• Cia80

Linköping, någon?

Lillisen,
    Sambon kanske får läsa för mig
    Kanske ska köpa två såna petflaskor med cola då

Uj, du får inte säga så, då blir jag ju nästan exalterad Tänk om jag bara inbillar mig allt. Precis som jag gjorde de månader då jag var skengravid

Tänkte jag skulle sy filtar idag, som bebis kan ha att ligga på i vagnen för att skona liggdelens tyg.

• Cia80

Lillisen,
    Nä, det är säkert inget. Bara jag som blir exlterad över att det verkligen händer nånting.

Pratade med min kompis som är två-barns mamma och hon sa att håller det i sig några dagar nu så ska jag ringa förlossningen så kan de ju se på värkarna om de gör nån nytta.

Alltså jag har ju ont nu, men jag vet inte hur ont man ska ha för att kolla upp det. Tänk om jag skulle få komma upp och de gör sån ctg kurva och det inte registrerar nånting, vad ska de då tänka om mig?

Åh, vad bebis bökar där inne. Det hjälper inte värken direkt

Elli,
    Hehe, vi har också pratat om att ta med fia-spel, men det kanske får stanna hemma då. Man vet ju ingenting. Hur lång tid saker och ting kommer ta, eller hur uttråkad man kommer vara

• Cia80

Elli,
    Vi har ett sånt litet magnetiskt så det går säkert att klämma ner

Ja, jag har ont nu. Sitter och andas lite.
    Funderar på om jag ska ringa bm och höra vad hon säger. Känns så fånigt att ringa förlossningen
    Eller så ringer jag inte nånstans och ser om det går över nån gång

• Cia80

Iiih, nu blir jag ju nästan nervös

Ska lägga mig en stund och försöka koppla av och se om det ger med sig. För jätteont gör det inte, men visst känns det.

Hörs om ett tag.

• Cia80

Har legat en stund nu och det blir inte ondare ialla fall, men det släpper inte av helt. Går i vågor...känner av molvärken och sen kommer mer ont som går upp till ca 4-5 på en skala mellan 1-10.

Känns lite tidigt att ringa förlossningen, känns lite fånigt. Men håller det i sig länge så är kanske inte ett telefonsamtal så dumt.

• Cia80

Leos,
    Tror inte riktigt jag fattar vad det är som pågår, om det nu är nåt som pågår

Har nu stått i duschen en stund, men fortfarande värk. Kanske ska ringa förlossningen trots allt.

• Cia80

Har pratat med förlossningen nu och de vill att vi kommer in på en kontroll.
    Hör av mig senare.

• Cia80

Hej tjejer!
    Är nu hemma igen. Tappen var opåverkad, så det är väl bara att vänja sig vid lite smärta nu då. Men jag är välkommen tillbaka

• Cia80
    Elli80 skrev 2008-05-28 22:02:24 följande:
    Cia: Ok, där ser man... Hur kändes det att ha varit där då?
    Det känns bra. Vårat egna lilla studiebesök. De verkade jättegulliga där, så jag vill helt klart tillbaka
  • Cia80
    Elli80 skrev 2008-05-28 22:05:27 följande:
    Cia: Vad skönt! Jaha då var det bara att vänta lite till då... Vad sa de om dina värkar då?
    Ja, det är väl bara att vänja sig vid lite smärta framöver
    Nä, de sa bara att det var förvärkar och att jag skulle återkomma om jag fick ondare eller om vattnet går.
Svar på tråden Linköping, någon?