Inlägg från: Kevlarsjäl |Visa alla inlägg
  • Kevlarsjäl

Linköping, någon?

Cia80 skrev 2008-06-24 08:31:29 följande:
    Men hon är ju så liten än så länge så hon "ska" väl ta upp din tid nu?Usch, mjölkstockning låter inte skönt. Hoppas att det går över snart.Idag är det sista vattengympapasset för min del, så nu ska jag köra gärnet så bebis kommer ut
    Jo jag vet ju att hon "ska" ta mycket tid men sen när jag pratar med kompisar så känns det som att de ganska snabbt varit ute på allehanda äventyr ganska tidigt. Jag är kanske feg... Men det är jobbigt att "amma in public" när mjölken sprutar och man inte känner sig helt bekväm än. Så vi håller oss hemma och går ut på små promenader. Det räcker än så länge. Men jag hoppas vi ska kunna ses när du har landat med din lilla bebis.
  • Kevlarsjäl

Här i Berga Centrum har de Öppen förskola för "spädisar" två dagar i veckan. Alltså för barn 0-12 månader. Min plan är att gå på det men än har jag inte kommit iväg. Skulle gått igår men så åkte jag på mjölkstockning. Det kom bara pang. Tokont i ett bröst och hög feber så maken fick komma hem från jobbet. låg bara och skakade. Gjorde SÅ ont att amma. Nu har jag äntligen fått en hormonspray som jag ska ta innan amning som ska "öppna" gångarna och förhindra stockning. Hoppas den hjälper.

Leo och Vincents mamma: Jag VILL ju hitta på saker men jag har blivit så "feg". Jättetrist.

• Kevlarsjäl

Leos och Vincents mamma skrev 2008-06-24 11:16:18 följande:

Vad olika det kan vara Jag var väldigt feg o blyg innan jag fick barn..men så fort jag fick barn så gick det mer eller mindre över..är fortfarande lite blyg av mig men inte alls så mycket som förut.Har "tuffat" till mig rejält nu.När Vincent döptes för 1,5 vecka sen så läste jag en tackbön i kyrkan med mikrofon o allt, var lite nervös först, men sen vågade jag ändå..det skulle jag ALDRIG ha vågat för 10 år sen.
    Vad härligt att du vågade läsa tackbön! Själv är jag tvärtom. Har alltid varit oblyg och framåt men just när det gäller det här med att ge sig ut med min fyra veckor gamla bebis... där är jag helt ombytt. Kanske blir det bättre när man landat lite.
  • Kevlarsjäl
    Cia80 skrev 2008-06-24 14:37:28 följande:
    Ska bli skoj och se hur jag blir sen. Hur lång tid det kommer ta innan jag vågar ge mig ut utanför dörren ensam med bebis Nu har vi tajmat det så bra så sambon kommer vara hemma i ca 7 veckor och det känns skönt. Då kan vi "landa" tillsammans och försöka komma in i våra roller och lära känna bebis.
    Vilken lyx att vara hemma så länge tillsammans. Det tror jag är guld värt. Vi fick väldigt lite tid tillsammans hemma eftersom maken var tvungen att fixa allt med flytten. Det var ju så klart värt att flytta till Linköping men det gjorde att jag och Elsa var själva mycket.
  • Kevlarsjäl
    glitterkorn skrev 2008-06-24 22:17:00 följande:
    Godkväll allesammans ;)Vet ni om någon mer än ikea säljer spjällsängar till bra priser ?? (under 500lappen)Är det någon av er som nån gång prpvat att gå ner i vikt med hjälp av naturdiet ?Kram
    Det finns en spjälsäng för 399 på Ikea. Den heter spjälsäng SNIGLAR.
  • Kevlarsjäl
    Cia80 skrev 2008-06-25 09:45:08 följande:
    Kevlarsjäl,Ja, jag tror det blir jättebra! Han har 5 veckors semester + pappadagarna.Vad ska ni hitta på för skoj idag?
    Jag försöker fortfarande få min tredje mjölkstockning att släppa så det blir en del fokus på det. Sen har Elsa inte bajsat på hela natten och verkar ha lite ont i magen så jag ska eventuellt ta mig till apoteket för att köpa Minifom för att se om det hjälper. Inatt har hon sovit väldigt bra så jag känner mig riktigt pigg och utvilad. Så skönt.

Hur går det för dig med värkarna? Bara 2 dagar till BF eller hur?
  • Kevlarsjäl
    Cia80 skrev 2008-06-25 10:00:14 följande:
    Kevlarsjäl,Just det, hoppas det går över snart. Skönt att du känner dig utvilad.Värkarna lyser med sin frånvaro. Japp, bara två dagar kvar, men det känns som att det kommer bli längre.Men nu är jag riktigt less på det här.
    Haha! Förstår att du är less. Jag kände att det var okej fram till BF. Sen blev jag galen. Jag gick ju dessutom över och blev igångsatt på BF+15. Vad är det som gäller här i Linköping? I Stockholm där jag födde är det nämligen praxis att sätta igång när man gått 42+1. Vad gäller här? På en del ställen kan man ju få gå upp till 3 1/2 vecka över tiden så länge bebisen mår bra (har hört att det är så i Göteborg exempelvis).
  • Kevlarsjäl
    glitterkorn skrev 2008-06-25 10:53:47 följande:
    Jag vet men dom har inte haft den inne på 2 veckor börjat lessna på att vänta :Scia. var så mitt börja mitt lite mensvärk sen blödde jag lite , vilken vecka är du i nu ??
    Aha, du hade koll på den. Attans att den ej finns, vi tänkte köpa den i helgen...
  • Kevlarsjäl

GRATTIS på födelsedagen Cia, hoppas din dag blir toppen!!

• Kevlarsjäl
    Elphaba skrev 2008-06-25 13:41:27 följande:
    Jag skulle verkligen behöva komma ut och promenera, har ju både hund och barnvagn nen det blir mest korta vändor med hunden och så får hon springa lös själv istället, har så dålig motivation. Och med vagnen blir det in till stan :P förbränna pengar istället för kalorier.. ;) Har förvisso gått ner alla gravkilon (de var borta efter några veckor) och lite för mycket till, (skulle egentligen behöva gå upp lite), men konditionen och muskulaturen är fortfarande slapp efter åtta månaders graviditet med extrem foglossning från v15 :/ (3 mån efter förlossningen nu) - Men du bor inte nära Berga, va?Cia: Grattis på födelsedagen. Se det som positivt om bebis håller sig i magen idag, då slipper h*n dela födelsedag med sin mamma - kanske inte jättekul när man kommer upp i åldrarna.Har du provat alla "tricks" som sägs hjälpa? Trappspringning, färdknäpp, ananas, situps? ;) Jag hoppas din lilla knodd kommer snart, passa på att njuta med en bok eller en bra film (och kunna se hela på en gång) nu, för sedan blir det mindre med den saken :)Glitterkorn: Vad hände med spjälsängen ni hade? Ett tips är att kolla fyndhörnan på Ikea för spjälsängar, vi hittade våran Leksvik där, nypris runt tusenlappen, men fick den för 6 eller om det var 700 kronor, och det var inte en repa på den. Brukar stå spjälsängar där ganska ofta.
    Jag bor i Ramshäll. Jag promenerar väldigt gärna!!!!
Svar på tråden Linköping, någon?