• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • Ionea
    TheLove skrev 2008-05-03 23:27:38 följande:
    Jag bor med i linköping och har inte jätte många bekanta med barn... Har en son på 13 dagar...
    Kollade in eran bilddagbok, sååååååååååå söt han är!
  • MammaTillEKNS

Ionea: vi bor på rydsvägen 50 var bor ni?

Vår älskade Nathalie 071230
  • Leos och Vincents mamma
    Elli80 skrev 2008-05-04 08:45:40 följande:
    Hej på er!Trevligt med så många mammor och barn. Jag väntar med spänning på vad sambons jobb har att säga om tjänsten i Linlöping, när han ska börja, var vi ska bo osv... Jobbigt att inget veta. Igår var vi på dop. Min kusin fick barn några dagar före mig och nu var det dags för hans sons dop. Vi har inte bestämt om vi ska döpa vår lilla kille. Vi måste verkligen bestämma oss snart för han är ju snart 3 månader... Har ni döpt era barn?
    Vi döpte våran stora son o ska döpa lilla sonen den 14 juni.
    MammaTillEKNS skrev 2008-05-04 09:03:26 följande:
    Galadriel och Elli80: Det har varit väldigt tungt, de tre första månader na har jag mått så himla dåligt, mennu får jag en annan sorts cellgift så jag mår inte lika dåligt, dock ganska trött idag :/Kul att det är så många mammor här i Linköping som hittat hit Tyvärr kan jag inte på onsdag, ska träffa kuratorn på onkologen då. Däremot följer jag gärna med nästa gång Vad ska ni hitta på idag? Finare väder ute idag än vad det var igår. Ska nog ute och promenera senare idag.Var bor alla? Vet ju att ni bor i Lkpg, men var? jag vet att en del redan har skrivit Elli80: Vi har inte döpt Nathalie och kommer inte att göra det heller.  Jag vill egentligen men inte mannen. Han tycker att hon ska få bestämma själv om och vilken religion hon vill tillhöra, så det får bli så
    Vi bor i Lambohov, i hyresradhus.
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Ionea
    MammaTillEKNS skrev 2008-05-04 11:38:21 följande:
    Ionea: vi bor på rydsvägen 50 var bor ni?
    Vi bor på 362 borta vid Rydskogen!
  • Galadriel

Hej!
    Vad kul att vi är så många!

Min lilla kille, som hittills har varit väldigt nöjd av sig, har gått in i "sucking-mode" som jag kallar det...vill BARA amma idag och blir vansinnig om han inte får ligga vid bröstet. Tyvärr blir han kinkig ganska snart när väl ligger vid bröstet. Han kanske vill suga men inte ha mat! Svårt! Antar att han helt enkelt har en ledsen dag idag, var som ett litet solsken igår.
    Så idag blir det nog amning, amning och åter amning. Kanske en promenad också, så brukar han somna sött.

Hade ni svårt att komma på namn till era små? Vi har fortfarande inget namn, tycker det är svårare med killnamn än tjejnamn faktiskt.

• Ionea
    Galadriel skrev 2008-05-04 13:10:30 följande:
    Hej!Vad kul att vi är så många!Min lilla kille, som hittills har varit väldigt nöjd av sig, har gått in i "sucking-mode" som jag kallar det...vill BARA amma idag och blir vansinnig om han inte får ligga vid bröstet. Tyvärr blir han kinkig ganska snart när väl ligger vid bröstet. Han kanske vill suga men inte ha mat! Svårt! Antar att han helt enkelt har en ledsen dag idag, var som ett litet solsken igår. Så idag blir det nog amning, amning och åter amning. Kanske en promenad också, så brukar han somna sött.Hade ni svårt att komma på namn till era små? Vi har fortfarande inget namn, tycker det är svårare med killnamn än tjejnamn faktiskt.
    Den där "sucking-mode" fasen känner jag igen haha! Han hade en sån vecka för 3-4 veckor sedan och jag kände mig helt utmattad. Men det gick över som tur var :)

Vi hade det ganska lätt, jag har alltid sagt att får jag en son ska han heta Ion :) så vi hade i stort sett bara det killnamnet som var självklart, om det blev en tjej så hade vi förslag på Nemi eller Adine.
  • Elli80

Galadriel: "Sucking-mode" vilket bra uttryck. Jag känner igen det där... Gabriel får en släng av det ibland oxå... Idag har han varit lite kinkig tycker jag. Hans stora problem här i livet är att det finns så mycket att titta på så han tycker inte att han hinner med att sova. Då blir han övertrött och då är det ett litet äventyr att söva honom, haha... Men det går, jag satt ute på det nya soldäcket som sambon byggt och sjöng "En liten bår blir ofta våt..." och minsann, visst somnade lillkillen. Antingen sjunger jag så vackert eller så blev han totalt utmattad av att höra samma sång gån på gång på gång... Utmattningsmetoden kallar jag den...haha...

Vår lillkille heter ju Gabriel och det var faktiskt min sambos mamma som kom med det namnet och vi gillade det direkt. Jag jobbar på en förskola så det är svårt med namn. Många är liksom så starkt förknippade med andra barn att man helt enkelt inte kan ha dom på sina egna...

Nej nu väntar den där tvätthögen på mig... Vi hörs!

• mamma till lilla skrutt

Elli80: Min son är också så nyfiken så han knappt har tid att sova...
    Var det några alls som kunde träffas på onsdag eller är tisdag bättre?
    Jag o barnen åker bort på fredagmorgon o blir borta 1,5 vecka.

• glitterkorn
    Elli80 skrev 2008-05-04 08:45:40 följande:
    Hej på er!Trevligt med så många mammor och barn. Jag väntar med spänning på vad sambons jobb har att säga om tjänsten i Linlöping, när han ska börja, var vi ska bo osv... Jobbigt att inget veta. Igår var vi på dop. Min kusin fick barn några dagar före mig och nu var det dags för hans sons dop. Vi har inte bestämt om vi ska döpa vår lilla kille. Vi måste verkligen bestämma oss snart för han är ju snart 3 månader... Har ni döpt era barn?
    Min son är snart 6 månader och inte döpt än , men vi ska kommer nog bli i slutet av sommaren :)
  • Leos och Vincents mamma
    Galadriel skrev 2008-05-04 13:10:30 följande:
    Hej!Vad kul att vi är så många!Min lilla kille, som hittills har varit väldigt nöjd av sig, har gått in i "sucking-mode" som jag kallar det...vill BARA amma idag och blir vansinnig om han inte får ligga vid bröstet. Tyvärr blir han kinkig ganska snart när väl ligger vid bröstet. Han kanske vill suga men inte ha mat! Svårt! Antar att han helt enkelt har en ledsen dag idag, var som ett litet solsken igår. Så idag blir det nog amning, amning och åter amning. Kanske en promenad också, så brukar han somna sött.Hade ni svårt att komma på namn till era små? Vi har fortfarande inget namn, tycker det är svårare med killnamn än tjejnamn faktiskt.
    Med stora sonen vart det lätt att komma på namn, det var sambon som kom på namnet Leo o jag tyckte det var superfint. Då hade vi precis fått reda på att jag var gravid, så vi kom på det namnet fort.

Med andra sonen nu var det lite svårare, vi hade svårt att komma överens o var nog inte ens riktigt överens när vi åkte till BB, men så fort vi fick se lillen så visste vi att det var en Vincent  o det var sambon som kom på det namnet.
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
Svar på tråden Linköping, någon?