Vita tråden del 8
Tack för era svar. Jag kanske borde vänta med den elektriska.
Tack för era svar. Jag kanske borde vänta med den elektriska.
Grattis sylt!!! Kalaskul!
Kajsa 77 skrev 2008-05-19 16:50:58 följande:
Kajsa 77 skrev 2008-05-19 16:58:22 följande:
Kajsa 77 skrev 2008-05-19 17:00:20 följande:
Jag har ett litet tips i bloggen. "Vad man gör om man vill ha vitt men inte vill måla."
Om någon vet vad denna "plastfilm" egentligen heter, säg gärna till.
innerligarum.blogspot.com/
Peak skrev 2008-05-19 18:27:10 följande:
Hej alla,
Jag har inte mått så bra, så jag har inte orkat vara in här. Har haft fortsatt högt blodsocker och låga blodvärden. Har mest sovit eller vilat. Fast nu mår jag lite bättre. Idag är första dagen på 2 veckor som mitt blodsocker var bra både före och efter frukosten. Och jag mådde inte illa efter frukosten, som jag brukar. Jihoo!
Jag har bara ögnat igenom tråden och har sett en väldigt trevlig nyhet. GRATTIS fruluva!!! Va roligt! En liten bebis till.
MiaMariah: Såg att du har längtat flera år efter en bebis. Vet precis hur du känner. Hoppas att du snart har en liten en i magen.
Och det franska skåpet, gu va fint det var! Spelar ingen roll att det har klotfötter. Man märker dem inte ens, man ser bara skåpet: -)
Grattis på Mors dag alla ni i Sverige!
13 år emellan skrev 2008-05-25 08:51:15 följande:
Har lite mycket att göra just nu. Men jag är inne och läser här. Och nu måste jag bara säga:
Kajsa77: Gu va skönt att ni äntligen fått operationstid. Förstår att ni är nervösa, men det kommer säkert att gå bra.
Camilla R skrev 2008-05-29 20:01:29 följande:
LoM och LCroft:
Tack hörni!
Jag har i alla fall lärt mig en läxa; att äta onyttigt ger kroppen stryk. Och även om diabetesen försvinner efter graviditeten så är risken mycket större att jag senare får diabetes typ 2, än om jag inte haft grav.diabetes.
Jag är normalt inte alls överviktig, men har ätit alldeles för onyttigt under början av graviditeten, vilket gjorde att jag gick upp för mycket i vikt. Så till alla gravida och ni som försöker bli gravida vill jag bara säga: "Ät nyttigt" Det var mycket lättare att få graviditetsdiabetes än jag trodde.
Men diabetes typ 2 är ju mer en livsstilssjukdom. Så om man håller sig i form med motion och bra kost så kan man förhindra den.
Hoppas någon här lär sig av mitt misstag.