Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Linköping, någon?

Nu har vi kommit hem från vårat restaurang besök, gick jättebra med barnen. De skötte sig såå bra, första gången som Vincent var på restaurang
    Vi åt grekisk mat på Olympia o det var såå gott, sen gick vi till Bosses efteråt o åt glass. Nu sover båda barnen o jag o sambon ska se på film  Bra start på semestern

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
    Elphaba skrev 2008-07-11 20:44:11 följande:
    Ja, låter som en grymt bra start på semestern =) Här grillar vi, lilltjejen somnade nyss i soffan och sover förhoppningsvis förbi middagen iallafall.Gick det bra att käka på Olympia med barnvagn?Är lite sugen på att komma ut och äta vi med, det var ett tag sen nu. Fast helst vill jag nog gå på Magnolia vid stora torget, får reka lite och se om de är "barnvänliga", det är väl en hel del som inte är det..?
    Ja, det gick jättebra Visserligen var vi där redan vid 18 tiden o då var det bara vi o ett par till som satt där inne o så satt det några ute. Går man senare så kanske det är svårt att få plats med barnvagn om det är mycket folk, men de var barn kära i alla fall o gullade med både Leo o Vincent
    Firstandhappy skrev 2008-07-12 00:11:33 följande:
    tjoho, erbjudande om lägenhet finns nu på mailen, ska man väl bara titta på den o se om det är nåt at ha...Är det någon som har några erfarenheter av lambohov???
    Vi bor i Lambohov! Vi trivs superbra här. Bor i hyresradhus med egen tomt o våran stora son som är tre år älskar att vara ute o leka där.
    Lagom avstånd till stan vet jag inte om jag kan hålla med om riktigt. Det är lite för långt egentligen (fast vi är ju vana vid att ha bott i Tannefors där det tar max 15 min att gå till city), tar 30 min med buss att åka in till city o med bil tar det ca 15-20 min. Gå eller cykla tar väldigt lång tid.
    Men vi trivs ändå superbra här!

Grattis till Alma på födesledagen

Elli80 skrev 2008-07-12 11:05:35 följande:
    Tjenare! Imorse när jag skulle ge Gabriel lite gröt så såg jag en vit prick i tandköttet. En tand på G!!! Spännande, spännande. Det är inte mycket som krävs för att att en ganska nybliven mamma ska kanna att det är spännande...haha... Jag läser att ni städar. Herregud, jag tycker knappt jag gör annat än och städar, tvättar o diskar. Ända tycks det aldrig bli klart. Tvättberget växer trots att jag tvättar jämt... Jag blir tokig. Tack och lov har vi en bra tvättmaskin med hög centrifugering så tvätten torkar snabbt. Men jag skulle bli överlycklig av en torktumlare. Jag har katthår på allt och i en torktumlare så fastnar ju endel hår i luddfiltret...Idag ska vi försöka fixa det sista i Gabriels rum. Ni som har barn, när fick de börja sova i eget rum? Eller när tycker ni att det är dags att sova i eget rum?Må gott.
    Leo fick eget rum när vi flyttade till en trea från en tvåa, då var han 10 månader.
    Kommer bli nåt liknande med Vincent.

På tal om tänder, tror att Vincent håller på att få en tand, han dreglar så mycket o det är lite vitt i munnen. Han är 3,5 månad.

Mammatill4a skrev 2008-07-12 17:11:06 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-12 17:06:04 följande: så kul om han får tändern nu, tur att du inte ammar, då hade du ftt ont.. sj fick inta alma sina första förren veckan hon fyllde 1 år.. lite sent man ja ja.. alla kommer ju upp innan hon blir 5 iallafall. två-tre st sprack upp förra veckan..
    Ja, det är tur
    Vi får väl se när de eller den spricker igenom.
    Leo var 7 månader när han fick sin första tand.
    Mammatill4a skrev 2008-07-12 18:27:14 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-12 18:20:11 följande: ok ,men de kan ju vara skilland på första och andra barnet oxå, de återstår och se..är de skönt att ha gubben hemma nu då?
    Ja, det är superskönt!!
    Nu slipper man får en gångs skull dra allt lass själv på dagarna. O det är såå skönt att bara kunna njuta.
    Min sambo är såå duktig oxå o sliter som ett djur här hemma med allt möjligt så att jag får vila lite
    Mammatill4a skrev 2008-07-12 19:09:36 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-12 19:01:35 följande: då är våra karlar rätt lika då, här har man fått mkt vila isoffan och även ute när barnen springer och leker,, han är en lekfarbror min make
    Samma här Min sambo älskar att leka med barnen

Gud så nyfiken jag är hur det har gått för Cia!
    Mammatill4a skrev 2008-07-12 21:21:16 följande:
    här var de då allt dött ikväll, vad gör alla. säkert myser framför tv.. men fasiken finns ju för h-vete inget att se. den där tv kan man ju snart slänga ut, kanske får blir en beck med persbrant i vardagsrummet tihi... alla barn soer iallfalla för natten och har gjort sen 20 tiden..
    Jag har tittat på film i soffan för mig själv. Båda barnen sover som små stockar sen 19.20
    Sambon jobbar som dj ikväll så han är hemma vid 3 inatt.
    Nu ska jag nog gå o sova oxå..
Svar på tråden Linköping, någon?