• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • Elli80

Hej på er!

Leo och Vincents mamma: Vilken hesmk historia! Hur är det med honom nu då? Fortfarande bra hopaps jag!

Ionea: Låter igenkännande tycker jag... Igår på dagen fungerade ingenting som jag gjorde... Tillslut fick jag Gabriel att sova och då sov han som en stock i nästan 4 timmar... Han blir så himla lätt övertrött...

• Leos och Vincents mamma

Tack för att ni frågar

Jo, Vincent mår bra nu. Han är precis som vanligt o var det i natt oxå, han fick ligga mellan oss så att vi kunde hålla koll på honom o nu har det gått nästan ett dygn så nu kan vi andas ut för läkaren sa att har det inte hänt nåt inom ett dygn så kommer det inte att hända nåt heller.

Just nu sover han i vagnen ute på tomten o jag ska ut o sätta mig där oxå nu o njuta av tystnaden innan det är dags att hämta Leo på dagis.

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Cia80

Hej tjejer!
    Tack för den trevliga fikan igår.

Jag velar ang. om jag ska följa med sambon till svärföräldrarna idag. De bor i Jönköping och isåfall blir vi borta till imorgon. Fasar lite för hur natten kan bli, jag menar, jag sover ju inte ens bra här hemma hur ska det då bli borta?
    När min sambo sagt till sin mor att det inte är säkert att jag följer med så hade hon sagt nåt i stil med: Trivs hon inte här?
    Det har inte alls nåt med det att göra, men ibland känner jag mig inte så social.

Hmmm, ni behöver inte svara på detta. Jag bara grubblar lite.

• Elli80

Cia: Gör som du känner! Vem vet när du kommer behöva vara riktigt utsövd... Eller iaf så utsövd som möjligt!!!

• Cia80

Elli,
    Jo, bara det att jag inte vet vad jag känner. Jag vet, jag är konstig
    Visst vore det trevligare att följa med än att sitta här hemma själv och uggla.
    Samtidigt tänker jag att det kanske är lite roligt för sambon att umgås med dem på tu man hand nu innan bebis kommer.

Sen började jag fundera, tänk om det sätter igång när vi är där. Inte för att det är så troligt, men man vet ju aldrig. Kanske bäst att ta med de där blodgrupperingspapprena, om jag nu följer med.

• Leos och Vincents mamma

Cia: Gör som du själv känner, det ska inte varken din sambo eller hans mamma avgöra!
    Man är inte riktigt social ibland när man är gravid o det får folk acceptera.

Men OM det nu skulle sätta igång så kanske det är bäst att du följer med så att din sambo inte missar förlossningen

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Cia80

Leos,
    Sant. Jag har till 16.00 på mig att bestämma mig.

Hehe, det har du ju iofs rätt i. Jag kan ju säga att han har resförbud sen i juni. Då får han allt hålla sig i närheten.

• dinana

Hej tjejer! Hade ni kul på fikat igår? Jag har haft så fullt upp de senaste dagarna här hemma att jag inte hunnit med att göra något vettigt. Borde börja söka jobb, men vet inte vad jag skall börja riktigt. Såg att Lidl sökte butikspersonal, men det ligger ju så lååångt borta. Men som sagt så kan man ju alltid söka. Får ta å knåpa ihop ett litet personligt brev och skicka in till dem.

• Elphaba

Cia80, förstår ditt velande att åka iväg, man sover inte bra och kanske inte känner sig jättesocial.. Jönköping är såpass nära, varför åker ni inte över en dag istället om sambon vill att du ska följa med? Däremot om det skulle sätta igång, om du följer med själv, ta med dig grejer omutifallatt, men om du stannar hemma, så är det trots allt ingen jättelång sträcka för sambon att ta sig hem till dig vid behov.

Synd att jag inte kunnat följa med på fikorna denna veckan, har haft mensvärken från helvetet och inte alls mått något vidare eller känt mig ett dugg social - synd på det fina vädret som verkar ha återkommit. Hoppas kunna följa med på nån fika nästa vecka, även om jag har rätt mycket då, torsdag fredag funkar fint för mig, ev måndag eftermiddag.

Idag känner jag mig iallafall lite mer fit och ska bege mig ner på stan lite senare och ägna mig åt lite tröstshopping - barn(vagns)fritt för en gångs skull, för sambon är hemma med lilltjejen, han jobbar iofs, men hon brukar inte göra något väsen av sig under eftermiddagarna, är så nöjd med att titta på sina leksaker och ligga och sova, och pipa till lite när det är matdags.

• Cia80

Elphaba,
    Uj, jag som inte ens packat nån bb-väska. Men blodgrupperingspapprena får nog allt följa med ialla fall, om jag nu åker.

Tack för att ni orkar engagera er i mitt velande

Svar på tråden Linköping, någon?