Inlägg från: knyttis |Visa alla inlägg
  • knyttis

Vita tråden del 8

Trollens mamma skrev 2008-05-18 11:29:59 följande:
    FruPuffen:Ja,jag upplevde den tyvärr alltför torr,men det kan ju hända jag haft den för länge i ugnen...eller nåt. Sen så har jag ett alldeles gudomligt recept på cheesecake med jordgubbar som jag ALLTID gör till kalas,och jämnför jag de två kakorna med varandra så bleknar nog blueberryn mycket...men kanske nån annan gjort den och fått en annan uppfattning om den?Usch,här ser det ut som en bomb slagit ner...dags att plocka...igen.

Hej och godeftermiddag!

Här har det också bakats idag, 2 st chokladkakor, en skall få följa med till jobbet imorn tänkte jag!  Vi är bjudna på fika hos goda vänner om en stund. Sonen är lite förkyld så han sover som tur middag så han orkar med!

Mimma - Känner med dig med snön, hoppas värmen återvänder snart!

Trollens mamma - Jordgubbs cheescake, låter mumma det med, efterlyser kvickt receptet på den! Dreggel Grattis till pulpeten, kommer att bli fint!

Kaktus - Mysigt med Emilutstyrsel!

FruPuffen _ Vad skönt att du fått vila igår! De behöver vi!

• knyttis
    korall skrev 2008-05-18 11:18:42 följande:
    måste fråga- vad har ni för tapeter i sovrummet? jag vill helst ha tapet då jag har målat vitt i flera andra rum....
    Vi har vitrandiga i sovrummet! En matt vit rand och sedan en lite glimmande, riktigt fint tycker jag! Finns bild i galleriet!
  • knyttis

Har inte fått så mkt gjort idag, skulle ju börja packa men har städat lite och handlat. Vi var iväg på fika idag på efrermiddagen och blev bjudna på smarrig rabarberpaj *mums*!

Min mamma kommer och hälsar på i en vecka imorn Ska bli så mysigt! Mina föräldrar bor i Finland så vi träffas inte så ofta. Maken reser till Kina, som jag berättat tidigare, i 2 veckor så de ska bli kul med sällskap till William och mig!

Tack Trollens för receptet, sparas nu och ska bakas innom kort!

Videli - Härligt sofffynd!

FruPuffen - Vad roligt den sidan skall sparas och kollas!

Mimmi - Vad roligt att ni hade det bra på bröllopet! Ngn nära som knytit påsarna ihop?

• knyttis

Mimmi -  Tsunamin...får rysningar. Känner med dem. Vad härligt att de gift sig!

Vi har varit nöjda med tapeten, den känns och upplevs diskret som du beskrev! Har ej tröttnat än i alla fall! Funderar också nu på tapetval till nya huset. De som byggde det hade förkärlek till superskrikiga fondtapeter så de måste bytas ut! Håller på funderar mellan liggande råspont / panelskivan / diskreta vit-tonade tapeter... Ska avvakta tills vi flyttar in..de blir mkt att besluta om framöver... 

Åh vad FL strular!

• knyttis

Kikar in!

Superhärligt hus du tipsade om Gemelli!

Lillafruluva - Grattis! Grattis!

Har mamma här nu sedan i måndags. Vi har varit förkylda hela bunten så de mesta jag tänkt ut att vi skulle hitta på har inte kunnat göras. I torsdags dock var sonen ngr timmar på dagis och mamma och jag kunde luncha ute i solen i Sigtuna på farbror blå! Fyndade härligt nytt spjälskydd, lakan+kuddvar till pyret i magen från Lexington! Jipii!

Nu skall vi kolla vad Leila bakade i onsdags, har det på band..

Kram&Godkväll!

• knyttis

Hej&Godmorgon!

Först ute idag! Här är det tidiga mornar som gäller sedan en vecka tillbaka då sonen hoppade över kanten på Sebran. Nu är den "kantlös" och han utforskar gladeligen morgonens tidiga timmar. Är ju hemma själv nu då maken är bortrest så de känns lagom kul. Är dessutom totalt förkyld,febrig och hostig så jag är hemma från jobbet idag. Sonen är frisk som tur så han går på dagis ngr timmar så jag får vila.

Vad skall ni andra hitta på!

Underbar torkvinda Peak!

Svar på tråden Vita tråden del 8