• Cia80

Linköping, någon?

Hej tjejer!
    Hoppas att ni har det bra.
    Här är det sådär, om jag nu får klaga lite. Sov urdåligt i natt. Ringde t.om. förlossningen, men de föreslog bara att jag skulle ta Panodil. Just för att jag inte hade några direkta klockbara värkar.
    Värken finns kvar. Ska försöka klocka dem under dagen.

• Cia80

Kevlarsjäl,
    Ja, så här kan jag ju inte ha det ända fram till bf, eller längre. Finns inte en chans att jag kommer orka. Men det är väl bara att stå ut så länge jag kan. Förstår att de inte ville att jag skulle komma i natt för risken är väl väldigt stor att jag får åka hem igen. Just pga att det inte är nåt som är regelbundet.

ciccielv,
    Ja, det är det enda jag hoppas på nu. För jag vill ju inte att värken ska försvinna

• Cia80

ciicielv,
    Uj, tror du?
    Det skulle ju vara roligt att veta om det har hänt nåt där inne, men tydligen kommer jag inte få veta det förräns det är dags för förlossning.
    Det känns som jag måste göra nr 2 i stort sett hela tiden.

• Cia80

ciccielv,
    Kanske blir ett samtal till förlossningen snart då.
    Det har jag tänkt på, hur vet man om man öppnar sig. Det känner man väl inte, eller?

• Cia80
    ciccielv skrev 2008-06-16 11:57:28 följande:
    ibland är det som du skriver, småvärkar. jag hade rekord snabba öppningar ,min ena gick på en timme och då gjorde det verkligen ont.om det trycker på hårdare och börjar väörka så får du åka in till förlossningen.har din slempropp gått eller har du läckt lite vatten?
    Har inte märkt av varken slempropp eller vatten.
    Än så länge är ju värken överkomlig, bara jobbigt att ha ont. Trycket neråt börjar dock så smått bli jobbigt.
  • Cia80
    ciccielv skrev 2008-06-16 12:18:10 följande:
    jag tycker du borde åka in så de kan se om du är öppen mycket.känns det som tt du måste pressa/trycka på vid värkarna?
    Mmm, funderar allvarligt på att få be at få komma in.
    Försökte gå på toa förut, men nä inget resultat. Så jag misstänker att det är bebis som trycker på.
    Nä, känner inte direkt att jag måste pressa. Andas mer när de kommer istället.

Mammatill4a,
    Jo då, sitter väl och försöker få mod till mig och ringa förlossningen. Sen känns det dumt om vi får komma in och sen åka hem igen, jag menar, sambon jobbar ju. Men det är väl sånt man inte ska tänka på gissar jag
  • Cia80

Uj, inte skrämma upp mig här nu
    Ska nog ringa nu...är nog bäst. Återkommer.

• Cia80

Nu har jag pratat med förlossningen.
    Panodil och varm dusch är det jag ska göra nu.
    Hon tyckte väl att jag skulle få lite mer värkar innan det var tal om att jag skulle få komma in. Så det är väl bara att avvakta nu.

• Cia80

ciccielv,
    Ja, är inte så förtjust i förlossningen längre.
    Men jag får väl ta de där Panodilen nu och den där duschen. Skulle höra av mig igen sen om det fortsätter och det kommer jag säkert göra.

Tack för stödet!

• Cia80

Jag är helt enkelt för vek för att stå på mig.
    Men vi får väl se vad som händer.

Svar på tråden Linköping, någon?