Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

FruPuffen, du har ingen bild på ert kökskakel innan målning? Alltid kul att kunna visa maken som inte förstår att man kan måla sånt kakel som vi har.

• malins79
    FruPuffen skrev 2008-06-25 20:27:58 följande:
    Ok! Här kommer köket före o efter kakelmålningen!
    Snyggt! Är det ok om jag sparar ner dom bilderna?

Kajsa har ju redan före och efter i sin blogg, så har jag lite att visa maken.

Tog du ner spiskåpan?
  • malins79
    FruPuffen skrev 2008-06-25 20:37:38 följande:
    Självklart får du spara! Vi tog ner spiskåpan, för den målades också. Kulören tog jag samma som Kajsa med en aaaanings brytning i för att inte bli för stor skillnad mot luckorna. Kajsa har alla koder i sin blogg som jag använde. Titan: Faktiskt är inte färgen matt utan blank! Det tog jag av samma anledning som Kajsa, för att det skulle vara lätt att torka av. Men tack vare den ruffiga strukturen så ser den matt ut, nåt som jag tycker blev bra.
    Ditt kakel ser mattare ut än Kajsas. Men det kan vara svårt att få rätt uppfattning via datorn.
  • malins79
    FruPuffen skrev 2008-06-25 20:42:00 följande:
    Tack alla ni söta! Ja här hemma njuts det också i det vita köket. Snart är det dags för ekhyllorna också att få sig en vitomgång och så blir det nya handtag, fast maken o jag är inte överens ännu, *smider planer*....

Att dessa karlar ska vara så bångstyriga.

• malins79

God morgon!

Idag ska här packas och städas inför den kommande minisemestern till huvudstaden. Jag gillar inte att komma hem och det är stökigt.

Grattis Videli!
    Välkommen hem Sylt
    DLL, vad fint du sytt och målat. VI har ett likandant pelarbord som vi börjat slipa på. Men det ska bli helvitt.

• malins79

Idag ska jag springa in på vår secondhandbutik och kolla de två grå Leksandstolarna finns kvar, då ska jag köpa dem. De kosta bara 180kr för 2st och jag har tänkt på dem i två veckor, så då måste jag bara köpa dem. Jag ska ha dem i vårt arbetsrum om de finns kvar. De stolarna vi har där sjunger på sista versen.

Jag har drömt om att gå på anställningsintervju hela natten.

• malins79
    LinaoMatilda skrev 2008-06-26 06:29:44 följande:
    Ja jag måste också packa idag. Åker ju tidigt imorgon Kul med arbetsintervju, fick du jobbet i drömmen? Oj så billiga stolar!
    Jag tror jag fick jobbet, det var lite konstigt både Marcus och Jacob var med.

Vi ska försöka åka kl 9 i morgon. Om vi inte stannar har vi knappt 4timmar upp till Stockholm. Vi hoppas att vi bara behöver göra ett stopp upp så att vi är uppe till lunch. Jag har ju lite affärer jag vill besöka på fredagen.
  • malins79
    LinaoMatilda skrev 2008-06-26 06:37:44 följande:
    Ja jag ska försöka ta mig till nacka byggnadsvård jag också.
    Då kanske vi ses redan imorgon.
  • malins79

Jag ska till Ikea på lördag, de har långöppet till 20. Ska nog köpa två vita Ingolf barstolar till köket, så då försvinner en del shoppingbudget.

Svar på tråden Vita tråden del 8