• mamma till Alexander

Sonen har vita fläckar på tänderna. Någon som vet vad detta är?

Min son som är 3 1/2 år har vita fläckar på de två övre framtänderna, vad är detta? Borstar tänderna noga på honom varje morgon och kväll. Är det kalciumbrist eller något sådant?

• Svar på tråden Sonen har vita fläckar på tänderna. Någon som vet vad detta är?
  • FrökenBokmal

för mycket fluor?

• Me o Mike

hmm ja det låter som det.. Dricker han mycket/lite mjölk?? Det kan väl även bli så om man dricker MYCKET har jag för mig?

• CoolaSuperMamsen

detta har min dotter oxå på framtänderna fast det är de nya tänderna. frågade tandläkaren som inte visste riktigt vad det berodde på kan försvinna de frågade om hon rammlat och slagit mjölktänderna innan de nya tänderna, funderar om det är brist på något jag me.

4barns mamma till 3 underbara tjejer och en liten ängla pojke.
  • lövet2

Det behöver inte bero på något speciellt. Min dotter har vita fläckar på flera av sina tänder, och tandläkaren säger bara att det kan bli så där. Hon är 19 år nu, och fläckarna ser likadana ut som när hon var liten ...

• Mandi74

Jag har oxå en tand som är sån, och tandläkarn sa att det berodde på att jag hade salgit i mjölktanden så att den slog på den nya som inte hade kommit ut än.

Don't knock masturbation, it's sex with someone I love.
  • Bebis

Fluorhalten i vattnet kan ha med det att göra oxå. Har ni egen brunn?

Don't Panic
  • mamma till Alexander
    Svar på #2
    Han tycker inte om mjölk så det dricker han inte alls. Brukade förr få yoggi till frukosten men det vill han inte heller ha sedan några månader tillbaka. Men han äter ofta ost och mjukost iallafall, men det kanske inte räcker...
  • mamma till Alexander
    Bebis skrev 2008-04-29 13:00:52 följande:
    Fluorhalten i vattnet kan ha med det att göra oxå. Har ni egen brunn?
    Kan det ha att göra med att han oftast dricker mineralvatten? Han tycker bättre om det än vanligt.
  • Lilo75

Jaså, flour??
    Mina tvillingsöner fick beskedet att det var karies-fläckar, alltså slarvig tandborstnig samt småätande..De fick flour sugtabletter att ta efter varje måltid..

• mamma till Alexander

och nej vi har inte egen brunn...

Svar på tråden Sonen har vita fläckar på tänderna. Någon som vet vad detta är?