Inlägg från: Smultron och glass |Visa alla inlägg
  • Smultron och glass

Vita tråden del 8

Bea: Vad roligt med så mycket beställningar!

Lillafruluva: Inte borde väl ett vikariat bli avbrutet pga en sjukskrivning... Men jag har ingen aning, det är bara vad jag tycker. Chefen har ju lovat, så ett muntligt avtal är det ju.

Himmelbit: Ah, jag skulle bli vansinnig! Jag hatar verkligen "lilla gumman-snack". Men min kära sambo är ju röris och jag har kontakt med byggare, vvs-are, mobilkranföretag och annat smått och gått inom bygg- och industribranschen varje dag, och något har jag ändå snappat upp, så det brukar räcka med att visa att jag vet vad jag snackar om för att få gubbj*vlarna att skämmas. Men att det ska behövas!

Malin: Grattis till vinsten

Lasseliten: Vad trist att tanten skyllde på den "unga tjejen i kassan". Men jag tycker faktiskt ofta att personalen där inne är ganska snorkiga. Jag prioriterar alltid Koffert först, och sen brukar jag vara pank. Hade de haft trevligare personal kanske jag hade slösat alla mina pengar där istället

• Smultron och glass

Tjenixen, går det att fästa kardborreband på sängen och sedan på kappan? Då ´är det i alla fall lätt att ta bort kappan när den ska tvättas eller bytas ut.

Det låter snyggt med sten i rabatten. Praktiskt med ett ställe man kan norpa lite sten ifrån, en sån plats skulle jag också behöva!

Malin, det låter som om stolarna kommer bli jättefina!

Bea, jag ville inte heller lägga mig igår, inte alls! Vilket jag får sota för nu

Var är det du beställer kantband m.m ifrån?

• Smultron och glass

Tjenixen, jo det finns såna med lim på baksidan som ska fästa på tyg. Min erfarenhet är dock att det inte håller sådär jättebra, men om man syr fast dem lite också så håller det bättre.

• Smultron och glass

Mia: Grattis, 500 pix är alltid trevligt!

Arctura: Kanske spraymåla är lättast?

Mimmi: Äsch, vad typiskt. Jag var inne på Ohlssons en snabbis på lunchen och de var slut här också.

• Smultron och glass

Lillafruluva, kan du inte gå till någon annan BM under semestern? Du ska väl inte behöva ha ont i onödan för att din riktiga BM har semester?

Bea: Kan det vara ett bäcken? Låter i alla fall som en riktigt härlig loppmarknad!

• Smultron och glass

LCroft: Nej, fy så tråkigt! Hoppas du hittar något annat illa kvickt! Och usch vad hemskt med din granne, vilken mardröm!

Meli: Nämen stackars liten! Men det är stört omöjligt att ha fullständig koll hela tiden! Själv tryckte jag handen mot ett strykjärn när jag var liten, men det var ju absolut inte min mammas fel!

Bea: Jag kan också bli sådär dumsnål när jag är på loppis. Jag har ett visst pris i huvudet, och vill absolut inte lägga mer än så, men så ångrar jag mig alltid när jag kommer hem. Jag vill ju liksom inte betala mer än vad en nytillverkad sak kostar när jag är på loppis, men samtidigt vet jag ju att jag nästan allid tyckr mycket mer om gamla loppissaker än nytillverkade, så egentligen är det ju loppisprylarna som borde få kosta massor.

Kajsa: Vad läskigt! Vilken himla tur att allt gick bra, jag menar lite trasiga saker kan man ju alltid erätta...

Vilka tyger beställde du från S&S?

Mia: KRAM!

Videli: Jag gillar spisen, jag tycker om enkelheten

• Smultron och glass

Kajsa: Glöm det, såg att du redan skrivit vilka tyger du köpte.

• Smultron och glass

Lasseliten: haha, jag har också varit grönhårig, i två omgångar faktiskt. En gång då jag badade alldeles för mycket i bassäng, och en gång då håret skulle bli brunt, men blev skogsgrönt istället, übersnyggt!

• Smultron och glass

God morgon!

Idag har har vi varit och lämnat in bilen för service. Vi fick en skada på bilen förra våren (tre soptunnor rasade över bilen när stackarn blott var 6 månader gammal, mindre roligt!), och lackfirman har klantat sig och strulat, så nu begärde vi gratis service som kompensation, vi tjänar 4500 kr (undrar vad jag ska shoppa för de pengarna...)

Knyttis, ha det jättemysigt i Finland, och ät lite åt mig också (framför allt lakrits)

Bea, det kommer bli jättehärligt att bara få styra dit näsan pekar. Tänk på alla loppisskyltar du kommer kunna följa

Jagochhan, jag kommer göra som redan skrivits när jag målar trappen. Vartannat trappsteg, och katterna får bo i gäststugan under tiden (några barn har vi inte, så dem slipper jag låsa in )

• Smultron och glass

Himmelbit: Haha, jag tror nog att jag klarar mig själv. Sambon hintade lite fint om att han ville ta del av shoppingpengarna också, men så länge han inte vill shoppa köksprylar eller blommor får han nog vara utan

Nu har jag också fått en massa tips på vart vi kan åka i sommar. Vi kommer nog mest vara kvar i Sverige, men lite dagsturer, ocn någon övernattning här och där ska vi definitivt hinna med!

Synd att Ellenkeys är stängt! Men som sagt, man kanske kan åka till området i alla fall och ha picknick eller något.

• Smultron och glass

Fruluva: Hoppas det smakar, det allra bästa är ju att kakan är så himla lätt att göra

Ha det så mysigt vid torpet!

Svar på tråden Vita tråden del 8