• sannamamma

*Måste bara kolla med er andra,

Måste bara kolla med er andra, tycker ni att det är okej att ha ankstjärtstrosa på en (icke blöjfri) flicka på 3,5 år?

Jag tycker det är så supergulligt men min väninna tycker att det bara är för bebisar.

• Svar på tråden *Måste bara kolla med er andra,
  • Kebnekaisa

Absolut! Får flickor kläs som flickor,
    Men JAG tycker det ser så fånigt ut, med tex ankstjärt, och jag själv skulle aldrig ta på mig något sådant.
    Men folk säger ju att du har sånt i ditt galleri (jag har inte varit där) så du kanske har en annan inställning till det.

Jag tycker helt enkelt inte om att "klä ut" mitt barn, men för er som tycker om ankstjärtar(och öron på huvor) kanske inte tycker det ser så fånigt ut.

Visar verkligen inte ditt barn "något själv" om hon uppskattar ankstjärten eller inte?

• sabina67

Jo men dubbla blöjor? Det är väl ändå förödmjukande?

• sannamamma

Men KebeneKaisa gör inte det då. Det är väl ingen som tvingar dig att ha ankstjärtsbyxa?

Sen menade jag inte att hon skulle ha dubbelblöja jämt, men hos fotografen till exempel.

• Kebnekaisa

Nu har jag sett det i galleriet ditt,
    Det är klart, de där trosorna såg ändå rätt anspråkslösa ut.
    Tycker nog det är annorlunda om man själv har det.
    Tar tillbaka det där med att DU klär ut henne (faktiskt!).
    Du klär henne ju bara som du själv klär dig.
    DET tycker jag är en annan sak!

Då kanske din dotter vill ha, det som du har på dig. Det brukar ju barn vilja ha.
    MEN tvinga henne inte, om HON inte vill ha det, bara!!!

• Kebnekaisa

Jo, man klär ju barnet efter sin egen smak lite grand.
    Men jag är öppen för barnet som vill "reglera det", då det börjar få en egen vilja.

• sannamamma

Bra att du i alla fall tittade innan du bestämde dig. Min tjej tycker själv att hon är fin i sin klänning och sin ankstjärtstrosa.

• Kebnekaisa

Om hon tycker att hon är fin, och DU inte har "klätt ut" barnet i något du själv inte skulle kunna tänka att ha på dig.
    Så är det väl okej!

Jag tycker bara helt enkelt inte om att "klä ut" barnet i sånt man själv inte skulle kunna tänka sig att ha på sig.

• sannamamma

Fast vi sätter väl på barn många saker vi inte själva har. Eller? Bävernylonsoveraller, kalasbyxor, blöjtrosor, prinsessklänningar e.t.c. Så jag vet inte om det är ett kriterium?

• Kebnekaisa

Då skulle jag säga så här, JAG skulle kunna tänka mig att ha bävernylonoverall, kalasbyxor och prinsessklänning,
    Men INTE ankstjärtsbyxa eller djur-öron på huvan.

• sannamamma

*S* Okej då. Jag ger mig, jag skulle inte heller vilja ha djuröron. Prinsessklänning absolut. *S*

Svar på tråden *Måste bara kolla med er andra,