Inlägg från: Ninizen |Visa alla inlägg
  • Ninizen

Vita tråden del 8

Nej du vännen, jag har inte kommit ett skvatt på vägen ang Tossens rum...

Men ang. lillans rum så kan det bli väldigt fint att tapetsera kortsidan, fast det är en dörr där. Har sett en del göra så och det är inte dumt alls. Men är det en väldigt fin neutral tapet som smälter fint in i inredningen så gör det ju inget att den blir på en avlång vägg och "syns" rejält.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Theo ♥¸.?°´¯) ♥
  • Ninizen
    MildaMaränger skrev 2008-06-13 21:48:17 följande:
    jag vet inte om jag redan skrivit... men har iaf en rolig mage i bloggen
    Lägg av vad bebben rörde sig. Gissar på att den tyckte det var RÄTT SÅ TRÅNGT! Så härligt att du vill dela med dig till oss *mys*

Kajsa: Jättefint!
  • Ninizen

Godnatt numberone! Klok du är som lägger dig i tid. Inatt kanske....

• Ninizen
    tjenixen skrev 2008-06-13 22:02:14 följande:Där fotografen står är det ett helt glasat skjutdörrsparti ut till altanen.
    Åh vad fint det kommer bli. Ser framför mig allt i...ja just det.... VITT!
    "där fotografen står" Lät så roligt för det är väl du som tagit bilden. Eller det är det kanske inte?

Nu ska jag packa lite för Blekingevistelsen hos mamma i helgen. *kram*
  • Ninizen
    tjenixen skrev 2008-06-13 22:09:49 följande:
    nope, inte måla väggarna då det är husfärgen som går igen i hela uterummet med så att säga. Vårt hus är grönt och vitt så uterummet får ha samma stil. Men Haléns säger du... får in och leta.......
    Va synd. Jag hade nog målat väggarna iallafall. Uterummet kan väl få sticka ut lite...eller vad man ska säga. Tror det hade blivit så vackert  med vitoljade golv och vitmålade väggar. *inreder just nu din inglasade terass* Men det är nog mest för att jag alltid önskat mig ett sådant och allt vackert man kan göra med det. Tipsar förresten om att Plantagen hade jättefina terassmöbler med kryss och även fler i lantlig stil när jag var där häromdagen.
    Det blir nog fint vilket som. Gröna eller icke gröna väggar.
  • Ninizen
    Sylt skrev 2008-06-13 22:16:42 följande:
    juliah --> Tackar! Åååh, tänk! Jag har TRE *asg* Kajsa --> Fint! Roligt när man kan pyssla fint pyssel o inte bara frigolitkulor o prasselpapper
    Vilket ICA om man får fråga?

Nä, NU går jag. HAJ!
  • Ninizen

Hej tjejer!

Vad händer här då??

Numberone är väl inne och får sin bebbe idag?

MM: Din stackare med dessa pinvärkar. Lycka till hos BM. Håll oss uppdaterade är du gullig.

Camilla: Förvaringsbyrån var superfin...ja i vit då såklart. Är också sugen på den nu! Tänk vitmålad, byta ut knopparna mot porslinsknoppar i antingen mörkblå/vit prickiga eller blåblommiga och så ludde fårskinn på i grått. Man kan ju tom byta ut handtagen till borstade skålformade handtag eller??

Jag befinner mig nu i Sölvesborg hos mamma och hennes kära sambo. Theo har lagt sig för att sova. Har 2 timmar att sitta och surfa, dricka kaffe och kolla inredningstidningar. Mamma har flyttat till världens mysigaste trähus. Just i dagarna har dem blivit klara med köket som är renoverat i lantlig stil i köksserien Ståt från Ikea. Mörkt brädgolv och många vitrinluckor. Superfint!!

Så nu kommer jag till frågan. Är det någon som vet vilka antikaffärer/loppisar/butiker man bör besöka när man är här? Imorgon tänkte jag åka till Lantliv i Bräkne-Hoby. Men annars har jag ingen aning om vart man ska. Så gärna tips tack.

• Ninizen

MiaMariah: Hur gick det med nacken??

Ang. gungstol har jag läst i en inredningstidning att det är det hetaste du kan ha i ditt hem just nu

• Ninizen

Mia: Okej. Ingen wiplash är ju goda nyheter iallafall. Men det här med att du har ont i nacken i vanliga fall....är det något du behandlar? Massage, träning eller ngn form av stretching?

• Ninizen

Kulan: Ja vad är det för jädrans sommarväder?? Typiskt juniväder antar jag. Här blåser det svinkallt iallafall och trädgården som annars alltid lockar står öde och tom.

Verkligen ingen som kan ge tips på shoppingupplevelser? Vem i tråden bor i Blekinge? Jag vet att det var ngn som bodde i Bräkne-Hoby och hade köpt jättefina ljushus på Linslöjden. Hmmmm??

Svar på tråden Vita tråden del 8