• Anonym

Min kompis och hennes pappa?????

Min kompis bor hos sin pappa (vi är båda 20 år). Mamman lämnade henne när hon var liten. I går cyklade jag till henne, jag skulle lämna tillbaks en tröja som jag lånat.
    När jag ringde på dörren, kom min kompis och öppnade i morgon rock. Kort därefter kom pappan i morgon rock oxå. Tänkte inte mer på det sen.
    Men men kompis bjöd in mig och vi satt och kollade på tv ett tag. Jag gick på toa sen, och fick se en använd kondom ligga på vasken. Kan dem verkligen har gjort det? Är min fråga? Vad ska jag göra? Hon kommer bli arg om jag frågar henne, eller?

• Svar på tråden Min kompis och hennes pappa?????
  • Silverkatten06

Sandra och Frippe skrev 2008-05-04 22:14:13 följande:

eh jo-..de hade säkert bonkat, menade mest att det är 2 vuxna människor..och om båda vill så vad kan en anmälan göra?
    En anmälan gör väl samma sak i det här fallet som i alla andra fall där en anmälan om brott kommer in till polisen. Fattar inte vart du vill komma? Först ljuger du och skriver att det inte är olagligt, sen när du blir överbevisad så försöker du få alla att tro att en anmälan inte kommer göra nån skillnad...

Vem är det egentligen du försvarar?
  • Anonym (N)

Ts försök att oarka finnas för din vän. Hon kommer nog att behöva dej under en lång tid framöver. Även om det inte märks nu.
    Det du gjorde var jättebra!! Strunta i dem som inte förstår att detta är ett övergrepp mot din vän! Ta bara till dej av det positiva som folk skriver och strunta i alla andras sjuka tankar!
    Många styrkekramar till dej!

• enny signatur

Anonym (vanligt) skrev 2008-05-04 21:55:17 följande:

Ett barn kan bli manipulerat till att "vilja" ha sex med en vuxen eller förälder, ansvaret är aldrig barnets utan alltid den vuxnas. En ung vuxen kvinna som har sex med sin pappa har troligtvis haft sex med honom under en längre tid och blivit manipulerad till det, kanske efter en tid börjat tro på att hon själv vill. Det leder till skuld och självförebråelser som gör att det blir ännu svårare att bryta mönstret. En sådan flicka behöver stöd och hjälp, det är inte rätt att vänta på att hon själv ska söka hjälp eller liknande. Någon behöver ta ansvaret från tjejen och anmäla till polisen och till socialtjänsten, samt sedan finnas till hands för henne när hon mår dåligt och kanske t.o.m. är arg på den person som anmält. Det är oerhört tungt att orka finnas där i ett sådant läge och jag tror inte att TS klarar detta ensam. Du är modig som har vågat se och agera, nu behöver du se till att du inte behöver bära på allt detta ensam- be om hjälp av någon du litar på!!!
    så flickan kamn inte faktisk VILJA?
  • Anonym (?)
    enny signatur skrev 2008-05-04 23:34:20 följande:
    tt barn kan bli manipulerat till att "vilja" ha sex med en vuxen eller förälder, ansvaret är aldrig barnets utan alltid den vuxnas. En ung vuxen kvinna som har sex med sin pappa har troligtvis haft sex med honom under en längre tid och blivit manipulerad till det, kanske efter en tid börjat tro på att hon själv vill. Det leder till skuld och självförebråelser som gör att det blir ännu svårare att bryta mönstret. En sådan flicka behöver stöd och hjälp, det är inte rätt att vänta på att hon själv ska söka hjälp eller liknande. Någon behöver ta ansvaret från tjejen och anmäla till polisen och till socialtjänsten, samt sedan finnas till hands för henne när hon mår dåligt och kanske t.o.m. är arg på den person som anmält. Det är oerhört tungt att orka finnas där i ett sådant läge och jag tror inte att TS klarar detta ensam. Du är modig som har vågat se och agera, nu behöver du se till att du inte behöver bära på allt detta ensam- be om hjälp av någon du litar på!!!så flickan kamn inte faktisk VILJA?
    Känner du någon som skulle VILJA ha sex med sin egen pappa? Skulle du vilja det, kanske? 
    enny signatur skrev 2008-05-04 23:34:20 följande:
    tt barn kan bli manipulerat till att "vilja" ha sex med en vuxen eller förälder, ansvaret är aldrig barnets utan alltid den vuxnas. En ung vuxen kvinna som har sex med sin pappa har troligtvis haft sex med honom under en längre tid och blivit manipulerad till det, kanske efter en tid börjat tro på att hon själv vill. Det leder till skuld och självförebråelser som gör att det blir ännu svårare att bryta mönstret. En sådan flicka behöver stöd och hjälp, det är inte rätt att vänta på att hon själv ska söka hjälp eller liknande. Någon behöver ta ansvaret från tjejen och anmäla till polisen och till socialtjänsten, samt sedan finnas till hands för henne när hon mår dåligt och kanske t.o.m. är arg på den person som anmält. Det är oerhört tungt att orka finnas där i ett sådant läge och jag tror inte att TS klarar detta ensam. Du är modig som har vågat se och agera, nu behöver du se till att du inte behöver bära på allt detta ensam- be om hjälp av någon du litar på!!!så flickan kamn inte faktisk VILJA?
  • enny signatur

