Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Linköping, någon?

Vi har haft en underbar dag i dag, vi har varit i Valla i tre timmar o lekte o kollade på djuren o så var vi inne i massa olika museum, roligast tyckte Leo att det var i traktors museumet o järnvägs museumet.
    Sen åkte vi tuff tuff tåget oxå hela familjen. Sen hade vi med oss fika oxå o myste. Vincent var superduktig o sov hela tiden!
    Vi avslutade med att gå till chokladboden o köpte med oss massa smarrig choklad hem

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325

Just det..finns lite bilder därifrån i mapparna vintern/våren 2008 o Vincent

Vi har föresten köpt hem mild havregröt som Vincent ska få testa idag för första gången. Han blir ju 4 månader nästa fredag, men han är VÄLDIGT intresserad av våran mat så vi tänkte börja lite tidigare. Ska bli kul att se vad han tycker om det

Vi har glömt bort nästan allt hur vi gjorde med smakisar när Leo var bebis..men när ska man ge smakis? Ska vi ge honom det när han är hungrig o då innan han får ersättningen? Eller ska vi börja med det lite innan han blir hungrig eller ska vi ge lite ersättning först o sen smakis o sen ersättning igen?

Nu har Vincent fått sin allra första smakis. Vi testade med mild havre gröt. Det gick superbra! Visserligen kom det lite utanför, men det är ju inte så lätt när man bara ätit rinnande förut Men han gillade det i alla fall Vi tog inga kort nu för vi filmade istället, men imorgon ska vi ta kort så att ni får se

Fyra Mirakel skrev 2008-07-14 18:17:37 följande:
    De brukar ju säga att man kan börja lite smått med smakis från 4 mån ålder..men det är ju individuellt. Jag skulle nog ge smakis innan ersättningFina bilder från Valla
    Ja, det gjorde vi med Leo oxå, började vid 4 månader alltså.
    Vi gav gröt först o sen ersättning nu..det gick bra.
    Fyra Mirakel skrev 2008-07-14 18:18:29 följande:
    Leo & Vincents mamma; Du skrev att ni var de första som renoverat i tvättrummet...ska alla få det??
    Nej, det tror jag inte. Vi fick renoverat där för att det såg riktigt för jävligt ut där, det var fuktskador o allt möjligt skit plus att hon som bodde här innan hade hundar som satt där jämt o de hade rivit sönder halva vägen.
    Så då fick vi totalrenoverat med kakel o klinkers o skåp. De sa att vi var de första o att om det blev bra här så kanske de skulle erbjuda det till andra. Men sen vet jag inte om det blev så. Vi blev supernöjda i alla fall, det är såå fint.
    Om ni vill så kan ni ju ringa o höra med stångåstaden, men tror att det bara är vissa som får det i så fall, beror nog på hur det ser ut. I vårat fall var det solklart att de var tvungna att göra nåt.
    Fyra Mirakel skrev 2008-07-14 21:18:40 följande:
    Ja det såg för j*vligt ut här med, då förra hyresgäst med haft 2 hundar som förstörrt en hel del. Jag vet inte om de går med på att fixa tvättrummet för det är som sagt totalrenovering här plus nytt kyl & frys & även köksluckor. Har klagat på dem idag för hon som besiktiga lägenheten har vart väldigt slarvig
    Menar du besiktingen av städningen?
    Här hade de inte ens kollat städningen så den dagen som vi skulle flytta in så såg det ut som jag vet inte vad här, hon som bodde här innan hade inte städat alls!!
    Så vi fick vänta 3 veckor med att flytta in, stångåstaden tog hit städfirma som städade hela lägenheten från topp till tå o sen kom stadspartner hit o klippte gräset som var ½ meter långt. Allt fick givetvis hon betala, kul för henne att få punga ut ca 10.000 kr, men hon hade ju sig själv att skylla.
    Fyra Mirakel skrev 2008-07-14 21:41:02 följande:
    nej nej, jag menar den vanliga besiktningen av tapeter, väggar , mattor m.m. ja vi får väl se om utlänningarna fick igenom att en städfirma skulle städa vår gamla lägenhet för de påstår att vi ej städat & besiktningsmannen som kollade städningen har fotat sånt som inte går att se
    Ok, vad trist. Får ni betala det själva i så fall? Städfirman som var här sa att en sån städning kostar ca 6-7.000 kr. De pengarna kan man ju ha roligare för.

När vi flyttade från våran gamla lägenhet så skrubbade jag den från topp till tå helt själv, sambon o de andra flyttade sakerna medans jag städade som en liten nisse, gud så slut jag var efter, var dessutom nygravid då i vecka 10 så jag var redan supertrött, jag höll på att spy på allt vad städning hette sen..men ville inte få några klagomål.
    När besiktingskvinnan kollade på städningen sen så fick vi massa beröm för hon sa att det är tydligen inte så vanligt att folk är så noga som vi var. Så det var skönt att höra att allt slit var värt det.
    Fyra Mirakel skrev 2008-07-14 21:53:21 följande:
    Än har vi inget hört från städfirman så vi vet ännu inte hur det blir....
    Ok. Hoppas att ni slipper då.
    Elphaba skrev 2008-07-14 21:54:20 följande:
    Fyra Mirakel skrev 2008-07-14 21:41:02 följande: Jag tror det är vanligt att de slarvar vid besiktningen, här fick vi ringa in minst 5-6 punkter till som de bommat, och det tar evigheter att få det åtgärdat, vi flyttade in i oktober och de har fortfarande inte fixat den sista målningen runt garderoberna, och knytnävshålet i dotterns dörr blev åtgärdat bara ett par veckor innan hon kom (mars). Vi bor hos Stångåstaden, de är rätt slarviga och man får ligga på väldigt för att få saker gjorda. Dock är servicekillen som fixar det mesta hemskt söt, så det är ju (nästan) bara trevligt när han kommer förbi ;)Fast alltså.. vad hade det faktum att de var utlänningar med något att göra? Kan inte svenskar vara lika gnälliga? Det är min erfarenhet iallafall..
    Ja, vi bor ju oxå hos stångåstaden o de är verkligen inte snabba på vissa saker!
Svar på tråden Linköping, någon?