• Pollica

    Är nudlar nyttigt?

    Vad jag har hört så är nudlar mycket nyttigare att äta än pasta, ris & potatis men inte lika nyttigt som tex quinoa, bulgur osv, stämmer det? Hur nyttigt är egentligen nudlar? (nu menar jag inte sådana där små paket som man kan köpa i affärern med olika smaker).

  • Svar på tråden Är nudlar nyttigt?
  • TuSSen09

    äggnudlarna ska väl vara bra, inte nyttiga kanske men bättre än vetepasta och ris!

  • Pollica

    Hmmm! På många sidor står det att det ska vara nyttigt. Men jag tycker inte det verkar så där jättenyttigt.

  • Pollica

    Jag har aldrig testat glasnudlar. Är det gott? Jag har bara ätit vanliga äggnudlar och det är ju supergott tycker jag.

  • michelodeon
    Pollica skrev 2008-05-05 14:43:31 följande:
    Jag har aldrig testat glasnudlar. Är det gott? Jag har bara ätit vanliga äggnudlar och det är ju supergott tycker jag.
    ja de är riktigt gott faktsikt... jätte bra i soppor å sånt.
  • Pollica

    Ok, då får jag testa glasnudlarna. Köpte också fullkornnudlar idag som jag tänkte testa. Är det gott?

  • AJs bästa

    Äggnudlar gjorda på Vetemjöl, ägg,salt är precis samma ingredienser som Pasta alltså ska du som inte tänker äta pasta, potatis och ris inte heller äta äggnudlar. Kollade upp detta på Google vad ägg nudlar var för något såg då att det var samma som pasta.

Svar på tråden Är nudlar nyttigt?