• Ionea

Linköping, någon?

Go morgon go morgon! Skrattande
    Låter som ni hade trevligt igår! Jag kommer nästa gång till trädgårdsföreningen!!

Någon annan mamma som har en liten som testar lite nya ljud? Jag trodde redan att min lilla enmansorkester upptäckt alla ljud i världen... men nejrå Skrikandes. Tar i ända från tårna och gör super-pipiga ljud på morgonen (bara på morgonen av någon anledning...)

Vad händer idag då?
    Vi ska till BVC i eftermiddag och träffa barnläkaren för två-mån kontrollen. Jag antar att de ska göra samma typ av koll som de gjorde på BB?

Ion rocks!
  • Ionea
    Mizzz skrev 2008-05-08 08:48:24 följande:
    Trädgårn.Måndag eller Fredag passar lika bra vilket som för mig. Fredagen fyller jag år men jag har inget under dagen att fixa med iaf.Ionea:Ja, det är liknande den kontrollen på BB. Fast de är nog lite nogrannare här, läkarn på BVC har oftast lite mer tid för just dig (det är ju en bokad tid). Så upplever jag det iaf.
    Det låter ju bra! Bara det inte är en gammal tant som sliter och drar i honom, på BB trodde jag nästan att läkaren skulle amputera lillen genom att draaaaaa bort hans armar och ben!

Jag kan både måndag och fredag nästa vecka Skrattande
    Ion rocks!
  • Ionea
    dinana skrev 2008-05-08 11:19:18 följande:
    Vad är trädgårdsföreningen?
    Trädgårdsföreningen är en liten park i Linköping, väldigt mysig!
    Den ligger på drottninggatan kan man säga..

Vet du var restaurangen Kniv & Gaffel ligger? Gamla Amalfi (om det hjälper..) ??
    Om du vet det så går du i så fall drottninggatan uppåt mot Valla och det ligger på vänster sida (samma sida som Kniv & Gaffel), det finns en grind man kan gå in genom. Kanske en 200 meter ifrån restaurangen...

Kanske blev en knölig förklaring?
    Ion rocks!
  • Ionea
    Elphaba skrev 2008-05-08 14:00:59 följande:
    Jo, min lilla tjej (8 veckor i helgen) har också många olika ljud för sig, och det tillkommer nya hela tiden. Din kanske tror att hon är en pippifågel, det börjar ju höras fågelkvitter nu på morgnarna, hon är väl duktig och härmar ;)
    Haha visst är det härligt

Line79, välkommen! Var i linköping bor du nu då? och var bor du annars?

Fika i trädgårdsföreningen måndag 12/5:

-Leos och Vincents mamma (har då med mig Leo oxå)
    -Lovelyy (men Elliot har blivit sjuk så jag kanske inte kan ändå)
    -Snobben79
    -Ionea (ska på efterkontroll kl 14.00 men kan innan och efter)

Fika i trädgårdsföreningen fredag 16/5:

-Leos och Vincents mamma (helst den dagen)
    -Snobben79
    -Ionea
    Ion rocks!
  • Ionea
    Elli80 skrev 2008-05-09 08:35:33 följande:
    Godmorgon på er!Idag ska jag och Gabriel på spädbarnsmassage. Hoppas att han tycker det ska bli kul. Det är BVC som anordnar det och det är tillsammans med tjejerna i vår mamma/barngrupp. Det är kl 10,30 och det är precis på hans sovtid så jag har försökt att få upp honom tidigt idag för att hinna sova innan, men han var inte så sugen på någon ny rutin direkt...haha... Igår var Gabrriels farmor o farfar här och försåg honom med sommarkläder. Gulligt! Nu har han ursnygga shorts och t-shirt, haha, mitt lilla pyre...Smörjer ni era små med solskyddsfaktor när de är ute? Gabriel ligger bara i vagnen ute på dagen än så länge. Är lite rädd för solens strålar även i skuggan. Men jag är kanske löjlig???Ha en bra dag!
    God morgon!

Hoppas att Gabriel gillar spädbarnsmassagen! Vi ska också gå på massage när Ion är liiite större tänkte vi. Nästa gång vi går till BVC så ska vi göra fotavtryck i gips! Det ska bli riktigt kul!!

Jag använder ingen solkyddsfaktor ännu, låter Ion få vara i skuggan om vi är ute + att han har tunn långärmad tröja, tunnar byxor och en solhatt. Har hört att det inte hjälper ändå när de är så små utan det bästa sättet att skydda mot sol är egentligen att ha barnen inne eller i skuggan så mycket man kan.
    Ion rocks!
  • Ionea

Kan man ge vatten till en 10 veckors i detta vädret?? om man misstänker att han behöver få i sig lite vätska??

Ion rocks!
  • Ionea

Vad bra, då vet jag att mjölken räcker bra helt enkelt!
    Tack för svar

Skriver mer imorgon!

Ion rocks!
  • Ionea
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-05-09 21:45:47 följande:
    Kikar bara in lite snabbt..Mår inget bra idag, har varit på min kära morfars begravning o det var superjobbigt, men ändå så himla fint i kyrkan med hans älsklings musik o allt, precis som han ville ha det.Men fy vad tomt det känns nu Ska mysa med sambon nu, han har fått trösta mig hela dagen idag.
    Jag beklagar sorgen, kram på dig.

Cia80: har du packat bb-väskan än då Räcka ut tungan ?
    Ion rocks!
  • Ionea

Så här glad var Ion när han fick ligga på altanen och jollra

Ion rocks!
  • Ionea
    Elphaba skrev 2008-05-10 13:47:26 följande:
    Ionea: Vart hittade du en vettig solhatt i liten storlek? Tycker inte jag hittar någonstans :/Om det ska bli dåligt väder nästa vecka kanske vi ska sikta på måndagen för fika, eller vad tror ni?
    Solhatten köpte jag på H&M, den är i storleken 2-4 mån men är en aningens för stor för killen. Men det var den snyggaste som fanns! och han växer ju i den snart

Hualigen vilket väder, har suttit på altanen och druckit kaffe, gått på låååångpromenad med svärmor och druckit ännu mer kaffe. Wünderbar!

Ska vi köra på måndag och vilken tid?

Cia80: jaså han är en golfare han....tss... fast det kanske är bättre än en karl som sitter och spelar dataspel haha! Hoppas du får det trevligt som golfänka ändå. Passa på att njut i vädret!
    Ion rocks!
Svar på tråden Linköping, någon?