Inlägg från: ciccielv |Visa alla inlägg
  • ciccielv

Linköping, någon?

Mammatill4a skrev 2008-07-04 08:23:12 följande:
    ja du idag är ja helt orkeslös, tvättmaskinen går för fullt så de bli tvättning och lite utelek för alma och liam sen, om han inte springer över till grannens barn.roligt med vänner som fyller år.. hoppas ni får de mysigt i berg, men de tror ja säkert..
    ja vissa dagar vill man bara sova,men det kan man ju inte.här ska det oxå tvättas för fullt.sen blir det nån lekpark med skugga under dagen.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • ciccielv
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-04 10:17:58 följande:
    Mammatill4a: tvättmaskinen går för fullt här med snart ska vi till affären sen blir det en biltur, mår barnen bra?ciccielv: vad är det för något du ska sy? Vad ska ni hitta på i helgen?Kanske ska ta någon fikaträff nästa vecka? Förslag på dag?
    hej,hoppas allt är bra med er.jag ska sy sittdynor till vagnar,klänningar i retrotyg osv.
  • ciccielv
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-04 10:17:58 följande:
    Mammatill4a: tvättmaskinen går för fullt här med snart ska vi till affären sen blir det en biltur, mår barnen bra?ciccielv: vad är det för något du ska sy? Vad ska ni hitta på i helgen?Kanske ska ta någon fikaträff nästa vecka? Förslag på dag?
    jag är fikasugen men kan bara efter kl 16.nästa helg är fullbokad
    Cia80 skrev 2008-07-04 10:41:21 följande:
    Ännu en lugn natt har passerat. *suck*
    jag som trodde att du hade fått din bebbe nu

vad ska ni andra hitta på i helgen?
  • ciccielv
    Cia80 skrev 2008-07-04 11:49:45 följande:
    ciccielv,Åh, om det hade varit så väl. Tänk så lycklig jag hade varit då Känns mer och mer som att det kommer bli igångsättning, men det är ju några dagar kvar och mycket kan hända så det är väl bara att fortsätta att vänta.
    hoppas du slipper gå över tiden.
    Mammatill4a skrev 2008-07-04 11:54:00 följande:
    kul att alla som man känner typ tvättar idag på en fredag då man igentligen ska slöa hehe...sj är man inne på 3de omgången nu och har en 4de kvar får se om de kommer få plats med all tvätt nånstans,. de lär ju märkas..ja du alma är snorig och har sin slemhosta, men den har hon ju levet med sen hon var 4 månader och läkara hittar inget fel... men har fått ventuline plus nebunette utskrivet när de blir för jobbigt för henne ..de Olivia och liam mår bara fint. olivia är hos sin pappa i helgen så har bara de två minsta hemma..
    ja det kruxet har man många gånger i veckan.vart ska man hänga all tvätt?det blir ju en hel del tvätt när man har flera barn
  • ciccielv
    Cia80 skrev 2008-07-04 12:03:38 följande:
    ciccielv,Det gör jag redan. Är på bf+7 idag och det känns riktigt segt.
    då får vi hoppas att det sätter igång snart
    Mammatill4a skrev 2008-07-04 12:09:13 följande:
    du kommer allt få din bebbe kvar.. Sj kollade ja nyss hur länge ja hade kvar HELA 119 dagar inne på v 24 idag..
    men du har ju gått mer än halva tiden redan.jisses vad fort din graviditet går.tycker det inte var länge sen du märkte att du var gravid.ska bli skoj att se bebben i höst
  • ciccielv
    Cia80 skrev 2008-07-04 17:06:31 följande:
    Hmm, kanske ska försöka njuta nu då Men det är svårt när jag känner mig som en valross Jag förstår er poäng, för sen kommer tydligen inte livet bli sig likt. Är bara det att jag känner mig så redo som jag kan bli nu för att bli mamma.Tack än en gång för att ni står ut med mig.
    passa på att vila ut,sen blir det mycket vakna nätter och blöjbytenGlad.barnfri blir man inte så ofta sen när man väl har fått barn.själva har vi haft barnvakt runt 5 gånger(några få timmar per gång) under 8 år.vissa lämnar bort sina barn jätteofta och lever singelliv trots att de har barn,andra väljer att ta hand om sin familj och ha barnvakt endast få gånger per år.men det väljer ju föräldrarna själva villket de tycker är vikigast.själva är vi nöjda med att ha barnen hemma.barnvakt har vi haft när det har krisat eller om vi har gått på bio.

