Inlägg från: Vaniljdröm |Visa alla inlägg
  • Vaniljdröm

Vita tråden del 8

Bea,

Lider med dig, vi har det precis likadant. Ett helt hus i fullständigt kaos där varenda sak verkar befinna sig på fel plats.
    Sonen fyller fyra den 9/7 och då blir det släkt-invation. Vågar inte ens titta på uppbrutna tak och vattenskadade toan. Får väl sätta förbudsskyltar på de dörrarna. Om vi nu skulle råka få ordning på resten.......
    Idag har maken upptäckt att vi behöver en regel till bakom köksfläkten. Och eftersom vi inte tänker riva nya kaklet återstår bara att angripa väggen utifrån. Dvs ungefär det enda som är helt, fint och nymålat på hela huset .
    Hjälp! Vilket projekt!

• Vaniljdröm

Godmorgon vänner!

Jag har tröstshoppat på Elsas
    Hoppas att ni visar upp alla sköna saker från Stockholmsvistelsen sen så att man får njuta ordentligt!

Idag är det renovering som gäller (också). Nu börjar det närma sig målning och sånt som är lite roligare. Kul!

• Vaniljdröm

Mia,

Jag tycker verkligen inte att du ska ta åt dig. Din blogg är underbar.
    Men det klart, efter en titt i vederbörandes blogg skulle jag nästan kunna lämna samma kommentar där
    En riktig skitblogg i mitt tycke även om jag aldrig skulle skriva det......

• Vaniljdröm

Godkväll!

Jag har tillbringat dagen på akuten efter att ha snubblat ute i trädgården. Jätteklantigt.
    Nu sitter jag här med en stukad fot, avslitet ledband, kryckor och ONT!
    Rackans vad segt det är. En hel dag på akuten för att få en röntgenplåt som talar om ifall det var brutet.
    Nåväl, tur i oturen att det inte var så!

Hoppas att alla resenärer är laddade. Önskar Trevlig Resa.

• Vaniljdröm

Tack alla snälla!

Det skulle gå över på ett par veckor sa läkaren. Jag får lyda rådet att sitta och ta det lungt. Men jag är så rastlös!
    Vill ha så mycket som möjligt gjort nu när maken är ledig. Lider över att ha slösat bort hela dagen idag. Och var det inte svårt att ta sig fram innan i vårt renoveringskaos så är det nu. Jag har ställt kryckorna utanför dörren och kryper fram istället. Det känns säkrare men ser fullständigt idiotiskt ut.
    Nåja, det kanske är bättre imorgon.
    Kan någon tipsa om kul nätshopping kanske. Behöver muntras upp

• Vaniljdröm

Godmorgon på er!
    Fint väder, liiite bättre i foten.
    Håller med dig Bea att det blir tomt här i tråden. Hoppas på en riktig renoveringshelg istället!

• Vaniljdröm

Titta!
    Jag fick full pott i IKEA-testet!
    Inget bra alls va

www.expressen.se/1.1211687&pa_1=2&pa_2=4&pa_3=7&pa_4=24&pa_5=25&pa_6=12&pa_7=15&pa_8=17&pa_9=18&mpoll_1_1211687.mpoll_submit=dummy&q_no=9&pollAction=display

Svar på tråden Vita tråden del 8