Inlägg från: ciccielv |Visa alla inlägg
  • ciccielv

Linköping, någon?

Cia80 skrev 2008-07-10 18:25:32 följande:
    ciccielv,Igår kom värkarna med ca 10 min mellanrum...men sen försvann de.Så det ska nog mycket till för att jag ska ringa hem sambon. Har startat varktimer.se nu, ska se om jag lyckas klocka dem.
    okej,ja klockde dem aldrig för jag hann inte.mina värker kon jättetätt direk med några få minuter barat.mellan vissa hann man knappt andas ut emellan.

lycka till ,snart får du snusa bebisGlad
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • ciccielv
    Cia80 skrev 2008-07-10 18:47:47 följande:
    Jenny,Se där ja, där kom nästa värk...aj aj! Höll i sig ca 1 min...men det var 18 minuter mellan värkarna....kanske lite väl länge.
    vänta du till värkarna som håller i i misnt 4 kinuter.

med näst sista barnet så kom första värken bara utan vidare och den höll på i över 4 minuter.sen kom de jättetätt

ajaj säger jag.än så länge är du i öppningskedet,det kan ta allt från en timme till många timmar.beror på hur mycket man öppnas vid varke värk.det blir nog ingen golf för din sambo ikvällSkrattande
  • ciccielv
    Cia80 skrev 2008-07-10 21:10:58 följande:
    Jenny,Ja, jag ljög om att jag tagit panodil...ska som sagt ge mig på en dusch sen...men som sagt...vi åker in ikväll...för nu gör de satans ont..vet inte vart jag ska ta vägen.

oj har du inte åkt in än.bättre du åker in i tid.inte så kul att ev föda i bilen.hur långt har du mellan värkarna?

här har man gått en långprommenad ikväll så nu är man helt slut.vi plockade även massor med smultron

finns det nån som vill ta en fika i helgen hos oss?tar mig ingenstans och gubben jobbar på kolonin som vanligt

• ciccielv
    playmate86 skrev 2008-07-10 23:14:49 följande:
    nu kommer jag med från dom andra två lkpg trådarna.. här har ni min dag säger ajajajajhar folket gjort i dagen varma väder sj'lv var jag hos tandläkaren på morgonen har en kraftig inflamation får pencellin 800mg två tabbletter 3gånger om dagen i tio dagar sen tillbaka dit efter det och dra ut en visdomstand och sen fick jag bli remissad ntill käk kirurgen för att operera ut dom andra tre. efter det for jag och killen och mina svärföräldrar till gränna. sen laga vi bilen när vi kom hem all olja från växellådan hade läckt ut kunde blivit kanon dyrt nu är det dags för medecin och sen sova.-....
    ush jag lider med er.vissa dagar är åt skogen
  • ciccielv
    Cia80 skrev 2008-07-11 00:59:28 följande:
    Så var vi hemma igen.Förlossningen hade inte startat, enligt dem. Dock hade tappen utplånats helt, så nån nytta har värkarna gjort ialla fall.Fick en tid för samtal om igångsättning på söndag, så då blir väl troligtvis igångsättningen på måndag.

nä vad sniket att de körde hem er.

här har man vart uppe sen kl 6.vaknade av en härlig vovve som ville gå ut.blev akut hundvakt igår kväll åt en stor cocker SGlad

vad ska ni hitta på i dag/helgen?

idag ska det promeneras en del.sen blir det nån tur till nån lekpark,funderar på att gå till skäggetorp och ens kropp pallar det.annars blir det valla gård om man nu får ta med hundar dit?nån som vet det?jag har dock aldrig sett nän förbjuden hundskylt i valla gård

här har man startat första omgången med tvätt

• ciccielv
    Skorpan08 skrev 2008-07-11 07:55:33 följande:
    Man får ta med sig hundar till Valla men måste hålla dom kopplade. Och dom får inte skälla då dom kan skrämma dom andra djuren.
    tack.det slog mig att de har ju hundträning i valla gård.har alltid hunden kopplad.blir faktiskt ursinning när man stöter på hundägare som inte håller sina hundar kopplade.

