• ANOF

Egen salladsdressing?

Är det någon som har något bra tips på god sallandsdressing som man kan göra själv? Jag brukar blanda majonnäs, crem fraish, tomatpure, citron, socker och salt.

• Svar på tråden Egen salladsdressing?
  • ANOF

Äppelcidervinäger, hur smakar den? Är det någon större skillnad mot vanlig vinäger?

• ANOF

Man kanske kan prova att blanda äppelcidervinäger med crem fraish och salt?

• ANOF
    iacata skrev 2008-05-01 15:49:12 följande:
    Intelligenti pauca skrev 2008-05-01 15:45:36 följande:Det gör det inte var tvungen att prova men det blev väldigt surt *huvva* inget jag rekomenderar men nu kryddade jag inte någonting heller så...
    Jag tycker att det kan vara gott när det är riktigt surt.

Är det någon som gör egen dressing med mögelost. Den brukar vara väldigt god, men jag har aldrig lyckats göra någon själv som smakar särskilt bra.
  • ANOF

Är det någon som gör egen rhode island?

• ANOF

Intelligenti pauca skrev 2008-05-01 20:07:29 följande:

Inte när det finns att köpa färdig.Någon gång kan man göra egen dressing.Men inte alla sorter inte.
    Men det är dyrt att köpa färdig. Det blir dyrt om man äter mycket av den.
  • ANOF

Intelligenti pauca skrev 2008-05-01 21:01:20 följande:

Skrattar.Ja men vi vräker inte i oss flera flasor i veckan.En flaska räcker jättelänge.Om man inte dränker in maten dvs.Då blir det inte dyrare än att köpa alla ingredienser själv.Hur mycket gör du av med i snitt? Ungefär bara
    Kanske 1 liter i veckan, inte färdigköpt rhode island då. Utan hemgjord dressing som jag beskrev i TS. Jag gör alltid 1 liter åt gången, men den har jag till flera saker, inte bara sallad.
  • ANOF

Intelligenti pauca skrev 2008-05-01 21:07:55 följande:

52 l/år mao? Gör du 1l av samma sort?
    Jag gör oftast likadan som jag skrev i Ts, eller något liknande. Majonäs kostar bara 9 kr för en burk på Willys.

Sen kostar inte 4-5 dl sressing 11,50. Det brukar kosta mellan 20 och 25, och då är det inte ens 3 dl. Så det är inte särskilt billigt med färdiggjort.

Är det någon som gör rhode island själv?
  • ANOF
    isisisis skrev 2008-05-01 21:12:06 följande:
    Jag gör rhode island med gräddfil,en klick majonaise,en liten riven vitlök,chilipulver och kethup.Den är jättegod och fräsch i smaken.Jag gör alla dressingar själv.Jag tycker inte om att det är så mycket socker och konserveringsmedel i de köpta.Tycker de smakar ofräscht helt enkelt.
    Gräddfil har jag aldrig prövat, men det låter bra.
  • ANOF

Intelligenti pauca skrev 2008-05-01 21:12:10 följande:

Det är klart har du stor familj..men det låter fasansfullt mycket.För du  tar väl inte mer än en msk per portion el nåt?
    Det går ju självklart åt betydligt mer än 1 matsked per portion, sen så kan man ha den till många olika rätter.
  • ANOF

Intelligenti pauca skrev 2008-05-01 21:32:08 följande:

Som tex?
    Det mesta faktiskt. T exempel fisk, kött, kyckling, skaldjur, potatis.

Är det ingen som har något tips på dressing med mögelost?
  • ANOF

Intelligenti pauca skrev 2008-05-01 21:35:48 följande:

Hur är rec för 1 l hemmagjord  rhode island el vad du gjorde
    Jag vet inte riktigt om man kan kalla det för rhode island. Men jag blandar hälften majonnäs och hälften cream fraish med salt, socker, citron och tomatpure i lagom mängder. Något exakt recept använder jag inte.
Svar på tråden Egen salladsdressing?