Leos och Vincents mamma skrev 2008-05-22 19:41:50 följande:
Vi fick spendera 3,5 timme på akuten nu på eftermiddagen, kul..NOT!När jag o Vincent åkte buss hem idag så hade jag honom i famnen för att han var så ledsen o då tvärbrommsade bussen jättehårt så Vincent slog i huvudet jättehårt i sätet framför. Han skrek massor, det gjorde ju ont såklart. Fick vänta 3,5 timme på akuten på ett läkarbesök som tog ca 7 min! Suck.Summan av det hela blev i alla fall att de inte trodde att det var nån fara med honom, eftersom han var precis som vanligt. Vi hade fått stanna kvar över natten om vi ville, men eftersom jag hatar sjukhus o jag tyckte att Vincent var som han brukar så åkte vi hem. Vi ska bara hålla lite extra koll på honom.Jag tror att Vincent nu mår som vanligt igen, han sover just nu.Tror att det mest gjorde ont när det hände. Jag har aldrig vågat ha honom i famnen (eller Leo heller för den sakens skull när han var bebis) just ifall nåt sånt här skulle hända. Men nu var han så otröstlig i vagnen o jag tänkte att det händer säkert inget, just därför så gjorde det.
Fy så hemskt! Skönt att allt verkar vara bra med honom i alla fall. Jag kan säga att jag är precis som du, vill inte ta upp Ion i bussen JUST för att något sånt här kan hända. Busschaufförerna är ju inte alltid så snälla och förstående mot pensionärer eller mammor med små spädbarn.
Hur hade ni andra det på fikan idag?
Här har jag fullt upp med en gnällig/kinkig/skrikig Ion som vägrar göra någonting

kan inte ens gå i vagnen! *hua*