Inlägg från: Kevlarsjäl |Visa alla inlägg
  • Kevlarsjäl

Linköping, någon?

Cia80 skrev 2008-06-13 10:29:47 följande:
    Här är det lugnt på värkfronten, än så länge.
    Attans Cia, inga mer värkar. Hade ju hoppats på en bebis snart.
  • Kevlarsjäl
    Svar på #974
    Heja Cia! Hoppas det är på G! Lycka till. Du får andas igenom landskampen. Nu ska lillan svidas om i Sverige tröja och matchande shorts... fast hon sover just nu på pappas bröst och verkar inte vara redo för klädbyte än.
  • Kevlarsjäl

Ciccielv: Var bor du någonstans? Har du barn? Ålder på dig och barnen? Jag har nyligen flyttat till Lkpg och hakat på i denna tråd. Har ännu inte varit med på någon fika. Är väldigt nybliven mamma (Elsa föddes 22 maj) och än så länge är det mest små utflykter till typ BVC och små promenader som gäller.

Cia80: Det var en envis liten bebis som bara vill ge dig "småvärkar". Kan det inte sätta igång ordenligt så du vet.

• Kevlarsjäl
    Svar på #1048
    Ciccielv: Jag bor i Ramshäll. Flyttade hit för drygt 2 veckor sen. Lägenheten är fortfarande full av flyttkartonger men eftersom vi precis fått vårt första barn så är det fullt fokus på henne och vi tar lite i taget i lägeheten.

Var det stökigt i helgen eftersom ni vill flytta?
  • Kevlarsjäl
    Svar på #1050
    Vi bodde i Stockholm, Solna. Bodde där i två år. Innan dess 4 år i Västerås och innan dess 5 år i Linköping. Har pluggat här så stan är inte helt ny. Fast den sida av stan vi bor i nu kände jag inte till något om. Men vi trivs kanon.
  • Kevlarsjäl

Hej Cia. Vad tråkigt att det inte blir någon regelbundenhet i värkarna. Det blir ju jobbigt som sjutton för dig om det ska hålla på så här länge. Det är märkligt vad många varianter det finns inför förlossningen. Jag kände inte ett skit någonsin och blev igångsatt. Du får gå med småvärkar men det blir aldrig "allvar". Men snart kommer du ha din bebis hos dig. Det är jag övertygad om.

• Kevlarsjäl

Ciccielv: Vi bor i Stångåstadens lägenheter i Ramshäll. Ramstorpsgatan. Trivs kanon.

Cia80: Förstår att det är frustrerande.

En fråga - vet ni om det finns barnvagnsbio på Filmstaden här i stan? Jag är jättesugen på att gå och se Sex & The City. Sökte på nätet men fick inte upp någon barnvagnsbio för Linköping. Hade varit så kul att kunna gå och kolla på den. Vet någon?

• Kevlarsjäl

Missnööjd: Beklagar verkligen sorgen. Jättetråkigt. Och gratulerar till att du klarat tentorna. Något positivt.

Jag kan tyvärr inte fika imorgon för jag har BVC. Hoppas på någon gång nästa vecka. Är lite dålig på att lyckas haka på än så länge. Men så här i början som mamma så räcker det oftast med en sak per dag...

• Kevlarsjäl
    Svar på #1063
    Mammatill4a skrev 2008-06-16 12:16:48 följande:
     tror inte de finns, men ja kan ställa upp och vara barnvakt om du vill se den...
    Vad snällt! Men det hade varit kul att gå på barnvagnsbio...
  • Kevlarsjäl
    Elphaba skrev 2008-06-16 13:08:14 följande:
    Kevlarsjäl: Barnvagnsbio fanns så sent som i våras (gick inte själv men vet de som gick här i stan), men jag ser ingen på repertoaren nu så min teori är att den är borttagen under sommaren för att återkomma i höst (du kan ju fråga på biografen), lite trist i och med att jag gärna sett nya Narniafilmen nu framöver, får väl idka barnvakt..
    Åh, då kanske det kommer tillbaka till hösten. Jag ska kolla med Filmstaden. Vill också se nya Narniafilmen. Den och Sex & The city. Vore ju kanon med barnvagnsbio så kan man gå på dagarna.
Svar på tråden Linköping, någon?