Inlägg från: Tjock kulan |Visa alla inlägg
  • Tjock kulan

Vita tråden del 8

Numberone: Syftade på pianopallen

DLL: Där ser du hur jag har det , jag är på jakt efter en fin skänk till köket typ Lasses från EV. Och hur lätt e det . Gillade annars första och sista skåpet bäst på blocket listan

• Tjock kulan

God natt tjejer nu går ögonen i kors, sov gott

• Tjock kulan

God morgon
    Här ser vädret lite osäkert ut, ena stunden sol nästa regntunga moln. Får se vad det blir idag lutar åt lite målning eller promenad i skogen med familjen: Maken är ledig i dag så det är mysigt .

13 år emellan: Sällar mig till kören om sega män, hade ett mindre bryt i förra veckan där jag påpekade att jag tyckte att han börjat komma till ro lite väl mycket med tanke på allt som vi har kvar att fixa med, (jag lever med ett rosa kaklat badrum och en marinblå målad våtrumstapet på toaletten, do I have to say more ).

• Tjock kulan

Kajsa: Usch vad trist blir lika förvånad som de andra, knycka en airbag, ja man lär så länge man lever. Känns så onädigt när sånt händer, och det blir en så stor grej av allt, försäkringsbolag som ska blandas in och på verkan på arbetet osv.

Nu ska tvätten hängas upp och picknickkorgen packas, dagen spenderas i Ängelholms hembyggdspark, mysigt ställe med lite djur och cafe. Hoppas ni får en bra dag allesamman, ses sen

• Tjock kulan

Hejsan
    Har haft en helt underbar dag med familjen, varit på picknick i solen och tittat på djuren i hembyggdsparken i Ängelholm, därefter kört via Hallandsåsen och drömmt om alla vackra trähus. Avslutade dagen med fika på italienska vägen med en underbar utsikt över havet och Båstad. OCH som om inte det var nog så förgyller lilla Alice mammas dag genom att säga; mamma , trodde det var en tillfällighet men icke, mamma sades upprepade gånger idag, blir helt varm i hjärtat.

Dagen avslutas dock lite mindre trevlig, har en person som varit inne på min sida som jag inte vill ska ha tillträde till min sida o bilder, hur gör man om man vill spärra sin sida för oinbjudna gäster?, någon som kan hjälpa mig.

Milda; Då vet du vad som väntar dig nu efter ett besök hos Julia, men med den beskrivningen du ger så kan du inte ha blivit avskräckt från livet med småbarn tvärt om

Fru Puffen: Fint piff i gästhuset

Kajsa: Fin fina olivträd

• Tjock kulan

Himmelbit och Ankmor: Tack för hjälpen, blir att skaffa plus för att få bukt med problemet, men då kan jag ju bildbomba tråden oxå, inget ont som inte för något gott med sig .

Fru puffen: Hoppas du får en riktig mys dag i morgon och får laddat batterierna igen.

• Tjock kulan

Lillafru: Jag är som dig, kommer aldrig för sent och hatar när jag gör det har en mamma som är kroniskt försenad, därav min skada antar jag . Men även om det är hemskt att försova sig så blir jag alltid hemskt imponerad av min egen förmåga att bli klar så snabbt .

Sov gott allesamman

• Tjock kulan

Malins: Blir så nyfiken på din tvättstuga ser fram emot bilder

Knytis:Låter som en härlig shopping både för dig och sonen

Musli: Gud vad ni jobbat i huset spännande att se hur det utvecklas till nya rum, fint med den liggande panelen.

Mimma: Gud vad trist, nu vill man ju ha värme och sol, var köper du bivax och hur anv du det, Jag har målat lite möbler i fluggers råvitt men tycker att minsta stöt mot möblen ger fula grå märken kanske vax skulle funka som ytbehandling...

Antons: Håller med musli, Alice är allt annat än lugn far runt i gåstolen och kör in i alla möbler och skriker glädjetjut, inga lugna stunder här .

Låter som om ni alla har roliga planer för dagen, själv ska vi på trädplantering för alla barn som föddes under 2007 i kommunen. Alla barn fick ett träd av staden och dessa ska idag planteras i en babyskog under pompa och ståt . Har ägnat morgonen till att städa och göra frosting till morotskakan inför fikan med Alice mor och farföräldrar i em.

• Tjock kulan

Mimma: IKEA, *förvånad* då ska jag kolla upp det, blir ytan matt ändå.

• Tjock kulan

Hejsan
    Har nu shasat iväg fika gästerna som var fulla av morotskaka och daim muffins när det gick . Kan starkt rekomendera morotskakan ifrån fikaboken dock gjorde jag annan glasyr med lite citron i tycker det blir godare än den som stod i receptet. Om två timmar bär det av till extra jobbet på ett äldreboende.

Kaktus: vilket fint skåp blir avis

Mimmi: Vilka fina stolar kommer bli ännu finare efter en runda med penseln.

Svar på tråden Vita tråden del 8