• Cia80

Linköping, någon?

Mizzz skrev 2008-06-12 13:09:44 följande:
    nja, har ju kopparsprial. Men allt har varit så lustig en stund. Först fick jag nån typ av mens ca 1,5 veckor för tidigt, mycket mindre än vanligt och ingen mensverk och nu har jag haft illamående som kommit och gått i snart en vecka. Jag vill nog inte bli gravid just nu, av praktiska skäl, så det var lite skönt att det var negativt.
    Ok. Då får jag säga grattis till att det var negativt då
  • Cia80
    almapappa skrev 2008-06-12 13:17:03 följande:
    cia80: kan tyvärr inte fika idag ja heller, grannen har bjudit in mig på sommartårta, våra 6 åringa slutade ju som sagt idag, och ekonimin är inte den bästa här ...
    Ingen fara alls. Gjorde en chansning. Jag kan ju fortfarande vara spontan
  • Cia80
    Mizzz skrev 2008-06-12 13:22:52 följande:
    hehe, tack, antar jag Nu får man väl hoppas på att illamåendet försvinner oxå. Trodde nog inte att jag var gravid, tog mest testet för att ta bort de tankarna.Hur känns det för dig nu? så spännande nu, kan ju kommar igång när som helst!
    Förstår hur du tänker

Jo, det trycker på rätt så rejält. Får nästan flåsa lite ibland. Värken går ut i ryggen, men gör mest ont i nedre delen av magen. Men det beror väl på trycket gissar jag.
  • Cia80
    almapappa skrev 2008-06-12 13:30:54 följande:
    de du beskriver, låter ju som om nåt är på G, vad skulle de annars vara om du får flåsa dig lite ibland,  går de att klocka dem när du flåsar? trycket neråt är ju med ett säkert tecken... ja här inne går alltid att vara social om nån annan är de, just nus over lillfia, blev inget vc idag då ja fick hem henne snorig från dagis så kanske en förkylning på G
    Nä, inget som går att klocka än. Jag vet inte om jag egentligen behöver flåsa heller, bara det att det känns skönare då.
    Men ont i nedre delen av magen är det ialla fall...ska försöka fixa lite lunch nu...får stå och gunga lite
  • Cia80

Lillisen,
    Svårt att klocka, men visst, ibland känner jag lite ökad värk. Kan nog säga redan nu att jag inte kommer klara en fika på stan...inte om det ska fortsätta såhär...o det ska det väl göra

• Cia80

Lillisen,
    Ja, jag skulle ju inte vara ledsen om det var på gång nu. Men det kanske inte är så troligt.

Imorgon kan jag tyvärr inte.

• Cia80
    Mizzz skrev 2008-06-12 14:02:17 följande:
    ok.Det är nog inget om du inte tror det. Jag var 100% säker när det väl kom igång. Innan dess hademan såklart en massa förvärkar, men man var aldrig säker på om det var något eller ej. Men när det väl kom rådde det inga tvivel om att det var dax.
    Funderar på om jag ska ringa bm och höra om hon har tid att känna efter om värkarna gör nån nytta.
  • Cia80
    Mizzz skrev 2008-06-12 14:19:32 följande:
    ja, skadar ju inte att ringa och kolla om hon har tid. Kanske kan hon rent av få igång det om hon "rotar" runt där nere
    Ringde nu och tydligen kollar de inte, skumt. Så då ringde jag förlossningen och de gör ju heller inte det. Så nu är det väl bara att avvakta och se om det blir ondare eller slutar.
  • Cia80
    Mizzz skrev 2008-06-12 14:23:11 följande:
    trist. var det kvinnohälsan?man kan inte ringa den privata kliniken (minns inte vad den hette nu?)?
    Jag går på Storken.
    Jaja, nu har jag gjort det jag kunnat...är väl bara att avvakta nu. Är säkert inget på gång, men ändå så skulle det ju vara skönt att få veta nåt.
  • Cia80
    Mizzz skrev 2008-06-12 14:30:37 följande:
    ja förstår det...Antar att de redan sagt det åt dig, men du får väl ta en alvedon och ta det lungt ett tag. Trisst... Tycker ju att de kan kolla om de har tid.
    Är inte så förtjust i att ta tabletter, men jag ska nog lägga mig en stund på soffan ialla fall och se om det ger med sig.
Svar på tråden Linköping, någon?