• ANOF

Egen salladsdressing?

Är det någon som har något bra tips på god sallandsdressing som man kan göra själv? Jag brukar blanda majonnäs, crem fraish, tomatpure, citron, socker och salt.

• Svar på tråden Egen salladsdressing?
  • ANOF
    iacata skrev 2008-05-01 15:49:12 följande:
    Intelligenti pauca skrev 2008-05-01 15:45:36 följande:Det gör det inte var tvungen att prova men det blev väldigt surt *huvva* inget jag rekomenderar men nu kryddade jag inte någonting heller så...
    Jag tycker att det kan vara gott när det är riktigt surt.

Är det någon som gör egen dressing med mögelost. Den brukar vara väldigt god, men jag har aldrig lyckats göra någon själv som smakar särskilt bra.
  • iacata

Jo men jag trodde också att det skulle skära sig, så jag var ju bara tvungen att testa och smaka lite *skakar på huvudet*suck*

• IaOnDaFluff

Vi har olivolja och lite salladskrydda, mums!

• ANOF

Är det någon som gör egen rhode island?

• Intelligenti pauca
    ANOF skrev 2008-05-01 20:06:18 följande:
    Är det någon som gör egen rhode island?
    Inte när det finns att köpa färdig.Någon gång kan man göra egen dressing.Men inte alla sorter inte.
    För den som är intelligent räcker det med få ord
  • ANOF

Intelligenti pauca skrev 2008-05-01 20:07:29 följande:

Inte när det finns att köpa färdig.Någon gång kan man göra egen dressing.Men inte alla sorter inte.
    Men det är dyrt att köpa färdig. Det blir dyrt om man äter mycket av den.
  • Intelligenti pauca
    ANOF skrev 2008-05-01 20:59:09 följande:
    Intelligenti pauca skrev 2008-05-01 20:07:29 följande: Men det är dyrt att köpa färdig. Det blir dyrt om man äter mycket av den.
    Skrattar.Ja men vi vräker inte i oss flera flasor i veckan.En flaska räcker jättelänge.Om man inte dränker in maten dvs.Då blir det inte dyrare än att köpa alla ingredienser själv.
    Hur mycket gör du av med i snitt? Ungefär bara
    För den som är intelligent räcker det med få ord
  • ANOF

Intelligenti pauca skrev 2008-05-01 21:01:20 följande:

Skrattar.Ja men vi vräker inte i oss flera flasor i veckan.En flaska räcker jättelänge.Om man inte dränker in maten dvs.Då blir det inte dyrare än att köpa alla ingredienser själv.Hur mycket gör du av med i snitt? Ungefär bara
    Kanske 1 liter i veckan, inte färdigköpt rhode island då. Utan hemgjord dressing som jag beskrev i TS. Jag gör alltid 1 liter åt gången, men den har jag till flera saker, inte bara sallad.
  • Toyama

haha en flaska i affären kostar typ 1,50

Svar på tråden Egen salladsdressing?