det gäller ju att leva ut innan man skaffar barn.passa på att resa,festa osv innan man skaffar familj.
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-04 17:48:41 följande:
    hehe, ja du här är de fullt upp om dagarna kan man säga från morgon till kväll och lite därimellan, men de är så kul att se barnen växa upp man vet att det är ens egna som man skapat...
    kan bara hålla med.tackar för en skoj och trevlig eftermiddag.nu ska jag börja tvätta och sy lite
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-04 17:57:12 följande:
    håller med dig visst älskar man sina barn och de man skapat, men en liten stund egentid är man alltid värld som förälder tycker ja då....
    ja han pratade lite,han verkar dock ha humor villket är bra.det är bättre att låta honom prata när han inte är så blyg längre.din man verkar iallafall trevlig.sen så är han nog lite deppig då alma fyller år snart och med det så minns han ju sin vän...ja du förstår vad jag menar.här är man helt slut efter långpromenaden.vi har plockas massor med smultron,hela skogen kryllar utav demGladsen såg vi ett rådjur och ett kid bara några få meter från gångvägen.jag ville inte gå genom skogen så här dags men det gör gubben och barnen.

imoorn blir det skänninge och sen plocka massa blåbär och smultron så man kan göra goda onyttiga pajerSkrattande
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-04 19:15:44 följande:
    Vi har haft barnvakt en del ggr för att gå på fest eller så när nån av kompisarna har ordnat det o en del ggr har vi bara haft barnvakt för att gå ut o äta middag o gå på bio, dessutom älskar mina föräldrar att vara barnvakt så ibland har de tjatat sig till det.Jag o sambon tycker det är superviktigt att få vara utan barnen ibland o bara vara kvinna o man för en kväll o inte bara mamma o pappa hela tiden.Man behöver ju inte sluta upp o tycka om att festa eller gå på bio bara för att man har fått barn Men vi kanske har haft barnvakt (åt Leo då, Vincent är för liten ännu) ca 8-10 ggr på drygt 3 år så det är ju inte så mycket.
    vi umgås så mycket som möjligt som familj.givetvis önskar man att få en kväll utan barn nån gång ibland men vi har ingen som kan ställa upp så man har vant sig att vara utan barnvakt.egentid blir det när barnen är på dagis och i skolan.de gånger vi har haft barnvakt har vart vid begravning och när lillan opererades.så när lillan operades så hade maken o jag lite egen tid under några timmar.då käka vi pizza och fikadeGlad
  • ciccielv
    Elphaba skrev 2008-07-05 00:58:05 följande:
    Finns det blåbär redan? :DIsåfall måste jag ge mig ut i skogen, har en riktig blåbärsfetisch. Var väl tur att jag var nygravid mitt i blåbärssäsongen (början av augusti) när jag hade enorma cravings efter det.. Men trodde de kom lite senare i juli..
    jepp makens kompis har plockat massor i vikingstad
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-04 23:05:57 följande:
    Ok Min sambo jobbar ju på dagarna när Leo är på dagis så då får vi ingen egen tid tillsammans. Det enda vi har är kvällarna o helgerna ihop.
    likadant här.maken jobbar kommer hem och sen åker han eller alla till kolonoin och bygger och fixar.

vad ska ni andra hitta på idag?vi ska till skänninge och ev mjölby oxå
  • ciccielv
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-05 08:47:50 följande:
    JennyoPatrik: Lkpg är nog lika bra som nkpg. Jag pluggade i nkpg p.g.a. där är inriktningen från förskola och uppåt, i lkpg är det från förskoleklass och uppåt Det finns gott om arbete på förskola, det är desto värre om man vill arbeta i grundskolan. Hur mycket har du kvar att studera?Hur mår ni andra idag?Är det någon som vill fika nästa vecka?
    jag tar jättegärna en fika efter kl 16,om det blir i ryd så kan jag andra tider.

vad har ni gjort för skoj idag?här har vi vart iväg till skänninge och mjölby.allt var ju stängt som vanligt.

sen har man knåpat ihopp retro barnlampor med retro 70 tals landskapstyg,ska sy lite retroplagg och knåpa ihopp lite barnlampor

Marayah skrev 2008-07-05 11:00:24 följande:
    Håller mina tummar på det är dags för dig nu. Idag ska vi inte göra nått speciellt.. Ska se om gubben fortfarande e på dåligt humör idag. Ha var på kusinträff igår och drack lite och ja tyckte att de inte var lämplligt att han skulle bära in vår två veckor gamla son, och han var bergis på att han inte var så full att de skulle spela nån roll. Men olyckor händer så lätt... Så han vart skiiit sur på mej för ja inte lät honom ta bilstolen.. Men han hade druckit minst 8 öl och två glas vin. Ibland e man glad att man står på sig. Så från bilen fick ja ta min son på 5 och Filip i bilstol och barnvagn och all packning själv... När vi kom hem till dörren så hann han före oss och öppnade och gick in så där står man och får dra upp vagnen för tre trappsteg och öppna dörren själv och försöka dra in vagnen.  Hur skulle ni andra gjort?? Nånstans måste juh gränsen gå liksom.... Men han får gärna bli så sur igen för han gick ut med sopor och städade undan här mitt i natten. Något som inte händer annars. HAHA!!!!
    du gjorde helt rätt!klart du är rädd om din lilla bebbeGlad.karlar surar för struntsaker
Svar på tråden Linköping, någon?