Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

FruPuffen skrev 2008-06-18 20:58:00 följande:
    Köksluckorna liknar dessa:www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70085802Handtagen är väl inte mitt förstahandsval, vill egenligen ha svarta "lådgrepp"! Men han tycker så sällan något och jag bestämmer så mycket annars så jag tycker nästan synd om honom ibland. Därför får han nog bestämma, han tycker har sagt flera gånger att han tycker de är så fina... Har inte hjärta att säga nej...
    Men tänk om du kommer att störa dig på handtagen varje gång du ser dem. Då är det bättre att du får din vilja igenom. Kan han inte ha handtagen i något skåp i garaget

Näe skämt åsido, fundera nån dag till så kanske du tycker om de vita eller så kanske han kommer på att svarta bli bättre. 
  • malins79
    Kajsa 77 skrev 2008-06-18 20:59:50 följande:
    vill ni se en bild på hur illa det ser ut med tv:n? ja riktiga kap! är så nöjd! Nu återstår bara det trista - målandet.CAmillaR- tack för länken ang sprutlackering. 900 kr/st känns ju lite dyrt. 900*6=5400. och så kostade stolarna 1200. Nej då målar jag hellre
    Ja, tänk på alla pengar du "tjänar" på att måla själv.
    "Vad ska vi köpa för dem?!" som Alma säger till Anton när Emil tjänade 2 kr när han slog sönder soppskålen hos doktorn.
  • malins79
    ugglan skrev 2008-06-18 21:03:22 följande:
    Hej hej.. Jag tänkte bara presentera mig lite.. Är rätt ofta inne här i tråden och i era bloggar å tankar inspiration.. Drömmer om att skapa ett vitt, ljust, fräsht, ombonat, stilrent, hemtrevligt, praktiskt, välkomnande och helt fantastiskt hem med den perfekta mixen av gammalt och modernt. Kommer nog finnas kvar på dröm och planerarstadiet ett bra tag till. Ett stort steg i rätt riktning är iallafall nyss taget.. vi har köpt hus och flyttar in om en månad. Tjohoo! Det enda man kan klaga på är att ekonomin samt tidsbrist kommer att dra ner tempot väldans mycket innan drömhemmet står klart. Ska iallafall ge mig iväg å köpa vit möbelfärg å slippapper imorrn. Våra gamla ikeastolar ska få bli nya innan vi flyttar in...
    Välkommen!

Kul med hus!

Ett tips är att ta ett rum i taget så man hinner känna efter hur man vill ha det.
  • malins79
    Kajsa 77 skrev 2008-06-18 21:25:26 följande:
    Så bra! Det håller som berget!
    LinaoMatilda skrev 2008-06-18 21:26:12 följande:
    Det går bra. Vi har gjort det och Kajsa har gjort det. Vi är supernöjda.
    Jag skulle vilja ha vitt kakel i köket men maken skulle få ett spel om jag gjorde det. Ett kakel håller ju för evigt men färg kanske något år. Men då får man väl måla igen?! Fundersam

Jag ska luska lite om vår köksfläkt om den går att ta ner. Den kan behöva rengöras, kan jag säga, så jag vet hur man gör om jag ska måla någon gång han är bortrest några dagar.
  • malins79
    Meli skrev 2008-06-18 21:33:49 följande:
    VideliDet ska gå jättebra att måla på kakel. MIn mans kusin gjorde det för mer än 10 år sen och det håller fortfarande jättebra.
    Vad bra det låter!
  • malins79

God morgon!

Idag behöver vi städa lite, ska ha midsommarfest här imorgon. Men maken slutar vid 13 idag så det få göras i em.

Jag ska fortsätta med Sagas garderob idag. Jag vill få den färdig. Det är två tapetvåder som ska upp. Det borde jag hinna när Jacob sover idag. Saga är ledig från dagis men hon låter mig nog göra det eftersom jag håller på inne i hennes rum.

• malins79
    JagOchHan skrev 2008-06-19 06:24:06 följande:
    Godmorgon i tråden Sitter fortfarande och letar på blocket som så många andra.Kajsa77 - GRATTIS till dom super fina fynden igår.Hittade denna nu, vad sägs om det priset..(INTE min annons)www.blocket.se/vi/16844087.htm
    En nolla för mycket på skänken! Ja en del försöker ju.
  • malins79
    Meli skrev 2008-06-18 21:41:01 följande:
    Jag skulle behöva lite tips.... någon som vet vart man kan hitta sittkuddar, eller vad det heter, alltså kuddar man har på golvet. VI har ett rätt trångt allrum som håller på att inredas och tänkte att det kunde vara bra för barnen att kunna sitta på.
    Kolla Ikea, Indiska.
Svar på tråden Vita tråden del 8