Inlägg från: JohannaJ |Visa alla inlägg
  • JohannaJ

fina! Nu blev jag sysugen!

Beatrize74 skrev 2008-07-09 09:57:58 följande:
    Nysydda kuddarna! Hur roliga som HELST att sy! (Ignorera knöligheten...jag hade ingen 50x50kudde så jag proppade i två 40x40 istället...hihi...men....ni hajar idéen)
  • JohannaJ

ja visst är den lite fin!? Vill ha in lite lantlig romantik i köket, allt annat blir ju så himla vitt.
    Vilken färg använde ni när ni målade trappan?

juliah skrev 2008-07-09 10:06:28 följande:
    JohannaJ skrev 2008-07-09 10:05:18 följande: här är tapeten:www.ralphlaurenhome.com/rlhome/products/wa ll_...Jättevacker tapet! Jag skulle gärna vilja ha en rutig i skafferiet, lyxa till det lite. Ska kolla runt lite när jag har mer tid över.
  • JohannaJ
    juliah skrev 2008-07-11 14:15:42 följande:
    Ja hoppas! Utbyggnad en annan gång, kanske i mitt nästa liv
    får jag fråga hur stort ni har? Tycker det ser så rymligt ut på bilderna
  • JohannaJ
    juliah skrev 2008-07-11 15:24:45 följande:
    Vi köpte huset som 82 m2 men det är runt 100m2. Så det är med andra ord inte särskilt stort. Snedtak på ovanvåningen så ytan att stå på är inte såå stor. Men du vet ju hur det är i sthlm, svårt att få stora hus för en rimlig summa, man får tränga ihop sig helt enkelt.Jea, det lät spännande! 

fast så trångt är det väl inte

Vi bor 4 på 86 kvm nu och det är inte alls trångt. Klarar oss egentligen men vill inte bo kvar av andra orsaker.

• JohannaJ
    juliah skrev 2008-07-11 15:44:00 följande:
    Vi saknar sovrum till hela familjen. Men jag har kommit på en briljant idé och det ska bli nästa projekt här i huset. Sovrum kan gott vara små, det är kök och vardasgrum som jag vill ha stort och det får vi nuHur stort är ert hus?
    det är 88 kvm på bottenplan och sen är det en övervåning med brutet tak. Så golvytan är runt 160 men  boytan är mindre. I vilket fall så är inte övervåningen inräknad alls eftersom den inreddes förra året. Men planlösningen är bra förutom att badrummet är litet. Vi har kök, badrum, hall och två vardagsrum i fil på nedre plan och 2 stora sovrum och hall och dressingroom på övre plan. Det ena sovrummet ska delas av med en vägg direkt när vi flyttar in så att alla får egna rum.
  • JohannaJ
    MAGU skrev 2008-07-11 17:32:17 följande:
    Hej!Är det någon som gett sig på att måla korgar?! Jag har nämligen tre Bastant-korgar från Ikea som jag skulle vilja måla om, men funderar om det blir ett bra resultat och är värt det.
    spraymåla
    Går snabbt men jag lyckas kladda en hel del.
  • JohannaJ
    Nu har jag semester!!! (eller rättare sagt har make J semester)

Så nu behöver jag avslappninghjälp.
    Vill ha tips på gott rödvin. Gillar tunga och kryddiga.
    Och ett inredningstidningsnummer som är bra just nu.
  • JohannaJ
    mimmamum skrev 2008-07-11 17:55:17 följande:
    Johanna, rödvin är jag usel på men om du ska köpa en tidning köp Lantliv alternativt Tove, gillar den!
    Tove får det bli Lantliv har jag redan myst mig genom.

Så nu återstår alltså vinfrågan. Vill köpa mitt favvo amaronevin men plånboken skriker nej...
Svar på tråden Vita tråden del 8