musli skrev 2008-04-30 08:44:00 följande:
Jag har nyss tagit bort min gall-blåsa. På mig vart det så att en gall-sten satte sig i djupa gallgången och fastnade i kanske 3 dagar vilket innebar att jag fick en retning på bukspottskörteln och var jättedålig... Är nu efteråt sååå glad att ha tagit bort den! Inte ens en känning längre och jag äter som vanligt (fast jag undviker fortfarande äpplen och paprika)... Är ovanligt att man får såna problem efter operationen som wildamamman beskriver med så ont och oftast blir man hemskickad dagen efter operationen!
Jag vet att det inte är så vanligt (jag vet 4 av 5 stycken som det gått illa för)men bara för det så är det ju inte sagt att det inte händer ts för det (hoppas ju verkligen inte det!!)
Tycker ni verkligen att hon ska operera bort hela gallblåsan om det går att "spränga" bort stenarna/gruset? -Då vet jag inte hur ni är funtade..
Jag menade bara väl med mitt inlägg. När jag skulle opereras sa alla att det inte var någon fara, att det gick fort, att jag skulle komma hem dagen efter och att allt skulle vara sååå bra -precis som alla skriver.
Så blev det inte för mig och jag har inte haft något stöd alls av någon i detta och läkarna har inte hittat någon förklaring till det och mina tankar har snurrat vilt för att hitta en naturlig förklaring vilket också fått mig till oro och brist på tillit för läkarna.
TS iaf så tycker jag att du ska höra om det inte går att "spränga" bort stenarna/gruset.
Alla ingrepp innebär ju alltid en risk för komplikationer.
Stå på dig och lycka till!!