Elphaba skrev 2008-07-13 22:52:31 följande:
Leos och Vincents mamma: Det finns väl både fördelar och nackdelar med att få tätt resp långt emellan barnen. Det att det äldre barnet kan hjälpa till, men sedan kan de ju även bli svartsjuka efter att länge ha varit ensambarn. Barn med längre emellan sig blir kanske inte heller lika närstående varandra som barn med tätt emellan blir (de leker nog på ett annat sätt och får utbyte av varandra under hela uppväxten). Jag vill nog ha ganska tätt emellan våra barn. Men lite får det vänta, Ronja är ju bara 4 månader än. Men visst blir man som Maria84 säger otroligt sugen, direkt :)
Ja, det är klart att det finns det! Men sen är det ju oxå olika från familj till familj.
Min kompis som jag skrev om förut, har ett helvete med sin stora, som är sååå svartsjuk på den lilla, slår lillasyskonet hela tiden o rivs o bits o allt möjligt o vill aldrig sova. Stora barnet ska vara på sin mamma HELA tiden. Men så är ju det barnet bara 1,5 år o då är det ganska svårt att förstå att mamma o pappa måste ägna sig lite åt det andra barnet oxå.
Leo o barn äldre än vad han är kan ju ändå leka själva o förstå på ett annat sätt. Leo har varit o är väldigt snäll mot Vincent oxå o har aldrig gett sig på honom, han har bara pussat o kramat honom sen första sekunden han såg honom på BB.
Däremot om barnet kanske är 6 år o äldre o får syskon så tror jag att det kan vara svårare. Men som sagt det är så olika!