Anonym (?) skrev 2008-05-04 23:39:36 följande:

Måste jag vilja det för att andra ska kuna vilja det? det finns folk som tycker om att se sin partner ha sex med andra med, jag betvivlar inte dess existena bara för att jag inte vill och bara för att jag inte vet ågon som sagt sig vilja.
  • Anonym (?)
    enny signatur skrev 2008-05-04 23:49:05 följande:
    åste jag vilja det för att andra ska kuna vilja det? det finns folk som tycker om att se sin partner ha sex med andra med, jag betvivlar inte dess existena bara för att jag inte vill och bara för att jag inte vet ågon som sagt sig vilja.
    Skillnaden är att det inte handlar om ens föräldrar?  Det finns väl ingen som vill se sina föräldrar ha sex, helst vill man ju inte ens vata om att dmo har det.

Jag fattar inte hur fasen du kan försvara pappan i det här fallet.
  • enny signatur

Anonym (?) skrev 2008-05-04 23:51:31 följande:

Skillnaden är att det inte handlar om ens föräldrar?  Det finns väl ingen som vill se sina föräldrar ha sex, helst vill man ju inte ens vata om att dmo har det. Jag fattar inte hur fasen du kan försvara pappan i det här fallet.
    för att jag inte dömer bara för att normen säger så kanske?

jo så klart det finns! de finns d9om som gillar kiss och bajsex så att tända på sina föräldrar ser jag inte som otroligt
  • Sandra och Frippe

ljuger inte, var helt övertygad om att det inte var olagligt. En anmälan lär knappast göra skillnad om det är 2 personer som är överens eller hur,hur det är i detta fallet vet ju bara dom.

Silverkatten06 skrev 2008-05-04 22:54:23 följande:
    Sandra och Frippe skrev 2008-05-04 22:14:13 följande:
    En anmälan gör väl samma sak i det här fallet som i alla andra fall där en anmälan om brott kommer in till polisen. Fattar inte vart du vill komma? Först ljuger du och skriver att det inte är olagligt, sen när du blir överbevisad så försöker du få alla att tro att en anmälan inte kommer göra nån skillnad...Vem är det egentligen du försvarar?
  • Anonym

Det kvittar om dem var överens men vi kommer inte ifrån det faktum att pappan FÅR INTE ha sex med sin dotter för det är OLAGLIGT i vilken ålder hon är i ändå.

Fattar inte hur folk här kan sitta och försvara pappan och nästan anklaga tjejen att vilja ha sex med sin pappa. Jag personligen skulle aldrig vilja ha sex med min pappa. Men ni som försvarar pappan kanske vill ha det med sin egen pappa vad vet jag.
    Sen vet ju inte vi om hon har varit utnyttjad sen barn heller vi vet ingenting om tjejjens och pappans bakgrund.

Och incest är visst olagligt här i sverige!

• Antitrend

Okej min anonyma vän... "Men ni som försvarar pappan kanske vill ha det med sin egen pappa vad vet jag." Det där är ett spekulativt påhopp som jag anmäler. Fy...

Sen är jag jättenyfiken på lagen för er som vet. FÅR en pappa inte ha sex med sin vuxna dotter, men en vuxen kvinna FÅR ha sex med sin pappa?

Anonym skrev 2008-05-05 06:29:57 följande:
    Det kvittar om dem var överens men vi kommer inte ifrån det faktum att pappan FÅR INTE ha sex med sin dotter för det är OLAGLIGT i vilken ålder hon är i ändå.Fattar inte hur folk här kan sitta och försvara pappan och nästan anklaga tjejen att vilja ha sex med sin pappa. Jag personligen skulle aldrig vilja ha sex med min pappa. Men ni som försvarar pappan kanske vill ha det med sin egen pappa vad vet jag.Sen vet ju inte vi om hon har varit utnyttjad sen barn heller vi vet ingenting om tjejjens och pappans bakgrund.Och incest är visst olagligt här i sverige!
    Vegan - for the sake of My Soul.
Svar på tråden Min kompis och hennes pappa?????