• Ankmor

Vita tråden del 8

Lycka till!

Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
  • Ankmor
    Anton2005 skrev 2008-06-25 06:11:53 följande:
    Morning!Här sover hela familjen utom jag. Förstår inte att det ska vara helt omöjligt att sova lite längre.Härligt väder med klarblå himmel och sol är det iaf
    Gomorr'n!
    Här har vi varit vakna sedan 04:30 och vi har semester!!

Dessa **piiip** flugor!!!
  • Ankmor
    malins79 skrev 2008-06-25 06:18:38 följande:
    Se det positivt, du hinner med en massa, fast du har semester!
    Jo tack, vi hinner med massor - vi renoverar nämligen golvet i två av sovrummen på bottenvåningen.
    Det vill säga - vi har nu brutit upp trägolvet och idag skall vi gräva ur så att vi kan lägga trossbotten med isolering.
    Det är ett drygt arbete, men man känner att man lever!
    Bor i ett torp från 1850 med torpargrund som är totalt oisolerat!
  • Ankmor
    malins79 skrev 2008-06-25 06:23:27 följande:
    Det låter "kul". Men det måste bli betydligt varmare på golven i vinter när ni isolerat.Är ert torp stort? Vilken "modell" är det på torpet, rött med vita knutar?
    Ja, det kommer förhoppningsvis bli lite varmare - vi gör halva huset i år och nästa halva (köket+ett sovrum) nästa år. Vinden är fortfarande totalt oisolerad, det är rena vindarnas tempel där uppe! Den skall vi ta i tu med så fort köket är klart.

Huset är ett liet hus med 3 små rum och ett litet kök + pumphus/trapphus + vind med snedtak. Takhöjden ligger på ca 190-200 cm.
    Det är dock utbyggt på 60-talet så vi har badrum, hall och toalett med normal takhöjd.
    Tyvärr är inte huset rött, det är vitt och mintgrönt!!! Den gamla delen av huset är klädd i någon slags plastpanel och den nya delen är klädd i masonit/list och målad mintgrönt!

Jättefiiiint!
    När vi är färdiga invändigt skall vi ordna till utsidan - då blir det falurött a'la ladugård och vita knutar!

Nu ska jag äta frukost.
  • Ankmor
    dansdotter skrev 2008-06-25 21:46:00 följande:
    hejhej! Jag undrar om det är någon här som gjort en sänggavel av en spegeldörr????? Skulle gärna vilja se bilder. =)
    numberone har i sin blogg
    http://www.hemmapavargata.blogspot.com/
  • Ankmor
    Sylt skrev 2008-06-25 23:16:00 följande:
    Jul --> Barnen har riktigt små. De går att stapla, är hållbara o finns billigtbilligt på Lagerhaus Godnatt!
    Jag borde gå och lägga mig!
    Läste; Barnen är riktigt små. De går att stapla, är hållbara och finns billigt på Lagerhaus.

Tänkte; Kanon! Då kan även jag skaffa fler barn, billigt dessutom!
  • Ankmor
    Hanna E skrev 2008-06-27 12:34:05 följande:
    Jag har helt glömt bort, någon som vet adressen till en inredningsblogg där det är en tjej som har fixat sitt stoora fina hus och skriver fengshui tips...? vet att den ligger på blogg.se, ni har tipsat om den i tråden förr...
    http://jennyshemochharmoni.blogg.se/2007/february/
    Är det denna?
  • Ankmor
    Man är väl FL-are Då lär man sig att tolka olika beskrivningar...

Så bra att jag kunde vara till hjälp!
  • Ankmor
    Mammatilltretroll skrev 2008-06-30 22:06:09 följande:
    Någon som vet om man kan beställa saker från greengate-dk till Sverige?
    Mailade till dem nyss och avvaktar svar.
  • Ankmor
    Anton2005 skrev 2008-07-01 11:10:32 följande:
    Hej igen (efter ett par timmars sömn)TACK för alla grattis. Har fått det stora parasollet från Bruka och Sex and the City boxen av sambon.Kan knappt gå så det blir perfekt och lägga sig framför tv:n och titta på några avsnitt (även om jag har en miljard saker som måste göras) Måste även berätta att jag har världens bästa syster som ALLTID ställer upp. Sambon hade kunnat skjutsat Anton till dagis men hon kom hit så fort hon hörda att jag inte mådde bra, gjorde ordning Anton och packade sin bil med bilbarnstol och dagis grejer och skjutsade iväg honom på utfluten de skulle på med dagis idag, sen hämtar hon honom när han ska hem. Vet inte vad jag skulle göra utan henne.Vad det gäller födelsedagar på samma dag så måste jag hålla med om att det är roligare att ha en egen dag. Vi har det redan rätt fullt i slutet av juni början av juli, Min sambo och hans två bröder samt ena broderns fru och jag fyller då....så vi borde kanske planerat bebisen bättre hi hi
    Vad gulligt av henne.
  • Ankmor
    HEJA Kajsa! HEJA!
  • Ankmor
    lasseliten skrev 2008-07-01 14:20:36 följande:
    Åh, jag blir sååå sur på min banner i bloggen...sur på att jag inte kan fixa en snygg själv...behöver nog också lite hejarop...Hur gör man???
    Har du gjort den i Paint?
    Det blir bättre bilder om du använder dig av något foto-redig..program, typ photoshop eller Paint.net .

Jag använder Paint.Net för det mesta (har Photoshop men har inte lärt mig det än)

Din header/banner kan som mest vara 700pix. bred - bäst blir 600p.
    http://www.designadinblogg.se/
    Denna sidan är bra att ha tillhands när man vill göra ändringar.
    Lite svår sida att "lära" sig, men ha tålamod och läs noga så förstår du.
  • Ankmor
    lasseliten skrev 2008-07-01 14:40:02 följande:
    Men åh, TACK Ankmor!
    Lycka till!
  • Ankmor

Grattis MM på födelsedagen!

MiMa - ja det är väl typiskt att "korparna" dyker upp när det vanskas BlingBling

• Ankmor
    Videli skrev 2008-07-02 20:16:51 följande:
    GodkvällGrattis till nya bebisar o till födelsedagar Johanna,Vi har två platsbyggda bokhyllor i nya huset. En bla i våra bibliotek bp2.blogger.com/_f83C-lLSijc/SERTHnAqErI/AAAA...Men det finns en finare i vårt andra allrum, den har jag tyvärr ingen bild pånu. Men tar gärna en så vi flyttar in Här är den fina kökssoffan jag visade igår, det är ju ett kap för dig www.blocket.se/vi/16978315.htm
    Vad fint med platsbyggda hyllor!
Svar på tråden Vita tråden del 8