• ANOF

Egen salladsdressing?

Är det någon som har något bra tips på god sallandsdressing som man kan göra själv? Jag brukar blanda majonnäs, crem fraish, tomatpure, citron, socker och salt.

• Svar på tråden Egen salladsdressing?
  • Intelligenti pauca

Man kan blanda vad som helst nästan.Creme fraiche/senap/svart peppar och dill.Vill helst skippa majonäsen den funkar inte för min mage.Men det finns ju utmärkta fettfria alternativ.

För den som är intelligent räcker det med få ord
  • fairyfloss

Jag brukar blanda lika delar citron, äppelcidervinäger och olivolja, sen lite salt och peppar och oregano. Supersnabbt och gott (och smalt!) .

• ANOF

Äppelcidervinäger, hur smakar den? Är det någon större skillnad mot vanlig vinäger?

• Intelligenti pauca
    fairyfloss skrev 2008-05-01 15:36:16 följande:
    Jag brukar blanda lika delar citron, äppelcidervinäger och olivolja, sen lite salt och peppar och oregano. Supersnabbt och gott (och smalt!) .
    Örtkrydor av olika slag passar ju bra till många dressingar
  • iacata

1 del vinäger
    3 delar olja
    vitlök
    oregano
    peppar
    aromat
    brukar göra den i en skakare(shaker??)
    god att ha på nygjord sallad
    går att förvara några dagar i kylen

• Intelligenti pauca
    ANOF skrev 2008-05-01 15:37:54 följande:
    Äppelcidervinäger, hur smakar den? Är det någon större skillnad mot vanlig vinäger?
    Du jämför med rödvin/vitvinsvinäger? Äppelcidervinägern är lite syrligare.Den har jag även använt i marinader.Köttet blir vara så mört.
  • ANOF

Man kanske kan prova att blanda äppelcidervinäger med crem fraish och salt?

• Intelligenti pauca
    ANOF skrev 2008-05-01 15:42:04 följande:
    Man kanske kan prova att blanda äppelcidervinäger med crem fraish och salt?
    Det kommer nog att skära sig
  • iacata

Intelligenti pauca skrev 2008-05-01 15:45:36 följande:

Det kommer nog att skära sig
    Det gör det inte var tvungen att prova men det blev väldigt surt *huvva* inget jag rekomenderar men nu kryddade jag inte någonting heller så...
  • Intelligenti pauca
    iacata skrev 2008-05-01 15:49:12 följande:
    Intelligenti pauca skrev 2008-05-01 15:45:36 följande: Det gör det inte var tvungen att prova men det blev väldigt surt *huvva* inget jag rekomenderar men nu kryddade jag inte någonting heller så...
    Oki..jag har ej provat.Men jag blev liksom avskräckt av själva kombinationen två sura produkter som blandas
Svar på tråden Egen salladsdressing?