Tjock kulan skrev 2008-06-15 09:18:00 följande:
Mimmi: Du är en riktig goding tack för titten på ditt fina flickrum, nu är jag ännu mer förvirrad . Snyggt med pärlspont o tapet, var hittade du den vita släta tapeten? letar som en galning efter vit tapet men tycker det alltid är något mönster i eller så ser den gul ut.

Gammal skåpmat...jag vet!

Men....tänkt visa på den vita tapeten. Jag letade också runt som en GALNING efter "rätt" vita tapet. Jag hittade inget jag ville ha, varken på Boråstapeter, Eco eller Duro...
Så var vi på Coop Forum...Byggvaruhandeln där och DÅ ramlade jag över den här tapeten. Jag trodde aldrig att jag skulle hitta tapeten DÄR av alla ställen, i övrigt finns det ju inte så många fina tapeter där, men deras enkla vita VAR just enkel och vit och hade högsta norm vad gällande ljusäktet, avtorkningsbar och smutsavvisande. Och för drygt en tredjedel av priset för de vita tapeter vi tittat på tidigare.
Sååå...jag rekommenderar en tripp dit...lite otippat kanske, men det är alltid roligt med överraskningar!
Jag skulle också vilja passa på att avråda från rödrutiga tapeter. Jag letade efter liknande, också rutiga från början. Det närmaste jag hittade var en från "Boråstapeter" (tror jag det var), och så den här från Sandbergs och då LUSKAMMADE jag och butiksägaren verkligen varje pärm.
Idag är jag så nöjd med att inte ha valt det. Jag har gjort ett vitt rum med röda detaljer till dottern som bekant, men nu känner jag hur rummet börjat fått ett eget liv och det börjat komma in fler och fler rosa detaljer. "Jag tycker om rosa" säger min 2,5-åring nu och allt hon vill ha är rosa. Hon tycker också om gult, så där ser man hur vissa små detaljer har börjat krypa in i rummet just för att människor i hennes omgivning uppfattat att hon tycker om just de färgerna.
Då känns det bra att inte ha knutit upp sig på någon färg, utan rummet kan följa sin egen färgskala allt efter behov och tid. Allt är lätt utbytbart i rummet och jag skulle uppskatta att för en tusing skulle jag kunna ändra färgskalan HELT i rummet. Det känns tryggt att veta, för det är ju ändå hennes rum som hon ska bo i länge, länge.
Så...ta dig en funderare. Lyssna på mig och de andra tjejerna som har vit-röda rum...så ska du se att du nog snart har hittat din tapet ändå.
Det rödrutiga kan du ta upp i sängkläder, kuddar, gardiner och annat. Dottern har rödrutiga sängkläder från Gripsholm
http://www.gripsholm.se/?module=products&object_id=26553, Lissannas vita hjärta med rutiga band, lite rödrutigt i vimpeln etc. Det funkar bra det med.