• Cia80

Linköping, någon?

Lillisen,
    Värken finns där men inga som går att klocka. Flåsade mer igår än vad jag hittills har gjort idag.
    Men nu vet jag att det inte går över efter vila ialla fall
    Så nu vill jag bara att det ska sätta fart

• Cia80

Lillisen,
    Åh, tror du?
    Fast samtidigt känns det så fånigt att ringa när man inte har så jätteont, men det är ju som sagt jobbigt. Det tar på krafterna. Som tur är så kan jag somna ifrån det.

• Cia80

Lillisen,
    Får se hur jag gör. Än så länge klarar jag ju av det.
    Usch så otålig jag börjar bli nu när jag har börjat känna av värkar. Vill ju att det ska hända nåt nu! Fasar för att jag kommer få gå på övertid.

• Cia80
    Mammatill4a skrev 2008-06-15 20:23:14 följande:
    hoppas för fullt att du inte kommer gå övertiden , nu när du haft värkar ,kraftiga samandragninger i några dagar, ja säger som Lillisen: ring och se om du kan få kolla upp det, vore ju bra för dig att veta hur de ligger till..
    Mmm, ringer kanske om den här värken håller i sig under veckan. Vet inte riktigt vad jag ska säga.
    Jag ville bli kollad om värkarna gjort nån nytta häromdagen och ringde då till mvc, men enligt hon som svarade så gör de inte sånt. Så hon föreslog att jag skulle ringa förlossningen och det gjorde jag. Enligt förlossningen så låg det på mvc:s bord att kolla upp sånt. Att jag inte bara får komma in för att se hur det ligger till utan att jag då måste ha värkar eller vattenavgång.
  • Cia80
    Mammatill4a skrev 2008-06-15 20:43:57 följande:
    ja men då är de bara ringa förlossning och säga att du haft värkar från ochtill några dgar vissa gör ont som tusan och överdriv lite så får du nog komma in de tror ja allt... man ska alltid överdriva lite när de gäller både förlossning och sjukvård
    Jag får ta och tuffa till mig lite med andra ord
  • Cia80
    Mammatill4a skrev 2008-06-15 21:05:20 följande:
    japp för tusan de tyckler ja allt;-P
    Men som sagt, håller det i sig under veckan så får vi se om jag ringer. Vi ska ju på sånt tillväxt-ul på onsdag.
  • Cia80

Leos och Vincents mamma skrev 2008-06-15 21:06:39 följande:

Cia: Men har du ont så är det klart att du ska få komma in på en koll.Jag var en himla massa ggr på förlossningen nu när jag var gravid med Vincent för jag hade onda sammandragningar från vecka 28. Varje gång jag ringde förlossningen för rådfrågning så sa det att jag skulle komma in för koll.Så fattar inte varför du inte kan få det. Stå på dig
    Har som sagt inte jätteont, kan ju flåsa mig igenom dem. Bara det att de är uttröttande. Men vi får väl se hur det blir i veckan nu.

Tack för ni orkar med mitt prat om värkar hit och dit.
  • Cia80

Elli,
    Skönt att höra att det gick bra på dopet.
    Förstår att det kan vara jobbigt att inte kunna trösta sitt barn.

Åh, så gullig du är! Jag avvaktar ett tag till. Har ont i nedre delen av magen och bebis bökar för fullt där inne.
    Ja, nu när det inte är så varmt så är det underbart

• Cia80

Elli,
    Hehe, jag kommer säkert bli likadan sen

Japp, nu känner jag av värk, men inga "flås-värkar" Hittills så har jag kunnat somna ifrån värken, så det är skönt. Får väl se hur det artar sig under natten. Vill vakna av smärta

• Cia80

Elli,
    Nä, jag känner mig inte riktigt frisk när jag säger att jag vill ha mer smärta

Tro mig, har redan försökt locka ut bebis, men nä
    Sov gott. Hoppas vi hörs snart igen.

Svar på tråden Linköping, någon?