Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita tråden del 8

juliah skrev 2008-07-07 08:45:51 följande:
    Hej tjejer, Jag är uppslukad av köksplaner, sjuka barn och lite annat förnärvande.Ville bara säga att idag ska förhoppningsvis ett kylskåp beställas, det blir en Smeg retro creme färgad. Nu kanske lasseliten får liiite mer plats för mat i sitt
    Åå så spännande!! Hoppas innerligt på att vårt ska gå sönder så vi får en orsak att köpa ett också Hoppas barnen kryar på sig snabbt!
  • LinaoMatilda
    MAGU skrev 2008-07-07 08:49:30 följande:
    Det är redan gjort! Har helt andra gardiner (som iofs hänger där tillfälligt) och även andra växter (som jag förmodligen kommer att byta ut senare).
    hihi ok. inte mycket hjälp jag var till då
  • LinaoMatilda
    Beatrize74 skrev 2008-07-07 09:04:07 följande:
    Härligt! Jag förstår om du känner dig lycklig. ...Här är det regn och rusk big time. En riktig innesittardag. Om en liten stund ska sonen få ringa efter en kompis. Det är helt nytt att börja "vara med kompisar". De har precis fyllt fyra år båda två och det är ju vi vuxna som får överse hur de kommer till och från varandra etc. men det är himla gulligt när de ringer till varandra. Sonen:"Hej, det är jaaag"..."Kan du komma till mig?"..."Jag har fått nya uteskor"..."De är svarta"..."Du kan få se lejonen jag har på dem"*Klick*Hihi...det gäller att vara med i svängarna så att man får ett ord med föräldern också. I eftermiddag ska jag sedan iväg till frisören med barnen. Sonen har jag hunnit klippa själv emellan med gott resultat, men dottern ser ut som en liten trollunge med allt sitt hår som gärna står som ett enda strul i nacken. Klippa luggen har jag fått göra, men det gäller att göra det SNABBT...för vips är hon borta. Det går mycket bättre för Ann-Britt att klippa dem. Då hör det TILL att sitta stilla. Och så ska jag posta paket(Birks och Kalles mamma, LinaoMatilda )Och förhoppningsvis hinna sy lite. Och...få till någon sorts mat till tre hungriga barn och en vuxen utan något annat än en mikro (fortfarande). Det får bli typ färdigmat då...av något slag....som inte är inköpt än...och jag har ingen bil att ta mig till stan att handla med....och det regnar ute. Rackarns röra.  
    Hihi så trevligt
  • LinaoMatilda
    Birks och Kalles mamma skrev 2008-07-07 09:11:07 följande:
    Vilken lycka! Då kan jag flytta lite närmare hem då..! Jag drömmer också om en Smeg och maken kan nog tänka sig en sådan om ifall våra nuvarande kylskåp går sönder... Nåja vi skall ju bygga om hela huset i år så man kan ju inte få allt. Visste du att Smeg är ett Italienskt märke? Har även tittat på Elles nya garderob. Den blev verkligen jättefin. Hur söt som helst.
    Vi får hoppas på att kylskåpen går sönder tillsammans då

Bea: Svårt utan att se bild. Men jag tror jag skulle fördera trä. Jag har inget problem med plus.
  • LinaoMatilda
    Hanna E skrev 2008-07-07 09:13:26 följande:
    Hej på er!OT men ni är mammor och jag orkar inte starta en ny tråd just nu... hoppas det är ok!Har haft extrem mensvärk hela natten... dock ihållande, inte som kommer och går. Inget hjälper, varken bad, vetekudde eller alvedon. Somnade vid fem, vaknade åtta igen, fortfarande så ont... sambon är 1h bort med lastbilen, vi har 1h in till BB och jag sitter och oroar mig hela tiden.Har ju Tilde sedan innan, men då gick vattnet och jag fick inte värkar innan bb.. så jag undrar lite här, vad är det jag har för ont?? Ska inte värkar komma och gå? Detta är mer "aj jag spyr!!!"
    Kan du gå och kolla upp läget hos MVC? Kan ju gå rätt snabbt när det är andra barnet också. Och om du ska vänta 2 timmar från att du ringer hem mannen så känns det rätt länge.

Bea: *tittar strängt* nu suddar du ut alla sådana tankar och postar paketet! BUMS!
  • LinaoMatilda
    Tant LE skrev 2008-07-07 12:46:07 följande:
    hej alla i denna underbara tråd, har en liten fråga till er som jag hoppas någon kan svara på. Är det någon här som har laminatgolv från ikea (tundra antik)eller ek? skulle man kunna få se bilder? och finns det någon frivillig som skulle vilja visa mej sin bastu?
    Vi har också bastu. Har ingen bild på den men kan ta. Vad är det du vill se?

Fluffiga: Kul att se dig! Mina två semesterveckor har redan rusat förbi och jag jobbar igen. Låter kul med shopping Bilder?
Svar på tråden Vita tråden del 8