Linköping, någon?
Jenny,
Tror jag väntar lite till....nästa värk ser ut att dröja...
Jenny,
Tror jag väntar lite till....nästa värk ser ut att dröja...
Jenny,
Nja, jag vet inte det
Nä, usch så osnällt det lät.
Han ringde för en liten stund sen så han vet läget nu ialla fall. Vi sa att vi avvaktar lite, värkarna får komma lite tätare.
Lillisen,
Ja, jag hoppas verkligen det. Har nu ca 9 minuter mellan värkarna.
Hur många värkar "ska" man ha haft i rad med ungefär lika långt mellanrum innan man ringer till förlossningen för att få komma in?
Jenny,
Ok, då är det lugnt än så länge. Lyckades få in 3 värkar på 15 minuter
Men nu är det ett tag sen förra värken, så de är inte regelbundna än. Känns som att det kan bli en lång kväll/natt det här. Om nu inte värkarna slutar helt.
Jenny,
Nu kom nästa värk...19 minuter mellan...men kommer det flera såna här nu så åker jag in...för satans så ont den gjorde.
Jenny,
Nu är jag nere på 7 minuter igen
Nä, det har du rätt i. Jag är hemma så länge jag orkar. Nu har jag ju klockat dem i ca 2 timmar...
Nu kom nästa efter 4 minuter...
Ja, jag måste ta en dusch innan jag åker in/om vi åker in...för jag känner mig inte alltför trevlig nu. Men jag gör det sen när mannen kommit hem tror jag.
Lillisen,
Tror du det har gjort det det?
Sambon ringde nu för att se hur det gick för mig. Han har 4 hål kvar så jag tror nog han hinner att spela klart.
Maria,
Tror du också det?
Nu var det 6 minuter mellan och fortfarande riktigt onda värkar.
Lillisen,
Än så länge är värkarna hanterbara. Flåsar och grymtar som jag vet inte vad
Nåt förslag på vad man kan äta? Äter just nu lite jordgubbar
Nu hade jag 5 minuter mellan o den höll i sig nästan 2 minuter..jösses så ont den gjorde...tror det minsann är dags sambon att röra sig hemåt...för jag tror inte jag klarar så mycket mer...
Tror heller inte jag klarar att äta nåt stort nu...kanske kan få i mig en kexchoklad.
Har pratat med förlossningen nu. De tyckte inte att jag haft värkar så länge!? Så de tyckte jag kunde vara hemma ett tag till, men sen sa hon att det är upp till mig att bestämma.
Har ringt hem sambon nu...ska ta en dusch när han kommit hem och sen ska jag nog ringa och säga att jag vill komma in.
Jenny,
Ja, jag ljög om att jag tagit panodil...ska som sagt ge mig på en dusch sen...men som sagt...vi åker in ikväll...för nu gör de satans ont..vet inte vart jag ska ta vägen.
Lillisen,
Det är på gränsen att jag fixar värkarna nu. Aj, så ont!
Ska som sagt försöka ge mig på den där duschen när sambon kommit hem. Känner mig inte alltför fräsch just nu.
Lillisen,
Tack!
Är fortfarande hemma, sambon är också hemma nu och jag har tagit en dusch.
Har fortfarande värkar, men de verkar har klingat av, gör inte alls lika ont som tidigare. Så vi avvaktar lite med att åka in tills jag får så där jätteont igen.
Nu åker vi in!
Så var vi hemma igen.
Förlossningen hade inte startat, enligt dem. Dock hade tappen utplånats helt, så nån nytta har värkarna gjort ialla fall.
Fick en tid för samtal om igångsättning på söndag, så då blir väl troligtvis igångsättningen på måndag.
Hej tjejer!
Nu tillhör jag äntligen er skara!
Den 11:e blev jag mamma till Alva!