Inlägg från: Lini M |Visa alla inlägg
  • Lini M

Barnets första skor ?

Jag har hort att barnet ska lara sig ga ORDENTLIGT innan man klammer in deras sma mjuka & fortfarande utvecklande fotter, i harda skor. Det ar viktigt av manga anledningar, bl a for utvecklingen av alla ben i foten, och for att barnet ska finna balansen.
    Vanta lite, lat lill-killen ha en underbar barfota-sommar, och kop skor till hosten!! :)

• Lini M

Clarks "kryp-skor" ar inte att rekommendera.. Tyvarr! Vi har funderat pa dem men de ar precis lika harda som deras "ga-skor" , enda skillnaden ar sjalva sulan som ar i plattor liksom, istallet for en sula. Later skumt jag vet men sa ar det - sjalva skon i lader ar inte vidare mjuk. Clarks ar SUPER vad galler skor for barn som kan ga pa riktigt, men de andra ar mer en marketing ploj tror jag..

vi var & tittade pa dem harom veckan for att se om de skulle kunna vara bra for var lill-kille.
    Han har just nu sma skinn-tossor men de borjar bli for sma.. Jattegulliga, dock! Vet inte vad de kallas pa svencka.. www.bambinosbox.co.uk/soft-sole-leather-baby-shoes.html om ni vill kika... :)

Svar på tråden Barnets första skor ?