• PD77

Vita tråden del 8

Anton2005 skrev 2008-05-15 13:04:25 följande:
    Usch jag måste få gnälla lite över den här graviditeten igen, känns som jag håller på att bli galen. Nu är jag sååå trött, det är knappt så jag kan sitta känns det som. Skulle kunna sova hela dagen men tvingade mig upp vid 12 efter att jag somnat om när sonen åkt till dagis. Är jätte yr oxå. Någon annan som känner igen att ni varit så runt v 33. Jag börjar tro att jag är galen snart
    Hej Anton,
    Jag svarar lite sent. Har inte varit på nätet idag förrän nu, pga av samma problem som du har. Jag är yr och sjuuukt trött. Jag gick hem från jobbet idag. Sov mellan 11.30-15.30, sen tvingade jag mig ut och gå. Vilade igen när jag kom tillbaka. Jag har jättelågt järnvärde, 100, vilket orskar tröttheten och möjligen yrseln. Plus graviditetsdiabetesen, som kan orsaka yrseln. Vad säger BM om ditt järnvärde? Jag är i vecka 28, så lite efter dig. Men min BM sa att vecka 28-34 är de svåraste. Det låter ju verkligen som att du har järnbrist. Jag äter järntillskott, tabletter + Kräuterblutsaft + vitaminer. Tar dock ca 2 veckor innan det hjälper. Hoppas du hittar något som gör dig piggare.
    Kram
  • PD77

God morgon alla!
    Blir hemma från jobbet idag också. Ska försöka få ordning på blodsockret nu, så jag vet hur mycket jag kan äta och när. Så jag hoppas att jag mår bättre efter helgen. Hoppas jag orkar sy klart lapptäcket. Det blir så gulligt.

Lina o Matilda:
    Du får krya på dig!

Det ljuva livet:
    Lampan du visade bild på några sidor bak är ju såååå fin. Jag tycker det är så himla läckert när man ser lampsärkms"ställningen" genom tyget. Så snyggt. Tyckte nästan det var häftigare när tyget är lite långt. Hur som helst, kalasfint!

• PD77
    PD77 skrev 2008-05-16 07:14:38 följande:
    lampsärkms"ställningen" genom tyget. Så snyggt. Tyckte nästan det var häftigare när tyget är lite långt. Hur som helst, kalasfint!
    Oj, jag menade lampskärms...
    Och med den tredje meningen så syftade jag på att du sa att skärmen blev för lång. Herregud! Jag yrar.
  • PD77

13 år emellan:
    Ja, graviditetsdiabetes. Hoppas jag slipper insulin. Lite rädd bara. Vet ju att risken ökar att jag får det senare i livet, när jag har det nu. Och är lite rädd att den inte ska försvinna efter förlossningen.
    Lite krångligt nu med kosten innan jag lärt mig vad min kropp gillar och inte.

Härligt att ni fick banklånet! Nu får du pusha mannen lite. Haha! Han låter som min man. Jag måste nästan stå där med alla varor beställda och leveransen utanför dörren, för att han ska komma igång.

• PD77
    knyttis skrev 2008-05-16 08:37:39 följande:
    13 år - kl 5 är väl tidigt instämmer... hoppas han snussar en stund nu så du får en egen stund!PD77 - Hoppas de ordnar upp sig snabbt m gravdiabetesen! Har du mkt symtom? Tjock kulan - ha de så mysigt hela familjen!
    Jag har nog inte så mycket symtom. Jag är yr och lite skakig, men det är bara förmiddagen. Lunch och framåt så är blodsockret ok. Så skönt, det i alla fall. Men jag tror jag får styr på blodsockret i helgen. Måste ju prova mig fram, och det tar ju några dagar.

13 år emellan:
    Grattis till jobbet! Jag såg nu att du fått anställning på systembolaget. Jag vet precis vad du menar med att det är så skönt att få jobba för ett stort statligt bolag. Tryggheten.
  • PD77

Knyttis:
    Så din man är bortrest 2 veckor. Du måste sakna honom jättemycket. Jag är superlöjlig när min man är borta bara några dagar, saknar honom massor. Alltså, jag klarar mig ju själv, men det är ju roligare när man har dem nära, så man kan gosa.

• PD77

Kajsa 77 skrev 2008-05-16 08:48:05 följande:

Det är öststatare som gör inbrotten och säljer airbags österut. Jättestort problem i vår stad. När jag ringde polisen imorse så frågade hon direkt om det var på vårt område, för det var tydligen flera som ringt bara idag. Så jag började gå runt i kvarteret och spana på bilar. Väckte grannar med den "goda" nyheten.
    Gu, va tråkigt att höra. Jag blir så arg!!! Ibland undrar jag om det v ar bra att gå med i EU och öppna upp gränserna. Visst, bra på många sett, men som man ser så är det mycket lättare för de kriminella också. Kan de inte bara låta bli andras saker. Vi som jobbar och är hederliga. Det är inte rättvist.
  • PD77

Kajsa 77 skrev 2008-05-16 09:03:58 följande:

Tydligen så byter de inte ut dörren utan LAGAR hålet! På en realtivt ny V70? Kul! I höstas blev bilen beskjuten med airgun, så vi har flera plåtskador sen innan. Kul att försöka sälja den sen...
    Men gud! Var bor du egentligen? Låter lite våldsamt.
  • PD77

Kajsa 77 skrev 2008-05-16 09:39:05 följande:

Vi bor i lilla jönköping, smålands mecka.
    Men Jönköping verkar ju så idylliskt. Jäkla kriminella som kommer och förstör!
  • PD77

Kajsa, Misak, Lillsyrran:
    Jättefint nytt i bloggarna! Så kul att titta på lite nyheter.

Svar på tråden Vita tråden del 8