Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

God kväll!
    Vi har faktsikt varit på Ikea i eftermiddag, kan säga att jag har aldrig varit en lördag på Ikea när det nästan är folktomt. Vi hade varit ute  ganska många timmar i trädgården så det kändes inte så hemskt att sätta sig i bilen kl 14 för att åka.
    Nu har det inhandlats inredning till tvättstugan. Blev Ståt och en svartmönstrad laminatskiva.
    Sen köpte vi en tresits Ektorp med både svart och vit klädsel och en Jennylund fotölj med svartvit rutigt klädsel.
    Det roliga var att det blev billigare att köpa en Vit Ektorp med extra svart klädsel än att köpa en Svart med extra vit klädsel. Det är erbjudande på 50% rabatt på extra klädsel när man köper en 3sits Ektorp.

Imorgon ska det vara fint väder sen ska det tydligen bli lite svalare så man få passa på att vara ute imorgon!

• malins79

Lina, vad fint du gjort!

Enji, vilken söt stol.

• malins79
    nublu skrev 2008-05-10 20:36:28 följande:
    Malins: Ska ni göra en copycat på mitt kök i er tvättstuga? Funderar på att köra det konceptet i vår blivande tvättstuga också. Eller om det blir Lidingö där med svarta laminatskivan till.
    Känns som om jag gör en copycat på Juliahs tvättstuga
  • malins79

God morgon, här skiner solen och det ser ut att bli fint och varmt idag med. Imorgon ska det bli lite mer normal vårvärme.

Min tur att stiga upp med Jacob, han vaknade 05.30 men så somnade han i bilen hem igår från Ikea kl 17.45.

Ska bli så skoj att få iordning i vår nya tvättstuga. Hantverkarna ha lite kvar att göra runt de nyinsatta fönstrerna, men i nästa vecka borde jag få in skåp och bänkskivor. Vi ska beställa ny tvättmaskin och torktumlare också.

Soffan och fotöljen få stå i garaget nån dag till dom också. Men det är skönt att ha det hemma.

Jag bara längtar efter att få piffa.

• malins79

Villka var det här som hade en ångstation till sitt strykjärn?
    Är det står skillnad på att stryka med ett sånt och ett vanligt hederligt?
    Vilket märke, modell och vad kostar ett sånt?

• malins79

Juliah, ja det är jätteskoj med alla inköp. Tvättstugan kommer bli lite lik din, hoppas det är OK. Det tyder ju på att du har god smak

• malins79

Vi köpte den svart stenmönstrade som dom har på Ikea. Inte den snyggaste kanske men vi orkade inte leta efter någon annan bänkskiva.

• malins79
    Peak skrev 2008-05-11 14:28:09 följande:
    nytt inlägg hemmahoskristin.blogspot.com/ kom och rösta!!! Miamariah - nu har vi satt ihop våra stolar (ellos) och de har stått ute i 2 dagar, 3 bräder på vardera fotpall är gula nu! Samma bräder på båda dessutom!! SUCK!Vad fick du betala för din? Ringde du dem eller mailade, eller hur?
    Jag köpte två pallar från Ellos, de som säljs tvåpack, efter en dag ute gulnade de. Ska skicka tillbaka dem, väntar bara på en returnota.
    När de stod inne var det ingen fara men ute i luften gulnade de direkt.
  • malins79
    Camilla R skrev 2008-05-11 19:01:58 följande:
    Jag har samma pallar, fast våra står inomhus i badrummet, där verkar de klara sig ganska bra, men på något ställe kan man se att färgen spricker/släpper, så att ha de utomhus tror jag inte på.

Jag hade tänkt att ha de som avlastningsbord men det "sket" sig.

Får förhoppningsvis returlappen imorgon så jag kan skicka tillbaka dem.

• malins79
    MildaMaränger skrev 2008-05-11 20:52:21 följande:
    Ni som vart på BB...är det här en bra lista att gå efterwww.minbebis.com/index.php&mer=bbv...
    Ja.
    Toapapper kan vara bra, landstingets papper är hårt. Fast man använder helst duschslangen när man kissat
Svar på tråden Vita tråden del 8