• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • ciccielv

strax ska vi ut till valla gård så barnen kan leka tryggtGlad.stora dottern pratade en massa konstigt i höstas om sitt kön kort efter att hon hade mött killen.tur att vi blev varnande innan han gick för långt med vår tös.

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • dinana

Han tog det jobb han fick, IT-support på Siemens i Finspång. Men då han vägrar att bo där så fick det bli Linköping då det blev väldigt akut flytt i och med att Molly föddes förtidigt och vi behövde ett boende direkt.

Han trivs inte alls där. Dåliga arbetstider med tanke på att han måste pendla 2 timmar om dagen. Dålig arbetsmiljö: sitta framför en dator hela dagarna i en telefon i ett rum. Dåligt betalt.

Men man måste ju ta det man blir erbjuden, men han söker jobb hela tiden, men det är visst svårt att få tag på något i den här stan.

Förstår inte riktigt hur jag kunde godkänna flytten hit över huvudtaget. Jag tänkte nog inte så mycket alls på den tiden. Trivs inte alls i Linköping.

Elli80 skrev 2008-07-16 14:28:25 följande:
    dinana: Men usch vilken jobbig sits du/ni är i... Vad gör din sambo då?Ciccielv: herregud, det låter ju helt galet!!! Ska ni flytta!?! Det där måste ni ju gå vidare med, det låter helt sjukt att det är ni som ska väck liksom... Flytta på problemet istället, tänker man...Nyfiken på hur det går för Cia. Någon som hört ngt? Är allt bra?
  • JePaLuLi

ciccielv: Men gud så hemskt! Så kan ni ju inte ha det. Självklart ska inte ni behöva flytta. Vad säger föräldrarna? Har ni pratat med soc.?
    Tycker absolut att ni ska dra in corren om inget händer. Man ska ju kunna känna sig trygg!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ lilla grodan bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Fyra Mirakel
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-16 09:30:40 följande:
    Jannovich: ja du måste vara med då eller måste och måste men det skulle vara jättekul ciccielv: ja, det blir spännande att se när lilla damen tänker gå usch vad hemskt att det är fler barn som drabbats Mammatill4a: jobbigt med karlar som gnäller. Själv har jag precis dammsugit klart här dammsugar jag varje dag  
    här har det dammsugits hela veckan flera ggr....fast det är ju pga byggjobbarna.
    hur mår ni annars då?
    ღ Elin060420 ღ David940103 ღ Michaela950914 ღ Saga080402 ღ
  • Mammatill4a
    playmate86 skrev 2008-07-16 12:10:11 följande:
    Mammatill4aska bli kul att träffa löite nytt folk
    ja absolut ska bli kul. längtar tills fredag då ja ska få lysnna bebben hjärtljud för första gången
  • Mammatill4a
    jannovich skrev 2008-07-16 12:16:46 följande:
    MammaTill4a, MammaTillEKNS: Oh, det låter spännande! Är det fredag eller lördag som gäller? ÄR jättegärna med om vi är hemma då. Ska åka till sambons föräldrar till veckan men har inte riktigt bestämt när och hur länge ännu. Men kan jag så är jag gärna med Annars blir det väl fler gånger? Vad pysslar ni med idag då?
    här tog man de lungt på fm och efter lunch åkte vi till familjen peura och gosade bebbe alma och jag.. sen på kvällen for vi hela familjen på speedway då vi är mototintresserade hela högen.. olivia åkte till sin pappa idag med.. kommer hem på söndag el nån dag nästa vecka..
  • ciccielv

halloj grannen vi är nya tråden.länk finns ovanGlad

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Cia80

Hej tjejer!
    Nu tillhör jag äntligen er skara!
    Den 11:e blev jag mamma till Alva!

• PojkMaffia

sådär så kommer jag hit med lite på efterkälken
    gud det är ju sjukt varmt ute, sitter inte så mycket vid datorn heller för den delen.
    min minsta pojke håller på o få 4-6 tänder längre in i munnen så han vill inte äta eller något, så nu får vi ge vätskeersättning med så han inte torkar ut, får ge honom alvedon ett par gånger om dagen för att han ska få i sig något alls.
    det är ju himla kul med i denna sjuka värme som råder *suckar*

Jag är den jag är - like it or not
  • Summerlove08
    PojkMaffia skrev 2008-07-27 12:45:30 följande:
    sådär så kommer jag hit med lite på efterkälken gud det är ju sjukt varmt ute, sitter inte så mycket vid datorn heller för den delen. min minsta pojke håller på o få 4-6 tänder längre in i munnen så han vill inte äta eller något, så nu får vi ge vätskeersättning med så han inte torkar ut, får ge honom alvedon ett par gånger om dagen för att han ska få i sig något alls. det är ju himla kul med i denna sjuka värme som råder *suckar*
    Ny tråd Välkommen dit!!

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html
    Love is in the air
Svar på tråden Linköping, någon?