Inlägg från: Ninizen |Visa alla inlägg
  • Ninizen

Vita tråden del 8

Hej tjejer!

Här vart det också fint väder , men en stund under Theos avslutning idag så öööste det ner. Alla fick springa och ställa sig under träden, haha. För att sen bli klarblå himmel och supervarmt.  Nu ligger T och sover och jag passar på att smyga in här mellan alla andra 1000 sysslorna.

Numberone: Idag har du gått över lika länge som jag gjorde. Inatt sätter det igång ska du se!! *spännande*  Jag var ledsen ca 4 veckor innan bf och typ 4-6 veckor efter. Hemska tid Tur att A är ledig!!

Kajsa: Vet du....jag tänker på dig varje gång Theo ser en kråka. Av ngn konstig anledning säger han "kajscha" till kråkorna (INTE ATT DU SER UT SOM EN KRÅKA DOCK!!)
    Jag tycker du ska ta grå/vit randiga stolsdynor. Jag beställde det och blev supernöjd. Beige blir liiite snällt och vitt så smutsigt. Min pappas sambo tog svart/vit randiga men blev jobbigt för ögat. Så jag röstar på ljusgrå/vita dynor.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Theo ♥¸.?°´¯) ♥
  • Ninizen
    Kajsa 77 skrev 2008-06-13 14:45:35 följande:
    HaHaHa Så sött! Kul att bli förknippad med en kråka! Vad kul att du blev nöjd med de grårandiga. Kanske ska satsa på dom då! Beige passar nog inte riktigt in i mitt hem. Var det Balders hage som hade de billigaste?
    Jag beställde från Hansons som du var snäll och tipsade om för länge sedan. Men ja, Balders har ju öppnat nätshop och dem verkar billigare. Snacka om att vi har koll i denna tråden

MM: Man brukar känna när det är riktiga värkar. Men en del har faktiskt inte så kraftiga värkar. Du kanske hör till den lyckliga skaran. 5-10 minuter emellan är ju ganska tätt. Bebben kan ju faktiskt få komma nu ÅÅÅÅhhhh, håller tummarna att dem blir kraftigare och att det är dags. Jiiipppiii!
  • Ninizen

Nu ska jag gå och väcka lilleman. Kikar in för uppdateringar sedan i värkstatus

• Ninizen

MiaMariah: Har du krockat?? Missat helt. Hur mår du?? Själv "krockade" jag för 3 veckor sedan. Blev påkörd bakifrån när jag stod stilla och skulle ut på en 90 väg. Hade inte ont första veckan men sen har smärtan kommit krypande i vänstra axeln, skuldran och vänstra delen av nacken. Satt och kollade åt kraftigt åt vänster för att vänta in bilarna som skulle förbi och hitta en lucka. En snorunge som körde på mig, typ 18 och precis fått körkort. "jag trodde du hade börjat köra " var hans svar. -Eh, va??  Stått still ett tag men ...ok!

Varning för känsliga gravida!!! Hoppa över detta inlägg.

Ni pratar fortfarande förlossningar....jag borde vara tyst men kan inte. I korta drag: Gick över 13 dgr. Första värken kom kl 21 på kvällen precis när jag skulle lägga mig. Jättetrött och inte ätit ordentligt på dagen. Haft influensa. 27 timmar på BB med kraftiga värkar. Låg ner alla timmarna. Kunde inte stå. Kraftigt värkarbete 2 minuter mellan värkarna men öppnade mig inte alls mellan 5:e och 15:e timmen.  Värkstimulerande dropp, sockerlösning, kateter, lustgas m.m , epidural i slutet. Blev lovad kejsarsnitt av barnmorsketeam nr 3 men beviljades inte av uppnosiga kvinnliga läkaren (Som jag i efterhand pratat med min psykolog om att vilja strypa.)  När han väl kommer ut med olika hjälpmedel så andas han inte och är helt blå. Larmet går. 10 pers i rummet.  Upplivningsförsök.Tar nog en kvart innan jag får okej fr. läkareteamet. Behöver jag säga att jag hade förlossningsdeppression på BB. Grät på nätterna så dem tillkallade psykolog. Sambon hade inga pappadgr då han var mitt upp i tentaperiod med uppsatsarbeten. Blev sen inlagda på sjukhuset några veckor senare för att han inte gick upp i vikt osv...Då hade jag fortfarande inte sovit mer än 2 timmar i sträck på en månad.

