• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • JePaLuLi
    Cia80 skrev 2008-07-09 08:33:15 följande:
    Ni som kan det här med att vara gravid.Hur vet man om man läcker fostervatten?Har varit inne en gång för jag trodde att jag gjorde det, men det var troligtvis bara en vattnig flytning.Vaknade runt 2 i natt av att jag kände att det var nåt som rann. Tog då på mig en binda. Kan fortfarande känna som en rinnande känsla.
    Jag som hoppades på att du inte skulle vara här nu
    Om det fortfarande rinner så kan det absolut vara fostervatten. Det är lite svårt att veta eftersom man, som du säger kan ha väldigt vattniga flytningar också. Ring förlossningen och rådgör med dem. Oftast vill de att du sätter på dig en ny binda och åker in för koll.

Har du nåt ont då?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ lilla grodan bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Mammatill4a
    Ni som kan det här med att vara gravid.Hur vet man om man läcker fostervatten?Har varit inne en gång för jag trodde att jag gjorde det, men det var troligtvis bara en vattnig flytning.Vaknade runt 2 i natt av att jag kände att det var nåt som rann. Tog då på mig en binda. Kan fortfarande känna som en rinnande känsla.
    det kan ju vara fostervatten, allt behöver ju inte komma på en gång, sj läckte ja lite dagen de skulle ta hål på hinnan pga av gallinfektion, klev ur bilen och de lixom kom en skvätt varje gång ja reste på mig el ändra ställning i sängen. men ring förlossningen om du är osäker..
  • Cia80

Jenny,
    Jo, jag har kvar det onda som sitter i magen och som går ut i ryggen. Ibland gör det lite ondare, men inget som jag behöver flåsa mig igenom.

Mamma,
    Kan det inte bara säga "splash" så man inte behöver tveka
    Känns ju lite pinsamt om jag kommer igen och det inte är det. Men jaja, är väl kanske bättre att få veta än att gå omkring och oroa sig.

• Elphaba

Cia80: Känner du att det rinner kan det mycket väl vara fostervattnet. Mitt tog de hål på så det var verkligen en "splash"känsla, men när det värsta runnit bort "rann" det till och från hela dagen tills Ronja kom ut. Och det är ju verkligen på tiden nu. Tycker du ska ringa upp. Jag tror och hoppas att du har din bebis hos dig snart, på rätt sida av magen :)

• JePaLuLi

Cia: Nej men det är bra. Då jobbar kroppen på iaf och det är ju positivt
    Du kan ju ringa och kolla vad de säger iaf. Kan vara skönt att veta. På mig sa det bokstavligen SPLASH och både Patrik, bm och sköterskan fick sig en dusch när vattnet gick

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ lilla grodan bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Marayah

Japp de stämmer att det är där ute där de finns stall och getter och lite sånt.

Elphaba skrev 2008-07-08 23:13:03 följande:
    Valla gård, vart är det? Är inte från stan och bor i princip andra änden av stan från Valla, sambon sa "detär väl där dom har hästar, getter och påfåglar - har dom fik där?", men jag vet inte hur bra koll han har ;) Inte för att det blir aktuellt för mig med fika denna veckan, men ändå.
    Marko 031103, Filip 080621
  • Marayah

Vart e de mest barnvänligt att fika? Måste juh se till att bestämma tid o plats nu så de blir av. Är juh bara två dagar kvar av denna vecka om inte nån kan i helgen... Sj kan ja inte då för min faster kommer på besök.

Marko 031103, Filip 080621
  • Cia80

Tack för svaren!
    Har nu pratat med förlossningen och jag ska upp på en koll runt 11.00.
    Känns ju bättre att kolla det en gång för mycket. Ska ställa in mig på att vi får åka hem igen, är nog säkrast

• MammaTillEKNS

JennyoPatrik: Våra barn får träffas sen och leka när ni flyttat hit  Vi hade också svårt med namn, skrev en lista med pojk-och flicknamn, men sen fastnade vi båda för Nathalie, var faktiskt maken som föreslog det namnet får hoppas ni får en tjej nu då så hon får heta Nathalie fast kön spelar egentligen ingen roll, huvudsaken att man får ett friskt barn! Det blir nog bättre snart med sömnen, helt plötsligt vänder det bara

Har ni börjat med smakisar? Nathalie äter det mesta faktiskt och banangröten älskar hon har Lucas också mycket ljud för sig?

Mammatill4a: Jag får väl hålla utkik nästa gång jag är ute efter röda faran jag kommer gärna hem till dig och fikar någon dag, bara att du hör av dig

(¯`°?.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.?°´¯)
  • ciccielv
    Marayah skrev 2008-07-09 09:36:29 följande:
    Vart e de mest barnvänligt att fika? Måste juh se till att bestämma tid o plats nu så de blir av. Är juh bara två dagar kvar av denna vecka om inte nån kan i helgen... Sj kan ja inte då för min faster kommer på besök.
    i helgen kan jag inte fika.nästa vecka går villken dag som helst efter kl 16Glad
    det låter som att vattnet har gått.när mitt vatten gick så kom första värken direkt med dunder o brakGlad
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
Svar på tråden Linköping, någon?