Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Linköping, någon?

Mammatill4a skrev 2008-07-13 18:23:29 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-13 18:03:09 följande: DUKTIG kille ni har
    Tack, visst är han
    Han är bra mycket tidgare på saker o ting än vad Leo var..men alla barn är ju olika, till o med ens egna

Guud vad jag är sugen på en till bebis redan nu!! Sambon är oxå lite smått sugen
    Men vi får vänta några år i alla fall.
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
    Mammatill4a skrev 2008-07-13 20:04:15 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-13 19:23:58 följande: ja du barn två brukar vara tidigare med de mesta.. jasså ni men kör på då;-P bättre skaffa så många man vill ha på en gång så har man de gjort sen, kan man leva loppan efterår tihi
    Nja, vi vill ha ungefär samma ålderskillnad på Vincent o den eventuella bebisen som det är mellan Vincent o Leo, så vi väntar 2-3 år till innan vi börjar bebisverkstaden igen
    JePaLuLi skrev 2008-07-13 20:34:36 följande:
    Ja vi har också flera i okt, nov, dec men jag är glad bara syskonen slipper dela födelsedag. Vi verkar bara kunna få barn sent på året
    Så hade vi oxå..Leo är född den 15 mars o Vincent den 25 mars. Vi var ganska rädda att de skulle få dela födelsedag, men det gick ju bra ändå. Men inte så kul ändå kanske att de fyller bara med 10 dagars mellanrum, för släkten är nog inte så pigg på att komma två ggr på kalas med så kort tid mellan (min släkt bor i Norrköping o sambons släkt i Katrineholm så det är ju en bit för dem att åka).

Bland oss o våra vänner så är det stående skämt att vi bara verkar kunna tillverka vår barn Jag är tydligen som mest fertil vid midsommar tid har det visat sig nu två ggr
    JePaLuLi skrev 2008-07-13 21:39:48 följande:
    Det är samma här. Har min släkt i Karlstad, syrran i Södertälje och pappa i Flen. Sambons släkt bor i Norrköping och Linköping så det har varit en bra bit för alla att åka. Nu blir det ju lite närmare för en del av dem iaf Är lite rädd att det ändå ska bli så att de kommer och firar barnen samtidigt. (Så kommer det ju garanterat bli)
    Ja, så lär det nog bli här oxå o det är lite synd för jag vill att barnen ska få sitt eget kalas o känna sig speciella, speciellt när de är så små i alla fall. När de kommer i skolåldern så kanske de bara tycker det är kul att ha kalas ihop med brorsan.
    glitterkorn skrev 2008-07-13 20:47:17 följande:
    Vart köpte ni era dopinbjudningskort någonstans ?Jag vill ha rätt enkla färdigtryckta ska göra med " egen bild " som tack kort sen tänkte jag.Hur många var ni på erat dop ?Vi kommer bli runt 50 personer och ska bjuda på smörgåstårta, tårta och fika , vad hade ni o bjöd på ?Ni som hade gudföräldrar köpte ni någon särskild present till dom ? Tusen frågor typ ;)
    Vi gjorde egna dopinbjudningar. Vi köpte lite finare papper som vi skrev ut på. Skrev bara lite text o info om tid o så. Sen hade vi en bild på Vincent o sen gjorde vi fotavtryck från Vincents fot. Väldigt enkelt o smidigt.
    Vi var 40 st på vårat dop, vi bjöd på 7 olika sorters kakor o bullar, jag hade bakat allt själv. Sen var det tre doptårtor, de köpte vi. Till det var det kaffe, te o saft.
    Vi hade ingen present till gudfadern.
    Maria84 skrev 2008-07-13 22:03:50 följande:
    Jag kan ärligt säga att jag är riktigt sugen på våran 3:a redan nu. Men visst är det skönt när det är lite längre emellan. Har ju 4½ år mellan mina grabbar och visst underlättar det eftersom Liam är väldigt självgående. Men tanken var inte att det skulle bli så långt mellan dem, var gravid två ggr innan Lucas blev till men det ville sig inte riktigt.
    Jag känner oxå att det är ganska skönt att det ändå är 3 år mellan Vincent o Leo, för Leo kan hjälpa till på ett annat sätt (fast han inte kan göra allt såklart), han kan stå o köra vagnen fram o tillbaka när Vincent ska sova o han gungar på babysittern när Vincent blir ledsen o han hämtar saker som vi behöver, han älskar att hjälpa till o känna sig delaktig.

