• Milliemolly

Är Vilma/Wilma förstört???????

Jag älskar namnet Wilma sedan skärgårdsdoktorn och tänker på en pigg och glad tjej när jag hör det.

MEN varflr heter alla hundar det? Alla i min omgivning säger att det är ett hundnamn...........

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Är Vilma/Wilma förstört???????
  • MalleNalle

Vilma är inte ett hundnamn! Jag älskar det namnet. Men jag gillar namnet med enkel V.

• Nandez

Tycker att Vilma är ett fint namn , makens syster har en dobberman som heter Vilma

Nu är våren här.
  • Kall öl

Min hund heter Wilma, men jag är 99% säker att om jag får en dotter ska hon heta Wilma också. Om hunden inte lever då, alltså.

• en 77a

har en dotter som heter vilma med enkel v, ska inte va w. inget vovve namn.

• Kall öl

Just det. Wilma är hundnamn och Vilma är människornamn. Enligt mig.

• Sarah84

Mina föräldrars hund ehter Wilma & min sambos brors barn heter Wilma. Dock hette hunden redan Wilma då de köpte henne..

• mammatillvictor

Jag tycker Vilma och Wilma är jättefint och även om vissa döper sina djur till människonamn så är det inte förstört. Vet de som har katter som heter Nils, Axel. Det är ju också människonamn. Jag tycker däremot inte om namn som Engla, Ängla, Nova etc, det tycker jag inte är riktiga namn faktiskt.

• Fru Indosaurie
    Loren skrev 2008-05-02 14:09:37 följande:
    Inte förstört, men på tok för vanligt tycker jag....
    för vanligt för vad?
    Det fanns ungefär 8000 st Wilma/Vilma i hela sverige i december 2007.
    Det fanns 25 692 som heter Camilla och jag träffar väldigt sällan andra som heter det.
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Sarah84
    isisisis skrev 2008-05-02 17:43:02 följande:
    Min son heter Wilhelm.Vilhelmina är väl fint?
    Ne fy de va inget vackert tjejnamn.. Ja skulle nog bytt direkt om ja hetat de =)
Svar på tråden Är Vilma/Wilma förstört???????