• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • Kevlarsjäl
    Svar på #1050
    Vi bodde i Stockholm, Solna. Bodde där i två år. Innan dess 4 år i Västerås och innan dess 5 år i Linköping. Har pluggat här så stan är inte helt ny. Fast den sida av stan vi bor i nu kände jag inte till något om. Men vi trivs kanon.
  • Cia80

Hej tjejer!
    Hoppas att ni har det bra.
    Här är det sådär, om jag nu får klaga lite. Sov urdåligt i natt. Ringde t.om. förlossningen, men de föreslog bara att jag skulle ta Panodil. Just för att jag inte hade några direkta klockbara värkar.
    Värken finns kvar. Ska försöka klocka dem under dagen.

• Kevlarsjäl

Hej Cia. Vad tråkigt att det inte blir någon regelbundenhet i värkarna. Det blir ju jobbigt som sjutton för dig om det ska hålla på så här länge. Det är märkligt vad många varianter det finns inför förlossningen. Jag kände inte ett skit någonsin och blev igångsatt. Du får gå med småvärkar men det blir aldrig "allvar". Men snart kommer du ha din bebis hos dig. Det är jag övertygad om.

• ciccielv
    Kevlarsjäl skrev 2008-06-16 10:42:01 följande:
    Svar på #1050Vi bodde i Stockholm, Solna. Bodde där i två år. Innan dess 4 år i Västerås och innan dess 5 år i Linköping. Har pluggat här så stan är inte helt ny. Fast den sida av stan vi bor i nu kände jag inte till något om. Men vi trivs kanon.
    okej.då bor du i villaområdet?jag har flyttat runt i denna stad så många gånger att jag inte vet ens hur många det ärSkrattande
    Cia80 skrev 2008-06-16 10:48:30 följande:
    Hej tjejer!Hoppas att ni har det bra.Här är det sådär, om jag nu får klaga lite. Sov urdåligt i natt. Ringde t.om. förlossningen, men de föreslog bara att jag skulle ta Panodil. Just för att jag inte hade några direkta klockbara värkar. Värken finns kvar. Ska försöka klocka dem under dagen.
    då får man hoppas att det kommer igång snart så du får föda
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Cia80

Kevlarsjäl,
    Ja, så här kan jag ju inte ha det ända fram till bf, eller längre. Finns inte en chans att jag kommer orka. Men det är väl bara att stå ut så länge jag kan. Förstår att de inte ville att jag skulle komma i natt för risken är väl väldigt stor att jag får åka hem igen. Just pga att det inte är nåt som är regelbundet.

ciccielv,
    Ja, det är det enda jag hoppas på nu. För jag vill ju inte att värken ska försvinna

• Kevlarsjäl

Ciccielv: Vi bor i Stångåstadens lägenheter i Ramshäll. Ramstorpsgatan. Trivs kanon.

Cia80: Förstår att det är frustrerande.

En fråga - vet ni om det finns barnvagnsbio på Filmstaden här i stan? Jag är jättesugen på att gå och se Sex & The City. Sökte på nätet men fick inte upp någon barnvagnsbio för Linköping. Hade varit så kul att kunna gå och kolla på den. Vet någon?

• ciccielv
    Kevlarsjäl skrev 2008-06-16 11:07:37 följande:
    Ciccielv: Vi bor i Stångåstadens lägenheter i Ramshäll. Ramstorpsgatan. Trivs kanon. Cia80: Förstår att det är frustrerande. En fråga - vet ni om det finns barnvagnsbio på Filmstaden här i stan? Jag är jättesugen på att gå och se Sex & The City. Sökte på nätet men fick inte upp någon barnvagnsbio för Linköping. Hade varit så kul att kunna gå och kolla på den. Vet någon?
    det fanns barnvagnsbio för ca 4 år sedan.men svensk film lades ner(låg vid burger king)för ca 1 år sen om jag minns rätt
    Cia80 skrev 2008-06-16 11:01:55 följande:
    Kevlarsjäl,Ja, så här kan jag ju inte ha det ända fram till bf, eller längre. Finns inte en chans att jag kommer orka. Men det är väl bara att stå ut så länge jag kan. Förstår att de inte ville att jag skulle komma i natt för risken är väl väldigt stor att jag får åka hem igen. Just pga att det inte är nåt som är regelbundet.ciccielv,Ja, det är det enda jag hoppas på nu. För jag vill ju inte att värken ska försvinna
    du kommer nog få värkar snart,jag tror du är i öppningsskedet
  • Cia80

ciicielv,
    Uj, tror du?
    Det skulle ju vara roligt att veta om det har hänt nåt där inne, men tydligen kommer jag inte få veta det förräns det är dags för förlossning.
    Det känns som jag måste göra nr 2 i stort sett hela tiden.

• ciccielv
    Cia80 skrev 2008-06-16 11:27:34 följande:
    ciicielv,Uj, tror du?Det skulle ju vara roligt att veta om det har hänt nåt där inne, men tydligen kommer jag inte få veta det förräns det är dags för förlossning. Det känns som jag måste göra nr 2 i stort sett hela tiden.
    då är det på G.när man känner sig nödig så är det för att barnet pressar neråtGlad.det kan ju vara så att du är öppen rätt mycket.med min fösta märkte jag inte ens av de första 3 cm som öppnades.jag var öppen då på måndagen och födde på fredagen
  • Cia80

ciccielv,
    Kanske blir ett samtal till förlossningen snart då.
    Det har jag tänkt på, hur vet man om man öppnar sig. Det känner man väl inte, eller?

Svar på tråden Linköping, någon?