Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita tråden del 8

Kajsa M skrev 2008-05-13 21:22:46 följande:

Skönt att fler reagerar! Berättade på jbbet idag och fick en himlans massa stridsidéer. De tyckte jag skulle ta hem tidningen och göra ett reportage om hur ett litet barn blir lidande. Funderar på att ta kontakt med chefen över avdelningen och låta honom ta personligt ansvar för hennes liv. Möttes ju igår av svaret att "Hon DÖR ju inte av det". Kan man få det nedskrivet på ett papper med garanti?
    Men barn om något skall väl ändå inte behöva lida..Har hon svårt att få luft så är det ju ett problem.
    Hoppas att ni orkar stå på er och att ni får en tid snart.
  • Camilla R
    Enji skrev 2008-05-15 11:22:25 följande:
    Vad gör ni med alla barnkläder som blir för små för barnen? Skänker ni dem? Säljer?
    Numera så skänker jag till Lutherhjälpen/Röda korset de som har insamling vid pappersåtervinningen. Tycker det känns bra, jag orkar inte riktigt med "mecket" för att sälja på ex Tradera.
  • Camilla R

Igår var jag på seminarium på Oscarsteatern hela dagen (Stora Må-bra dagen) idag är jag hemma och VAB:ar då Robin är kräksjuk... Kontrasterna känns stora.
    Funderar på att tröstshoppa lite på web:en, detta trots att jag inte har några pengar...

Funderar fortfarande på att övertala sambon att vi skall ha skänken från Elviras -tycker dock att den är liiite onödigt dyr vilket kommer få sambon att rygga tillbaka ordentligt. Det stora plus:et är ju att butiken ligger så nära.

• Camilla R
    Enji skrev 2008-05-15 12:11:29 följande:
    Den lösningen har jag också funderat på.. den är ganska enkel o bra
    Ja, visst är den!
    Och det är ju ett bra bidrag till de olika hjälporganisationerna, så det känns bra att göra gott
  • Camilla R

13 år emellan skrev 2008-05-15 12:51:22 följande:

Misak:Jag har provat alla möjliga billiga lack-färger som man hittar på Biltema, ica etc. Och jag blir besviken varje gång, den fäster inte - fastän jag grundar och slipar, den flagnar, den gulnar - you name it...Men som ngn sa, vill man ha lite shabbychic så funkar det men en billigare färg för det kanske är meningen att den ska flagna (eller nej, FLAGNA ska den ju fasen aldrig göra)... Flugger eller Nordsjö är numera det som gäller för mig.Sylt:Du ÄR galen! 10 vagnar?!!! Jag ger bort mina (nej, Björns) kläder till vänner.OCH VET NI VAD? Jag är ju precis hemkommen från en arbetsintervju på systembolaget...OCH JAG FICK DET!!!!!!!!!!!!!Fatta så skönt med att arbeta på ett stort statligt bolag! Jag som är van vid att arbeta häcken av mig på små eller medelstora restauranger.
    GRATTIS, vad kul!
    Vad blir den roll på systembolaget, åka runt på vingårdar för att se vad som skall köpas in?? (Det vore inte ett dumt jobb!)
  • Camilla R

13 år emellan skrev 2008-05-15 13:01:20 följande:

Camilla R skrev 2008-05-15 12:53:13 följande:
    Eller huur! Jag satsar på att bli Sveriges nästa Anitra...Nej, det blir en vanlig kassatjänst till en början iaf. Jag tycker att det ska bli så skönt - innan Björn kom arbetade jag som restaurangchef vilket innebär STORT ansvar, lite pengar och alldeles för många timmar (ca 70) i veckan. Men jag är mycket intresserad av vin, har en del interna utbildningar sen innan, så jag tycker att det ska bli så skoj!
    Ja, med barnen så får man helt plötsligt stanna upp och tänka efter och anpassa sina arbetstider. Då är det skönt att ha en stor arbetsgivare i ryggen, för det finns ju alltid möjligheter att gå vidare OM man vill!
    GRATTIS igen, när börjar du?
    P.S Då vet jag vem jag skall be om vintips av!!
  • Camilla R
    lasseliten skrev 2008-05-15 13:27:53 följande:
    13 år emellan - GRATTIS till jobbet! Sååå roligt! När börjar du? Fortfarande hemma sjuk så nätshoppingen fortsätter. Har precis fyllt en korg på La Redoute. Vet inte om jag ska klicka iväg dem eller inte...Titta vilka fina kuddfodral jag hittade...billigt tycker jag..www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx
    De var jättefina, nu blev jag också sugen!!
  • Camilla R
    numberone skrev 2008-05-15 14:00:33 följande:
    Hej!!Jag älskar Ylva Skarps brädor men ack va dyra de är (ja jag vet att de är värda det egentligen men det går inte att köpa om man inte har ekonomi till det)!! Vem här inne som än gav den briljanta idén om hur man får fin text på brädor har gjort min dag.... Jag känner att jag inte behöver skämmas över att göra en kopia eftersom jag inte tjänar ett öre på det, jag slipper bara lägga ut.... Det måste väl vara ok?! Att göra en liten kopia på saker om det är till en själv, pga att det blir för dyrt annars... BRA att ni håller med mig   igår testade jag att skriva på en planka och det blev ju jätte fint så nu ska jag faktiskt vara så fräck att jag testar med Skarps textning med. Minns inte vem det var som tipsade om att skriva ut och sen kalkera med blyerts på baksidan för att sen lägga pappret på brädan och fylla i bokstäverna men TACK iallafall. Det blev jätte bra!!
    Vill du visa??
  • Camilla R
    Peak skrev 2008-05-15 15:15:29 följande:
    CamillaR - vad var det du sa att torkvindan kostade? Hittade en här i stan, vit stor för 1200:- var det samma pris?
    Torkvindan som jag såg på Bruka fanns endast i TEAK, där fanns den i två storlekar 798:- och 998:- vill jag minnas att det var. Den lilla är i mitt tycke för liten..
Svar på tråden Vita tråden del 8