Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Linköping, någon?

Mizzz skrev 2008-05-26 14:53:51 följande:
    Jag är med alla dagar som går Ja, men av lite nuvunnen erfarenhet med 1-åring i trädgårdföreningen så är det inte så mycket stillasittande för mig iaf, så det gör inte så mycket om det "bara" är 18 grader Oftast är det ju varmare i solen.
    Jo, det är ju sant
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325

Fika i trädgårdsföreningen vid bra väder o Claras vid dåligt väder, torsdagen den 29/5 kl. 14.30:

Leos och Vincents mamma

Vi ska till bvc idag på 2 månaders läkarkontroll med Vince..ska bli intressant o se hur mycket han har gått upp i vikt oxå eftersom det är två veckor sen sist.
    Men eftersom det är strejk på lambohovs vc så får vi åka till kärna vc ute i malmslätt.
    Har aldrig varit i malmslätt, nån som vet vart vc/bvc ligger där? O vart man går av med bussen?

Ionea: Det gick jättebra till slut Frågade buss föraren som visste vart jag skulle gå av.

Kollade på vädret på tv igår o det ska tydligen bli ännu varmare än vad det är idag så vi satsar väl på trädgårdsföreningen då, eller vad säger ni tjejer?
    Tänkte handla lite picknick fika sen i eftermiddag.

Cia80 skrev 2008-05-28 11:26:45 följande:
    Ionea,Ehum, ingen bb-väska packad än. Men det kanske börjar dra ihop sig. Den molande mensvärken har dykt upp, som jag nu fått veta är förvärkar Så nu måste jag väl säga att en förlossning känns lite närmare än vad det har gjort förut. Men jag vad jag förstår så kan man få gå med den här mensvärken i flera veckor.
    Förvärkar hade jag redan från vecka 28 så det är så olika det där
    Cia80 skrev 2008-05-28 12:57:37 följande:
    Lillisen,Nä, det är säkert inget. Bara jag som blir exlterad över att det verkligen händer nånting. Pratade med min kompis som är två-barns mamma och hon sa att håller det i sig några dagar nu så ska jag ringa förlossningen så kan de ju se på värkarna om de gör nån nytta.Alltså jag har ju ont nu, men jag vet inte hur ont man ska ha för att kolla upp det. Tänk om jag skulle få komma upp och de gör sån ctg kurva och det inte registrerar nånting, vad ska de då tänka om mig? Åh, vad bebis bökar där inne. Det hjälper inte värken direkt Elli,Hehe, vi har också pratat om att ta med fia-spel, men det kanske får stanna hemma då. Man vet ju ingenting. Hur lång tid saker och ting kommer ta, eller hur uttråkad man kommer vara
    Ring du till förlossningen! Jag var där uppe ganska ofta denna graviditet, hade som sagt var förvärkar sen vecka 28 o mycket sammandragningar så då fick jag åka upp o kolla. Kände mig oxå lite dum..men som de sa, det är bättre att åka in en gång för mycket..

Cia: Gud så lugn du verkar vara..jag var nästan panikslagen när jag hade massa förvärkar o sammandragningar, trodde att jag skulle föda direkt. O ännu mera panikslagen var jag p.g.a att jag skulle få planerat snitt så det fick ju inte sätta igång för tidigt.

Ja, vart ska vi ses imorgon?
    Vid stora scenen inne i trädgårdsföreningen, eller vid lekparken eller vid entrèn mot vägen?

glitterkorn skrev 2008-05-28 22:08:36 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-05-28 21:53:34 följande: Kan vi inte ses där vi brukar annars ? :)
    Ja, det är kanske lika bra iofs. För dit hittar ju alla, så kan vi gå tillsammans bort sen
    Ska vi säga vid fontänen på trädgårdstorget 14.30? Kommer som vanligt några minuter sent då bussen är inne prick 14.30.

Ok..men vart ska vi ses då? Bra att veta ju

Svar på tråden Linköping, någon?