Jag har en kompis vars barn det bara är 1,5 år mellan o hon erkänner o säger att det är ganska jobbigt eftersom hon kan inte få mycket hjälp av sin stora.
    Mammatill4a skrev 2008-07-13 21:57:33 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-13 21:09:22 följande: ok, ja de känner man ju sj här har vi nästan två år mellan olvia & Liam och ett hopp då ja pluggade tills vi skaffade alma och lite mer än 2 år tills 4:an
    Jag vill gärna plugga efter min mammaledighet o så peppad som jag är till det nu har jag aldrig varit förr så det är bäst att passa på Fast det är ju drygt 1 år kvar tills dess så det kanske hinner ändra sig.
    Jag vill plugga till behandlings assistent o det är bara 1 år, så tänkte jag försöka kanske jobba 1 år som det, om man nu får nåt jobb o sen skaffa 3:an.
    Men vi får se. Det kanske blir tidigare oxå, eller inte alls
    Elphaba skrev 2008-07-13 22:52:31 följande:
    Leos och Vincents mamma: Det finns väl både fördelar och nackdelar med att få tätt resp långt emellan barnen. Det att det äldre barnet kan hjälpa till, men sedan kan de ju även bli svartsjuka efter att länge ha varit ensambarn. Barn med längre emellan sig blir kanske inte heller lika närstående varandra som barn med tätt emellan blir (de leker nog på ett annat sätt och får utbyte av varandra under hela uppväxten). Jag vill nog ha ganska tätt emellan våra barn. Men lite får det vänta, Ronja är ju bara 4 månader än. Men visst blir man som Maria84 säger otroligt sugen, direkt :)
    Ja, det är klart att det finns det! Men sen är det ju oxå olika från familj till familj.
    Min kompis som jag skrev om förut, har ett helvete med sin stora, som är sååå svartsjuk på den lilla, slår lillasyskonet hela tiden o rivs o bits o allt möjligt o vill aldrig sova. Stora barnet ska vara på sin mamma HELA tiden. Men så är ju det barnet bara 1,5 år o då är det ganska svårt att förstå att mamma o pappa måste ägna sig lite åt det andra barnet oxå.

Leo o barn äldre än vad han är kan ju ändå leka själva o förstå på ett annat sätt. Leo har varit o är väldigt snäll mot Vincent oxå o har aldrig gett sig på honom, han har bara pussat o kramat honom sen första sekunden han såg honom på BB.
    Däremot om barnet kanske är 6 år o äldre o får syskon så tror jag att det kan vara svårare. Men som sagt det är så olika!
    dinana skrev 2008-07-14 13:40:38 följande:
    Var för första gången i Norrköping förra veckan och Gud vilken stad. Varför flyttade man inte dit istället? Så mycket skönare atmosfär där. Får se om vi flyttar dit snart, längtar!
    Själv har jag gillat denna stad bättre än Norrköping, men beror väl på att jag är född o uppvuxen i Norrköping o flyttade hit för 5 år sen. Men nu börjar jag lite smått längta tillbaka dit, mest för att all min släkt bor där.
    rply skrev 2008-07-14 15:00:17 följande:
    Vet, men ekholmen var heller inge fint.Vart ska man bo då? om man vill ha fräscht i lägenheten? Lite högre standard?
    Jag skulle rekommendera Lambohov. Vi bor där o trivs såå bra! Vi har såå fräscht o fint, bor i hyresradhus här inom stångåstaden.
    Vi fick allt bytt när vi flyttade in för det såg ut som tredje världskriget här innan. Så nya golv, nya tapeter, nya köksluckor, renoverat i tvättrummet (vi var de första som fick det) o nu så har de precis totalrenoverat båda badrummen så vi kan inte bo fräschare än vad vi gör nu
Svar på tråden Linköping, någon?