• Ionea

Linköping, någon?

Cia80 skrev 2008-05-11 22:24:55 följande:
    Hehe Längtan efter Skrutt blir ju inte mindre när man är omsvärmad av bebisar. Sen kände jag väl att jag inte hade så mycket att tillföra. Kunde t.ex. inte berätta om min förlossning eller hur amningen går.
    Go morgon!
    Cia80: klart du ska hänga kvar i tråden och snart är din lill* ute och då kan vi jäklar i mig snacka amning och förlossning!!

Ja jag ska ju på besiktning idag vid kl 14.00 men jag vet inte hur lång tid det kan ta? Men träffas ni vid Nordea så får vi se om jag hinner dit till 14.30 annars så knallar jag ner till Claras i efterhand. Jag lär väl inte ta miste på om ni är där eller inte

Ska in till stan lite tidigare först och käka lunch med min mamma så jag kommer ändå att vara på stan. Tänkte att mamma kunde få ta hand om Ion när jag är på efterkontrollen. Praktiskt!

Elphaba: du kan alltid skylla på små-barns-förälder-syndromet = man får vara hur förvirrad som helst!
    Ion rocks!
  • Ionea
    dinana skrev 2008-05-12 08:54:31 följande:
    ...själv har man varken ammat eller haft en vanlig förlossning (blev akut kejsarsnitt).
    aha det är nog inga problem att hitta något att prata om ändå.. (om det var det du tänkte på?)
    Ion rocks!
  • Ionea

Jadå det är ingen fara alls    

Ion rocks!
  • Ionea

Tack för fikat i dag tjejer, det var trevligt! Nästa gång hoppas jag på fint väder så vi kan vara i trädgårdsföreningen!

Kul att du kom Cia!!

Ion rocks!
  • Ionea
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-05-14 22:37:57 följande:
    Föresten, är det nån av er som vet vart man kan gå på babysång här i stan?
    Go morgon

Det finns babysång i Tannerfors kyrka tror jag + Ryds kyrka. Har inte gått på något än men tänkte att jag skulle gå någon gång i alla fall.

Hur mår ni alla?
    Här är det bra, trött som tusan bara. Katten väckte mig inatt vid kl 5 för att hon lekte med något på golvet. Då gick jag upp för att gå på toan, tror ni inte katt attackerar mina fötter då?? Gaaaaah! Hon är världens mysigaste men ibland så är hon en lite jäkel!
    Ion rocks!
  • Ionea

Tror inte att man behöver anmäla sig, och ja det vore kul!

Ion rocks!
  • Ionea

Välkommen välkommen!

Och Go morgon alla Skrattande
    Jag kan inte vara med på fikat idag tyvärr... Ledsen men det kommer fler tåg!

Ska snart åka ner till Ullared! Längtar någon som varit där med sina små?

Ion rocks!
  • Ionea

Go morgon!!

Grattis i efterskott Lillisen

Glitterkorn, skönt att Julius sovit så länge! Hade du trevligt på tjejkvällen? Längtar tills den 26:e juni då jag och min man själva ska åka iväg till göteborg över en kväll och gå på festival!

Här har jag fullt upp på kvällarna med Ion som verkar vara i en tillväxtperiod, han skriker åt maten, vill inte sova och blir övertrött. Han kommer inte riktigt till ro helt enkelt. Antar att det är normalt i alla fall. Trodde först att det var början till kolik men det tror jag inte nu längre. (hoppas inte!)

Cia80, bra att du äter Räcka ut tungan när jag var gravid så kändes det som om jag åt mat för en hel armé och var fortfarande hungrig efter det!!

Ion rocks!
  • Ionea
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-05-21 09:44:36 följande:
    Min sambo har fått ett nytt jobb, han ska börja på tekniska verken som it tekniker, vi är såå glada för han kommer att tjäna ca 5.000 mer i månaden än vad han gör nu
    Grattis aldrig fel med mer klirr i kassan!

Jag kan ej fika tyvärr Ledsen men får hänga på nästa gång.
    Har fortfarande fullt upp med en liten kille som är inne i en tillväxtperiod, inte mycket som gör honom glad..

Ullared ser jag fram emot dock, vi åker på lördag och förhoppningsvis så har Ion lugnat ner sig lite då med Räcka ut tungan
    Ion rocks!
  • Ionea
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-05-22 19:41:50 följande:
    Vi fick spendera 3,5 timme på akuten nu på eftermiddagen, kul..NOT!När jag o Vincent åkte buss hem idag så hade jag honom i famnen för att han var så ledsen o då tvärbrommsade bussen jättehårt så Vincent slog i huvudet jättehårt i sätet framför. Han skrek massor, det gjorde ju ont såklart. Fick vänta 3,5 timme på akuten på ett läkarbesök som tog ca 7 min! Suck.Summan av det hela blev i alla fall att de inte trodde att det var nån fara med honom, eftersom han var precis som vanligt. Vi hade fått stanna kvar över natten om vi ville, men eftersom jag hatar sjukhus o jag tyckte att Vincent var som han brukar så åkte vi hem. Vi ska bara hålla lite extra koll på honom.Jag tror att Vincent nu mår som vanligt igen, han sover just nu.Tror att det mest gjorde ont när det hände. Jag har aldrig vågat ha honom i famnen (eller Leo heller för den sakens skull när han var bebis) just ifall nåt sånt här skulle hända. Men nu var han så otröstlig i vagnen o jag tänkte att det händer säkert inget, just därför så gjorde det.
    Fy så hemskt! Skönt att allt verkar vara bra med honom i alla fall. Jag kan säga att jag är precis som du, vill inte ta upp Ion i bussen JUST för att något sånt här kan hända. Busschaufförerna är ju inte alltid så snälla och förstående mot pensionärer eller mammor med små spädbarn.

Hur hade ni andra det på fikan idag?

Här har jag fullt upp med en gnällig/kinkig/skrikig Ion som vägrar göra någonting Ledsen kan inte ens gå i vagnen! *hua*
    Ion rocks!
Svar på tråden Linköping, någon?