då får det bli en promenad till valla gård under dagen/kvällen
  • ciccielv
    Fru T skrev 2008-07-11 09:08:18 följande:
    nu har jag ringt, väntar på att bli uppringd... läskigt!haft gryymm molvärk i ryggen som går mot magen å spänningar i magen sen igårkväll... antingen är ja förstoppad eller så är det nåt som är skumt för så här har ja aldrig haft förut...
    då ska jag hålla tumarna att du har en litet ptre i din mage

här är man helt slut efter morgonpromenadenSkrattande
    Missnööjd skrev 2008-07-11 08:28:31 följande:
    Tjo!LoVM: Ingen faram förstod att du var stressad iom tåget Kul att ni hade det trevligt!Cia: Åh så spännande, hoppas verkligen att värkarna kommer tillbaka, och håller i sig denna gång! Vi har nu börjat rusta upp huset, river tapeter och målar rum! Roligt, men tröttsamt! Jag är j-la trött på att måla lister Det blir låååånga dagar, men det är det värt
    det är skoj att fixa hemma.vi har fixat hallen själva framöver blir det köket o barnens sovrum.fast vi fixar ju en del i kolonihuset oxå.snart är det klart så man kan sova där
  • ciccielv
    Glad
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-11 09:51:47 följande:
    Fru Tzoanidis: Jag hoppas att du är gravid om inte, så hoppas ni får en tid för utredning, har själv gått igenom en sådan! ciccielv, skorpan08: Här tvättas det för fullt också blir iofs alltid någon tvättmaskin varje dag? Vad ska ni annars hitta på idag?  
    sk a vara hemma till kvällen.blir nån lekpark i ryd under dagen så man får tiden att gå lite.
    Fru T skrev 2008-07-11 09:51:42 följande:
    nu har ja pratat med en jätte mysig kvinna på kvinnokliniken (för fertelitetsutredning ska ja ringa RMC, har stängt tills slutet av augusti eller karolinakliniken, privat men ansluten till Fk) hon tyckte det lät lite konstigt men sa ochså att det kan vara hormonrubbningar (Nehe) hon sa att det kunde vara så att min ägglossning inte kommit igång förens nu eftersom mensen har kommit å gott som en klocka förut så kan den fortfarande vart som piller-mens. fick en tid den 29 iallafall där ja ska få träffa läkare å göra ett VUL, uuuuu gillar inte att fläka upp mig så där men va gör man inte för att få veta att allt ser bra ut nu. skulle ta lite blodprov å så där med.är det nån som gjort vul, hur gör dom, är det obehagligt??hon tyckte åsså först att det lät som det kunde vart ett tidigt missfall men sa att det borde synas på gravtestet...
    jag har gjort flera VUL.mår jättedåligt utav att göra det pga vissa händelser.det kan kännas lite obehagligt i magen när de kör runt med staven i underlivet
  • ciccielv
    Fru T skrev 2008-07-11 10:06:26 följande:
    slutade me mina piller maj -07 så för mig har det tagit lång tid å komma igång sånna fall
    det sägs att man blir gravis inom ett år efter avslutning med p-piller.själv blev jag gravid direkt efter avslutat p-pillerätande
  • ciccielv
    Fru T skrev 2008-07-11 10:14:39 följande:
    jo en del har ju en förmåga att bli gravida bara dom missar ett piller, har en sån vänn andra tar det längre tid för...hade ju mitt pillerstopp för 14 månader sen..känns liite läskigt me vul men det känns som det ska bli bra å få en sån ändå...hon va jättestöttande å hörde verkligen hur orolig ja va hon får min dagens ros
    hoppas du blir gravid snart.själv blir man gravid direkt.fast inte nu då man har spiral
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-11 10:13:40 följande:
    Fru Tzoanidis: Hehe, det är lika bra, känns alltid tryggt att mannen med sig. Håller mina tummar att det hinner hända något innan dess så att du slipper att ringa i augusti. Jag tycker också att manliga är bättre än kvinnliga. Oftast är de så hårdhänta, precis som du skriver. Men jag har fått uppleva både bra manliga och kvinnliga. Vad ska du hitta på idag? Ciccielv: Vi ska också gå ut och leka sen men det ser nästan ut att bli regn
    nä det får inte regna,vi ska ju ut och fördriva tiden lite idag
Svar på tråden Linköping, någon?