Är Vilma/Wilma förstört???????
Jag älskar namnet Wilma sedan skärgårdsdoktorn och tänker på en pigg och glad tjej när jag hör det.
MEN varflr heter alla hundar det? Alla i min omgivning säger att det är ett hundnamn...........
Vad tycker ni?
Jag älskar namnet Wilma sedan skärgårdsdoktorn och tänker på en pigg och glad tjej när jag hör det.
MEN varflr heter alla hundar det? Alla i min omgivning säger att det är ett hundnamn...........
Vad tycker ni?
Jag tycker Wilma är ett väääldigt fint barn-namn..
vet några stycken som heter det.. och jag tycker absolut inte att det är ett hundnamn!!
tycker inte det är ett hundnamn!
jag tror däremot att det är poppis att döpa djur till "människonamn" nu.
Jag känner en labrador som heter Vilma, men å andra sidan gillar jag människonamn på djur. Inte spelar det någon roll, TS!
Fido är ett hundnamn. Vilma däremot är ett människonamn som dock även hundar kan heta om husse/matte känner för det.
Nä, de tycker jag inte. Har en Wilma på 2 1/2 år här hemma och faktiskt inte en enda som sagt att det är ett hundnamn
Eller jo, min kusin skrattade när hon fick höra att vi fått en Wilma. Hon har nämligen kennel och i kullen som hon sålt sommaren innan vår Wilma föddes så blev en av tikarna döpta till Wilma i sin nya familj. Det roliga är att en annan köpare kallar sin hund för Mira som vår äldsta dotter heter, en tredje hund kallas för Elsa (andranamn på vår Wilma)
Nackdelen med namnet tycker jag är att det är så vanligt nu...
Jag tycker Wilma/Vilma är jättefint! Funderar själv på att döpa vårt barn till det om det blir en tös!!!
Inte förstört, men på tok för vanligt tycker jag....
Näe definitivt inget hundnamn.
Tycker ni att Ronja och Ludde(Ludwig) är hundnamn?
Det heter syrrans barn
Här är det inte så vanligt. Vet bara en som heter det!
Jag tänker på Flintstones
jag vet ingen hund som heter det.
däremot massa barn.
o som ngn skrev. fida är ett hundnamn. eller buster. men wilma är verkligen inget hundnamn.