• PD77

Vita tråden del 8

Tack för era svar. Jag kanske borde vänta med den elektriska.

• PD77
    Sylt skrev 2008-05-19 09:39:52 följande:
    Jag har sett att ngra beställt fr utlandet billigt.... kan leta länk om du vill?
    Tack va snällt. Men det behövs inte. Det blir nog blocket om jag ska ha en elektrisk.
  • PD77

Kajsa 77 skrev 2008-05-19 16:50:58 följande:

Kan tipsa om att Coop har mkt fina korgar just nu. Köpte igår en svampkorg att ha hadndukar i i baddrummet. Kan ta en bild om ngn är nyfiken...
    Alltid nyfiken! Jag ääälskar shoppingbilder!
  • PD77

Kajsa 77 skrev 2008-05-19 16:58:22 följande:

Jättegrattis till Sylt!!!! Har bara väntat på det! Det är du och ditt kök väl värda! Oj! TAck! Ja här kommer en ostylad bild bara för er....
    Ja men gu så fin! Ser så fräscht ut. Tack för titten!
  • PD77
    Kaktus76 skrev 2008-05-19 17:10:54 följande:
    Kikar in en snabbis innan jag ska åka och göra lite nytta.Skåpet färdigt......www.nutresnartfyra.blogspot.comVälkomna in!!Ha en bra kväll tjejer.
    Kanon! Har kommenterat i bloggen.
    Har du varit uppe hela natten och målat, eller?
  • PD77

Kajsa 77 skrev 2008-05-19 17:00:20 följande:

PD77Jättesöt klänning och mage!
    Tack!
  • PD77
    lillafruluva skrev 2008-05-19 18:03:50 följande:
    Jag använder också sån film på lite olika saker.. men vad heter den?? Nytt hos mig med: minlillavita.blogspot.com/
    Haha, ja vad heter den?
    Gu va fin hyllan i köket är! Fint piffat.
  • PD77

Peak skrev 2008-05-19 18:27:10 följande:

förresten hur får man små bilder på sidorna i bloggen, sidelement?
    Ja, sidelement.
  • PD77

Hej alla,
    Jag har inte mått så bra, så jag har inte orkat vara in här. Har haft fortsatt högt blodsocker och låga blodvärden. Har mest sovit eller vilat. Fast nu mår jag lite bättre. Idag är första dagen på 2 veckor som mitt blodsocker var bra både före och efter frukosten. Och jag mådde inte illa efter frukosten, som jag brukar. Jihoo!

Jag har bara ögnat igenom tråden och har sett en väldigt trevlig nyhet. GRATTIS fruluva!!! Va roligt! En liten bebis till.

MiaMariah: Såg att du har längtat flera år efter en bebis. Vet precis hur du känner. Hoppas att du snart har en liten en i magen.

Och det franska skåpet, gu va fint det var! Spelar ingen roll att det har klotfötter. Man märker dem inte ens, man ser bara skåpet: -)

• PD77
    Kaktus76 skrev 2008-05-24 21:07:00 följande:
    För er som kommer ihåg så ville jag ha förslag från er om jag skulle ha en vit/röd prickig kappa tillsammans med dessa längder?! I det lilla fönstret finns det enbart en kappa.Eftersom jag inte blev riktigt nöjd med kappan i  fönstret så klädde jag en lampskärm i det tyget ist,på så vis fick jag in det röda även här.
    Va smart! Ser jättefin ut! Var köper du tyget? Det var så himla fint.
  • PD77

Har lite mycket att göra just nu. Men jag är inne och läser här. Och nu måste jag bara säga:
    Kajsa77: Gu va skönt att ni äntligen fått operationstid. Förstår att ni är nervösa, men det kommer säkert att gå bra.

• PD77
    LinaoMatilda skrev 2008-05-29 18:34:56 följande:
    Hej PD77! Hur mår du? Går det bra med diabetesen?
    Lite bättre nu. Jag jobbar igen. Bättre blodvärden och lite lägre blodsocker, fast det ser ut som att jag behöver insulin. Äter så sjuuukt nyttigt och det hjälper inte riktigt. Men jag lär mig väldigt mycket om kost, så det är ju bra.

LCroft: Gu, va fin trädgård. Helt underbart fint! Och utemöblerna också. Kanon!
  • PD77

Camilla R skrev 2008-05-29 20:01:29 följande:

PD77 skrev 2008-05-29 19:48:17 följande:
    Hoppas att det ger med sig och att det "bara" är graviditesdiabetes. När min syster var gravid så fick hon (eller så upptäcktes det att hon hade) diabetes. Började med kosthållningen, men fick sen insulin. Håller tummarna för dig, kram
    Tack, hoppas på detsamma.
  • PD77

LoM och LCroft:
    Tack hörni!
    Jag har i alla fall lärt mig en läxa; att äta onyttigt ger kroppen stryk. Och även om diabetesen försvinner efter graviditeten så är risken mycket större att jag senare får diabetes typ 2, än om jag inte haft grav.diabetes.

Jag är normalt inte alls överviktig, men har ätit alldeles för onyttigt under början av graviditeten, vilket gjorde att jag gick upp för mycket i vikt. Så till alla gravida och ni som försöker bli gravida vill jag bara säga: "Ät nyttigt" Det var mycket lättare att få graviditetsdiabetes än jag trodde.

Men diabetes typ 2 är ju mer en livsstilssjukdom. Så om man håller sig i form med motion och bra kost så kan man förhindra den.

Hoppas någon här lär sig av mitt misstag.

• PD77
    Ninizen skrev 2008-05-29 21:22:22 följande:
    Verkligen superfint och sååå billigt. Förstår att du går och kikar med jämna mellanrum. Vilken underbar huvudgavel dessutom. Bra jobbat! LCroft: Vilken drömlik uteplats. Helt underbar. Tänk att få sitta där och njuta i sommar Grattis Saga på födelsedagen PD77: Jag hade också grav.diabetes som jag kanske sagt innan. Allt blev bra igen när lilleman tittade ut och så blir det säkert för dig också. Jag åt också nyttigt och var inte alls överviktig, snarare tvärtom just då (dock inte längre) Jag blev helt chockad över mitt/mina glukostest. Men som sagt, nu är allt bra igen. Det kommer garanterat bli bra för dig också. Vissa är bara mer "sockriga" i kroppen under graviditet sa min dietist. Min kompis som är styrke och aerobic-instruktör har fått det båda sina graviditeter. Hon äter nyttigast i världen.
    Jaha, men gu va skönt att höra. Nu kanske jag inte kommer vara så hård mot mig själv längre. Jag är helt enkelt lite mer "sockrig":
Svar på tråden Vita tråden del 8