Och så frågar folk när jag ska ha nästa barn??

• Ninizen

Vill också tillägga att min förlossning klassades som traumatisk och blir godkänd för kejsarsnitt inför nästa grav. Om jag beslutar mig för fler barn dvs.

• Ninizen

Förlåt, var negativt det blev. Jag skulle kanske varit tyst Generad Men jag älskar mitt barn över allt annat och hade jag varit tvungen att gå igenom det igen för att få min älskade Theo så hade jag gjort det!!

Nu pratar vi inredning igen va?

• Ninizen
    livet från ljusa sidan skrev 2008-06-13 21:01:56 följande:
    vad säger ni om detta då.....kolla in prisetwww.blocket.se/vi/16770096.htm
    Tjaaa, om man sprayar den vit så..kanske
    Tjock kulan skrev 2008-06-13 21:05:28 följande:
    Ninizen: Fy fan rent ut sagt jag är inte avis på den förlossningen. Ang nacken så kanske du ska ta o kolla upp det så det inte är något allvarligt.MM: Jag var jättenöjd med förlossningen där, fick en barmorska som jag inte gillade eftersom hon talade till mig som om jag var lobotomerad och tjafsade om att jag skulle ta smärtlindring hela tiden. Men när krystvärkarna körde igång så var det som att vända på en hand och hon var sååå proffsig. Hon fick mig helt enkelt att ge järnet och peppade mig jätte bra. Har inte hört någon som fött där som varit missnöjd (av dom jag känner i alla fall).
    Har fått en tid hos läkaren på torsdag på VC. Anmälde till försäkr. bolag direkt.
  • Ninizen
    Tjock kulan skrev 2008-06-13 21:10:32 följande:
    Ingen som har tips på fina röd eller möjligtvis blårutiga tapeter, Sandbergs Kitty tycker jag ser orangeröd ut men ruth verkar ok men vill ju eg ha rött på Alice blivande rum.Livet från: Heeelt galet vilket tingel tangel.
    Sak du ha fondvägg eller hela rummet?? Jag vet fortfrande inte alls hur jag ska göra med Theos rum.
  • Ninizen
    Daggdroppen skrev 2008-06-13 21:15:07 följande:
    Kastar in ett recept jag prövade ikväll, gjorde två stycken! SUPERGOTT!!! Johannas och Magdalenas vinbärspaj med maräng Ingredienser Portioner: 8 125 g smör eller margarin 3 dl vetemjöl 1 msk socker 1 krm salt 1 äggula FYLLNING: 3 äggvitor 1 1/2 dl socker 1 l röda vinbär GARNERING: florsocker Gör så här Smält matfettet i en kastrull eller i en skål i mikrovågsugnen full effekt (max 800 W), ca ½ min. Tillsätt mjöl, socker och salt. Rör i äggulan. Tryck ut degen i en pajform, ca 26 cm i diameter. Grädda pajskalet i 225°C, ca 10 min. Vispa äggvitorna till ett fast skum. Tillsätt sockret och vispa ytterligare ca 1 min. Blanda i vinbären. Häll smeten i pajformen. Grädda i 150°C, ca 30 min. Servera pajen lätt avsvalnad överpudrad med florsocker och ev med en klick vaniljglass till.
    Men åh vad gott det lät. Finns det ngt kvar så kommer jag
    livet från ljusa sidan skrev 2008-06-13 21:15:15 följande:
    men den annonsen, måste ju vara möhippa eller ngt? ALLT FINNS I BORÅS...allt? det är väl bara en lampa
  • Ninizen
    MiaMariah skrev 2008-06-13 21:26:01 följande:
    Bra att du också kollar upp din nacke. Jag blev hänvisad till Axessakuten för att de har röntgen där istället för vc.
    Vi får se om han skickar mig vidare för ngn röntgen.  Vad det är för mottagning du ska till? Vanliga akuten eller en speciell?

Varför alla härinne en fredagkväll? Kan det bero på fotbollen måntro?
Svar på tråden Vita tråden del 8