-
*asg*Det ljuva livet skrev 2008-05-20 19:32:29 följande:Betänk att jag fått ett barn mer än dig och följaktligen åldrats minst 5 år mer med tanke på allt merjobb det innebär.
-
Hej! Jag har precis kommit hem en tur på stan... hittade ingen morsdagspresent, men däremot finfin klänning på Vila för bara 99:-! Fick en liten påminnelse om hur kvinnosynen var för på mejlen idag:
I en amerikansk hushållsbok från 60-talet går det att läsa följande råd:
Ha middagen färdig. Planera ingredienserna redan kvällen före så att du är säker på att rätten blir lyckad och att allt blir klart i tid tills din man kommer hem. Fräscha upp dig. Vila i 15 minuter så att du ser fräsch ut när du tar emot din man. Förbättra din make-up och sätt upp håret med ett band. Städa undan i huset. Ta en sista runda genom rummen och plocka undan skolböcker, leksaker och papper. Torka av borden med en trasa. Tänd en brasa i öppna spisen. När det är kallt under vintermånaderna bör du tända en brasa, som din make kan koppla av framför. Eliminera alla oljud. Vid din mans hemkomst ska tvättmaskinen och dammsugaren vara avstängda. Säg till era barn att hålla sig tysta och lugna. Ha ett vänligt bemötande. Ge din man ett stort leende och visa att du är glad att se honom. Låt honom prata innan du gör det, för det han har att säga är viktigare. Låt kvällen bli hans. Klaga inte om han kommer hem sent eller äter middag på restaurang utan dig. Försök i stället förstå vilket pressat tidsschema han har. Skapa en lugn atmosfär. Se till så att ert hem blir en bra plats för avkoppling, så att din man får en chans att återhämta sig fysiskt och psykiskt. Gör det bekvämt. Låt honom sjunka ner i en skön fåtölj eller lägga sig i sovrummet. Ha en kall eller varm drink redo, rätta till hans kudde och erbjud dig att ta av honom skorna. Prata med en mjuk och behaglig röst. Var inte frågvis. Ställ inga frågor om vad han har gjort under dagen. Kom ihåg att han är husets herre och alltid gör sitt bästa för att vara rättvis och ärlig. Du har inte rätt att ifrågasätta honom. -
Godmorgon! Jag har lite ångest för att hinna allt på två dagar, jag har bjudit hem kompisar idag och imorgon ska vi åka iväg till svärisarna och fira mors dag. Dagarna försvinner då och jag behöver städa och måla och anlägga grönsaksland också! Hjälp vilka ilandsproblem man har...
Jag har köpt pallkragar som jag ska göra iordning idag, jag tror jag gör det och struntar i att städa, klippa gräs och rensa... bättre att ta det roliga
-
Vad flitig du är!LCroft skrev 2008-05-24 07:49:59 följande:God morgon!Grattis lillafruluva, så roligt med en fjärde videli: Vilket hus, ljuvligt!Här ska jag ta i och sätta igång och städa så vi slipper ut så fort som möjligt. Har hållit på varenda kväll och lagat och fixat ute, har lagt skiffer, grävt blombänkar, planterat lite igår, mera växter ska hämtas imorgon när vi förhoppningsvis tömt släpkärran på all jord. Nästa vecka ska vi hämta lite nya utemöbler. Så roligt när man kan hålla på ute igen
Får vi se bilder sen? :-P?
-
Å tack, jag är så glad att jag vann! Har varit med i massor av tävlingar och trodde att jag aldrig skullw vinna och så vinner jag hos Julia... jättebra vinst också! Nu måste jag också ha tävling snart!LCroft skrev 2008-05-24 07:58:59 följande:Självklart Grattis till vinsten hos juliah förresten!Och jag kan nog inte ta åt mig hela äran själv, bra att ha en man ibland också Men vi har bestämt oss för att huset ska vara klart till midsommar, håller ju på och byter bräder på gamla delen, färdigmålat och allt, samma sak med alla blombänkar etc. Sen är det "bara" garaget kvar Men det borde inte ta så länge heller att smälla upp, inte när mannen sätter igång, vansinnig fart han har när han börjar med nåt
-
GRATTIS ALLA MAMMOR!
Här ska ut och plockas liljekonvaljer till svärmor och sen ska jag plantera en schersmin som jag fick av barnen!
Sylt- jag röstade på Frankrike, klart bäst!
-
Så fin torkvinda, jag vill också ha!Peak skrev 2008-05-25 21:10:55 följande:nya inlägg, morsdag och torkvinda! Tips på klädnypor och tvättbalja mottages i bloggen hemmahoskristin.blogspot.com/
-
Det finns vit hammarlack! Var hittade du torkvindan? Pris? Är den stabil? Jag har kollat på en Edblad flera gånger, men den är så hiskeligt dyr...Peak skrev 2008-05-25 21:59:03 följande:förresten har målat cafémöbler (vet inte vad de kallas) men tungt bord, brukar vara vita och med vita bräder med lite mellanrum, runda bord och så stolar till som går att fälla ihop. Har målat det vita med svart hammarlack - men nu vill jag ha dem vita igen, finns det något liknande hammarlack i vitt eller är det vanlig färggäller?
-
Den kostar 1495:-, men det är nog bara en dröm för mig. Just nu kör vi på tre störar och en tvättlina= klädstreck!Peak skrev 2008-05-25 22:04:24 följande:åh så bra, då ska jag måla igen då!! Torkvindan är från Bruka, kostade 1190:- Vad kostade den du sett?(och dina fina möbler? se ovan )
Vilka möbler menar du? Jag måste ha missat det inlägget...
-
jappMildaMaränger skrev 2008-05-25 22:12:22 följande:Men mimmi... du har ju lyxigt rep från notre dame!!!
! Alltid nåt...
Peak- jag har en bryggarstol, är det en sån du menar? Bordet låter som ett Grythyttan, de finns fortfarande i produktion, kolla www.grythyttan.se