• Milliemolly

Är Vilma/Wilma förstört???????

Jag älskar namnet Wilma sedan skärgårdsdoktorn och tänker på en pigg och glad tjej när jag hör det.

MEN varflr heter alla hundar det? Alla i min omgivning säger att det är ett hundnamn...........

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Är Vilma/Wilma förstört???????
  • Sexymala

NEJ Absolut inte! Min kusin heter Wilma, efter skärgårdsdoktorn, hon är iofs 9 år! Men tycker det är ett inderbart fint flicknamn!

• mammatillvictor
    isisisis skrev 2008-05-02 17:43:02 följande:
    Min son heter Wilhelm.Vilhelmina är väl fint?
    Jag tycker det är för svårt att säga, då är William bättre tycker jag, Vilhelmina är också svårt namn, bättre med Vilma då.
  • Vilmas Mamma

O vad tycker jag!?

*~Vilma & Edvin~*
  • emson

Jag tycker att det är gulligt, men med enkel V. Många barn heter ju vilma nu men hundar???, det har jag inte hört.

• Takex

Jag tycker det ar forstort.. eftersom Fred Flintas fru heter det.
    Jag tanker pa en dominant stenalders hustru med orange har xDD

• Nocturne

Vet inte vad jag tycker om själva namnet faktiskt, men eftersom var och varannan unge heter det så känns det rätt trist och fantasilöst tycker jag.

• Believe In Faith

ÄLSKAR namnet givetvis

ღ Wilma ღ Alwin ღ Bulan ღ
  • trasselsudd

Nej, jag förknippar inte det namnet med hundar.

Min dotter heter Cilla, jag har märkt att det är ett vanligt hundnamn, men jag känner ingen sorg för det. 

• Winnertaco

Det är många namn som är hundnamn också... Lina, Bella, Casper, Ceasar. Men det går hur bra som helst att ha dem på människor också Jag tycker bara att det är coolt när man möter en hund som heter lika som en människa!

• Vinbärssaft

Jag tycker inte att man kan säga att det är ett TYPISKT hundnamn i alla fall. Det är MER ett kvinnonamn än ett hundnamn! Mycket mer!

MEN jag har aldrig gillat det ändå, för jag tycker att det är så tantigt och inte heller fint rent ljudmässigt. Det innehåller samma ljudkombination som i "jolmig" (lm). Inte fint!

• celine

en namn som blivit hur urtjatat som helst, precis som kevin, kanns som dom namnen gjort sitt nu.

• elinmaja

Våran dotter heter Wilda, en blandning av wilma och tilda. Vi valde det för wilma är så vanligt. Kanske lika mycket hundnamn det också ioförsig.

• LillaFamiljenGustav

jag har alltid tyckt att det har varit ett hemskt namn

2007 vanligaste flicknamn
    stackars ungar, få heta något så fruktansvärt
    men det är min åsikt
    det är bara fult rent ut sagt

• Lurvenpajsaren

Min katt heter Vilda!

elinmaja skrev 2008-05-12 12:18:01 följande:
    Våran dotter heter Wilda, en blandning av wilma och tilda. Vi valde det för wilma är så vanligt. Kanske lika mycket hundnamn det också ioförsig.
Svar på tråden Är Vilma/Wilma förstört???????