• flisansma

Microlax till barn

Min stora tjej hade superproblem med magen när hon va liten. Jag gav henne microlax många ggr under en period. Laktulos fungerade inge vidare alls på henne då hela hon va full för det smaka äckligt.
    Hon va runt 1 år då.
    Se till att hon rör på sig mkt och äter mkt fett när hon har problem med magen. bvc sa till mig att man kunde ge chips, messmör och sånt där som är lite fett.

Det är så jobbigt när de får så ont i magen, jag minns hur jag själv satt och grät för man förstår ju hur ont det gör på henne....

• flisansma

bvc säger som vanligt att du ska ändra kosten lite så hon får i sig fett som just messmör och vatten, samt massera magen.

Sen minns jag att min dotter bajsade nästan bara när hon fick microlax under några månader så därför blev det många gånger.
    Jag har med hört att man kan skada tarmen och att man inte ska vänja dom med microlax utan att de ska lära sig att bajsa själva.

Men vad gör man??? När barnet liger i sängen och spänner benen är kanonröd i ansiktet och skriker av smärta?? Jo microlax så klart om hon inte får ut bajset på nåt annat sätt.
    Min dotter är 10 år idag och har då inte haft nå problem med sina behov mer än då när hon va mellan 1 - 2 år.

Lycka till och hoppas det går över snart

Svar på tråden Microlax till barn